TRAMWAJE WARSZAWSKIE
SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ


AKTUALNOŚCI


Aktualizacja 16.02.2017

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1340+1339 (R-4 Żoliborz; po NG), 3001 (R-2 Praga; po NG)
powrót do nowych barw miejskich (żółto-czarno-czerwonych): 2024+2025 (R-1 Wola; po NG)



Aktualizacja 19.01.2017

nowy skład: 2058+2059 (R-1 Wola)

do NG: 1398+1397 (R-3 Mokotów), 2048+2049 (R-1 Wola), 2088+2089 (R-3 Mokotów), 3009 (R-2 Praga)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 2022+2023 (R-1 Wola; po NG), 2058+2059 (R-1 Wola; po NG), 3115 (R-3 Mokotów; po NG)

skład 2022+2023 podczas NG otrzymał nową aparaturę (impulsowy układ rozruchu oparty o tranzystrory IGBT)
oraz otrzymał nowe oznaczenie 105Ni



Aktualizacja 04.01.2017

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1344+1343 (R-4 Żoliborz; po NG), 3020 (R-2 Praga; po NG), 3023 (R-2 Praga; po NG)

skład 1344+1343 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)



Aktualizacja 26.12.2016

do NG: 1340+1339 (R-4 Żoliborz), 3002 (R-1 Wola), 3025 (R-2 Praga)



Aktualizacja 22.12.2016

nowy skład: 2164+2165 (R-1 Wola)



Aktualizacja 16.12.2016

do NG: 2024+2025 (R-1 Wola), 2058 (R-1 Wola), 2059 (R-1 Wola)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1394+1393 (R-3 Mokotów; po NG), 2020+2021 (R-1 Wola; po NG), 3018 (R-2 Praga; po NG), 3019 (R-2 Praga; po NG)

skład 1394+1393 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

skład 2020+2021 podczas NG otrzymał nową aparaturę (impulsowy układ rozruchu oparty o tranzystrory IGBT)
oraz otrzymał nowe oznaczenie 105Ni



Aktualizacja 03.11.2016

W dniu 28 października 2016r. z zajezdni R-3 Mokotów na zajezdnię R-4 Żoliborz przeniesiono wagony 105Na  1218+1219

do NG: 2022+2023 (R-1 Wola)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1372+1371 (R-4 Żoliborz; po NG), 2014"+2015 (R-1 Wola; po NG), 3110 (R-3 Mokotów; po NG)

skład 1372+1371 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

skład 2014"+2015 podczas NG otrzymał nową aparaturę (impulsowy układ rozruchu oparty o tranzystrory IGBT)
oraz otrzymał nowe oznaczenie 105Ni




SKREŚLENIA I REMONTY W 2016 R.

W 2016r. przewidziane jest wprowadzenie na stan Tramwajów Warszawskich 29 nowych wagonów tramwajowych - ostatnich spośród dostarczonych w 2015r. wagonów typu 134N Jazz.
W zamian mają być skreślone pozostałe jeszcze wagony typu 105Na z lat 1984-1986 oraz część wagonów z 1987r.
Zaplanowano wykonanie remontu 74 wagonów (o 8 więcej niż w 2015r.), w tym 21 w zakresie NG II   i 22 w zakresie NG III. Stopiątki trafiające w 2015r. do remontu o zakresie NG I będą remontowane z utrzymaniem dotychczasowego ich standardu, stopiątki przechodzące NG II będą remontowane według standardu 2009 natomiast stopiątki poddane NG III będą remontowane według standardu NG III. Do remontu o zakresie NG II trafi jedyny wagon 112N i 7 wagonów 116Na/1, natomiast do NG I m.in. 7 wagonów 120N (w tym 2 pierwotnie przewidziane do remontu w 2015r.) - wagony te będą remontowanie częściowo w ZNT T-3 a częściowo w PESA SA w Bydgoszczy.
Niektóre ze stopiątek poddawanych remontom NG II będą miały wymienioną aparaturę na impulsową - w ten sposób ulegając modernizacji do typu 105Ni.


SKREŚLENIA I REMONTY W 2017 R.

W 2017r. nie przewiduje się wprowadzenia na stan Tramwajów Warszawskich jakichkolwiek nowych wagonów tramwajowych.
Zaplanowano wykonanie remontu 48 wagonów (o 26 mniej niż w 2016r.), w tym 12 w zakresie NG II   i 6 w zakresie NG III. Ograniczenie liczby remontów jest związane z zaplanowanym remontem Zakładu Naprawy Tramwajów. Stopiątki trafiające w 2015r. do remontu o zakresie NG I będą remontowane z utrzymaniem dotychczasowego ich standardu, natomiast stopiątki poddane NG III będą remontowane według standardu NG III. Do remontu o zakresie NG II trafi jedyny wagon 116N oraz 11 wagonów 116Na/1, natomiast do NG I m.in. 6 wagonów 120N (w tym 2 pierwotnie przewidziane do remontu w 2016r.) - wagony te będą remontowanie częściowo w ZNT T-3 a częściowo w PESA SA w Bydgoszczy.
Niektóre ze stopiątek poddawanych remontom NG II będą miały wymienioną aparaturę na impulsową - w ten sposób ulegając modernizacji do typu 105Ni.
Wszystko wskazuje na to że wykonywane w 2017r. remonty o zakresie NG III będą ostatnimi - z powodu rozszerzenia planów zakupowych TW wykonywanie dużych remontów stopiątek staje się nieuzasadnione.




archiwum aktualizacji TW

Spis powstał na podstawie obserwacji własnych
oraz informacji uzyskanych od Tomasza Igielskiego, Piotra Szczęsnego, Jacka Janiaka, Piotra Stefańskiego i Mariusza Mazka
za co składam Im serdeczne podziękowania




16.02.2017 NAPISZ DO AUTORA © MKM 101