TRAMWAJE WARSZAWSKIE
SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

ARCHIWUM AKTUALIZACJI - 2003 R.


Aktualizacja 28.12.2003

nowy skład: 436+553 (R-3 Mokotów)(barwy miejskie)

powrót do barw miejskich: 396+559 (R-3 Mokotów), 828"+663 (R-4 Żoliborz; po NG), 1092+1066 (R-1 Wola),
1138+1139 (R-3 Mokotów), 1370+1369 (R-3 Mokotów), 1454+1453 (R-4 Żoliborz)

W dniu 23 grudnia 2003r około godz 6.55 w Al. Jerozolimskich (na wiadukcie przed zachodnim przyczółkiem mostu Poniatowskiego) skład 317+447 (linia 22, jadący w kierunku Wiatracznej) gwałtownie hamował przed znajdującą się w niedozwolonym miejscu pieszą. Na hamujący skład najechał z dużą prędkością skład 1294+1293 (linia 9, jadący w kierunku Gocławka) siła uderzenia była tak duża że uderzany skład został popchnięty do przodu i potrącił pieszą. Kilka osób zostało rannych. Uczestniczące w wypadku wagony są poważnie uszkodzone - 1294 ma rozbity przód, natomiast 447 zniszczony tył (tylny pomost został niemal sprasowany)



Aktualizacja 19.12.2003

do NG: 207 (R-3 Mokotów), 428 (R-3 Mokotów), 632 (R-4 Żoliborz), 768 (R-4 Żoliborz), 1366+1365 (R-3 Mokotów)
(wszystkie wagony z przyszłorocznego planu remontów)

nowa reklama: 376"+826 (Ambra), 1204+1205 (Budexpo)
powrót do barw miejskich: 1038 (R-1 Wola), 1162+1163 (R-3 Mokotów), 1198+1222 (R-2 Praga)



Aktualizacja 13.12.2003

W związku z uruchomieniem 12/13 grudnia 2003r nocnej linii tramwajowej 640 ponownie pojawiły się solówki:
z zajezdni R-3 Mokotów wagony: 364 i 465 (wagony te ostatnio jeździły w składach)
z zajezdni R-4 Żoliborz wagony: 230 i 546 (wagony te stały razem z 231 i 545 ale nie były połączone w składy)
odstawiono wagony 256 i 451 (na R-3 Mokotów) oraz 231 i 545 (na R-4 Żoliborz)

do NG: 683+530 (R-4 Żoliborz), 1164+1165 (R-3 Mokotów)

W dniu 9 grudnia 2003r około godz 19.00 na skrzyżowaniu ul.Targowej z Kijowską skład 1081+2005 (linia 26, jadący w kierunku Górczewskiej) uderzył z dużą siłą w skręcający w lewo (na 'swoim świetle') skład 783+727 (linia 13, jadący w kierunku Kawęczyńskiej). Kilka osób zostało rannych (w tym 1 poważnie). Uczestniczące w wypadku wagony są poważnie uszkodzone - 1081 ma rozbity przód i przełamany dach, 783 zniszczony tył (tylny pomost został niemal oderwany i podczas usuwania skutków zderzenia został odcięty), 727 rozbity przód i wgnieciony dach. Wszystkie trzy uszkodzone wagony oczekują na zajezdniach na decyzje co do ich losów.



Aktualizacja 07.12.2003

nowe składy: 1190+1103 (R-4 Żoliborz)(Mosso)
                                                       1199+1191 (R-4 Żoliborz)(barwy miejskie) - nauka jazdy
(wagon 1102 nadal w NSp, wagon 1161 w NG)
powrót do barw miejskich: 290+563 (R-3 Mokotów; po NG), 1108+1109 (R-4 Żoliborz), 1340+1339 (R-2 Praga; po NG)



Aktualizacja 02.12.2003

od 1 grudnia następuje przerwa w kursowaniu solówek
- wszystkie dotychczasowe brygady jednowagonowe są obecnie obsługiwane przez składy

nowe składy: 364+256 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie) (przywrócenie składu)
400+293 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie) (przywrócenie składu)
436+207 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
465+451 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie) (przywrócenie składu)
690+675 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie) (przywrócenie składu)
719+827 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie) (przywrócenie składu)
na R-4 Żoliborz zestawiono ze sobą (ale nie połączono w składy) wagony: 230 i 231 oraz 546 i 545
odstawione są nadal wagony: 428 (rozbity) i 553 (awaria) na R-3 Mokotów oraz 768 (zdekompletowany) na R-4 Żoliborz

do NG: 1152+1153 (R-3 Mokotów), 1161 (R-4 Żoliborz)
powrót do barw miejskich: 762+642 (R-4 Żoliborz; po NG), 1024+1023 (R-1 Wola),
1025+1013 (R-1 Wola; po NG), 1079 (R-1 Wola; po NG)

W dniu 2 grudnia 2003r około godz 13.40 na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z al.Solidarności skład 1426+1425 (105Nf, linia 16, jadący w kierunku Rakowieckiej) skręcił na ustawionej w lewo zwrotnicy i uderzył w pierwszy wagon składu 1366+1365 (105Na, linia 16, jadący w kierunku Huty). 11 osób zostało rannych (najciężej oboje motorniczowie). Wagon 1366 został poważnie uszkodzony (rozbity i przesunięty w prawo przód), wagon 1426 ma niewielkie uszkodzenia.



Aktualizacja 27.11.2003

nowy skład: 1012+1009 (R-1 Wola)(barwy miejskie)
skład taki istniał do połowy października 2003r kiedy to wagon 1012 został solówką a wagon 1009 odstawiono na R-1 Wola

do NG: 633 (R-4 Żoliborz), 671+667 (R-4 Żoliborz), 828"+663 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 1318+1317 (OBI), 1466+1465 (Bussiness Consulting/Digital Center)
powrót do barw miejskich: 326+496 (R-3 Mokotów; po NG), 486"+487 (R-4 Żoliborz; po NG),
1156+1157 (R-4 Żoliborz), 1196+1197 (R-2 Praga; po NG)

Wagon 3016 (116Na/1, R-2 Praga) trafił do ZNT T-3 celem założenia klimatyzacji kabiny motorniczego
(prod. Webasto - identyczna jak w 2050)

W dniu 22 listopada 2003r około godz 16.30 na przejeździe przez ul. Puławską (w pobliżu skrzyżowania ul.Puławskiej z al.Wilanowską) skład 428+207 (linia 33, jadący w kierunku Huty) uderzył z dużą siłą w ciężarówkę-wywrotkę (przez cały dzień nie działała tam sygnalizacja świetlna). Wagon 428 został poważnie uszkodzony (rozbity przód - m.in. niemal całkowicie zniszczona kabina) i być może już nigdy nie wróci do ruchu liniowego.



Aktualizacja 20.11.2003

powrót do ruchu liniowego: 1253 (po remoncie powypadkowym)
nowe reklamy: 1302+1301 (OBI)
powrót do barw miejskich: 751"+701 (R-4 Żoliborz), 1112+1113 (R-4 Żoliborz)



Aktualizacja 13.11.2003

powrót do barw miejskich: 672+641 (R-4 Żoliborz), 728+823 (R-4 Żoliborz), 1070 (R-1 Wola), 1071 (R-1 Wola; po NG)

W dniu 11 listopada 2003 w al.Zielenieckiej wagon zabytkowy typu N nr tab. 607 kursujący na linii specjalnej W uruchomionej przy okazji zbierania pamiątek do powstającego Muzeum Powstania Warszawskiego (mającego się znajdować w dawnej elektrowni tramwajowej) skręcił na ustawionej w lewo (w kierunku pętli Al.Zieleniecka) zwrotnicy i uderzył w bok jadącego z naprzeciwka (na linii 7 w kierunku Okęcia) składu 2090+2091 (105N2k/2000, R-1 Wola). Wagony 2090 i 2091 mają tylko uszkodzone burty po lewej stronie i szybko wrócą do ruchu liniowego, natomiast 607 ma rozbity przód z uszkodzoną ramą i uszkodzone poszycie w przedniej części lewego boku - będzie wymagał poważniejszego remontu.

Wagony 1116 (105Na, R-4 Żoliborz) i 835" (13N, R-4 Żoliborz) zostały poważnie uszkodzone (odpowiednio zniszczony przód i tył) w zderzeniu w dniu 12.11.2003 na ul.Pstrowskiego (przed pętlą Huta) - o godz 16.40 skład 1116+1117 (linia 15, jadący w kierunku Huty) uderzył w skład 836+835" (linia 17, jadący w kierunku Huty). Niewielkich uszkodzeń doznały także wagony 836 i 1117. Oba poważnie uszkodzone wagony (a zwłaszcza 1116 z rozbitą kabiną i zmienioną geometrią przodu) czeka dłuższy remont powypadkowy.



Aktualizacja 07.11.2003

nowy skład: 726+753" (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
do NG: 290+563 (R-3 Mokotów)
nowe reklamy: 1130+1131 (Fakt), 1172+1173 (Fakt), 1358+1357 (Fakt)



Aktualizacja 05.11.2003

do NG: 326+496 (R-3 Mokotów), 762+642 (R-4 Żoliborz), 1025+1013 (R-1 Wola),
1079 (R-1 Wola), 1196+1197 (R-2 Praga), 1340+1339 (R-2 Praga)
do NSp: 1102 (R-4 Żoliborz; po zderzeniu w dniu 29.09.2003)
powrót do ruchu liniowego: 1354 (po remoncie powypadkowym)

nowe reklamy: 457+720 (Pizza Dominium; nowa wersja reklamy), 1392"+1391''' (Fakt)

powrót do barw miejskich: 726 (R-4 Żoliborz; po NG), 732+731 (R-4 Żoliborz; po NG), 753" (R-4 Żoliborz; po NG),
834 (R-4 Żoliborz), 1057+1085 (R-1 Wola; po NG), 1128 (R-3 Mokotów; po NG),
1212+1213 (R-2 Praga; po NG), 1262+1261 (R-4 Żoliborz),
1362+1361 (R-3 Mokotów; po NG), 1440+1439 (R-3 Mokotów)

wagony 105N2k 2050...2059 otrzymały zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech



Aktualizacja 29.10.2003

nowy skład: 769+825 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

do NG: 486"+487 (R-4 Żoliborz)
nowe reklamy: 1436+1435 (McDonalds - I'm lovin' it)
powrót do barw miejskich: 548+549 (R-4 Żoliborz; po NG), 1068+1035 (R-1 Wola), 1122+1123 (R-3 Mokotów),
1127+1129 (R-4 Żoliborz), 1160 (R-3 Mokotów), 1468+1467 (R-4 Żoliborz)

po 8 miesiącach jazd próbnych zmodernizowany skład 2008+2009 wyjechał w dniu 24 października po raz pierwszy liniowo (jako brygada 06/32)

Wagony 2065 (105N2k, R-1 Wola) i 3023 (116Na/1, R-2 Praga) zostały poważnie uszkodzone (odpowiednio zniszczony tył i przód) w zderzeniu w dniu 24.10.2003 na skrzyżowaniu ul.Grójeckiej i Wawelskiej - o godz 9.50 rano wagon 3023 (linia 9, jadący w kierunku Okęcia) uderzył w skład 2064+2065 (linia 20, jadący w kierunku Banacha). Osiem osób zostało rannych (w tym cztery ciężko). Oba uszkodzone wagony czeka dłuższy remont powypadkowy.



Aktualizacja 22.10.2003

nowe reklamy: 1080+1084" (Księgarnia Ekonomiczna), 1432+1431 (Magnefar B6)
powrót do barw miejskich: 1069+1037 (R-1 Wola)

Wagon 1354 (105Na, R-3 Mokotów) został uszkodzony (zniszczony przód) w zderzeniu w dniu 16.10.2003 na skrzyżowaniu ul.Puławskiej i ul.Waryńskiego - ok. godz 7.30 rano skład 1354+1353 (linia 4, jadący w kierunku Marymontu) uderzył w tył (po lewej stronie) autobusu MZA (Solarisa U15 nr tab. 8323 na linii 524).
Wagony 1253 (105Na, R-2 Praga) i 3006 (116Na/1, R-2 Praga) zostały uszkodzone (odpowiednio zniszczony tył i przód) w zderzeniu w dniu 20.10.2003 na skrzyżowaniu ul.Grochowskiej i Żółkiewskiego - o godz 6.27 rano wagon 3006 (linia 3, jadący w kierunku Gocławka) wpadł w poślizg i uderzył w skład 1254+1253 (linia 44, jadący w kierunku Gocławka). Dwie osoby zostały ranne. Oba uszkodzone wagony czeka dłuższy remont powypadkowy.



Aktualizacja 16.10.2003

nowe składy: 341+451 (R-3 Mokotów)(barwy miejskie)
341+466 (R-3 Mokotów)(barwy miejskie)(ponownie)

W dniu 08.10.2003 wagon 466 został uszkodzony w kolizji, następnego dnia odstawiono 466 do naprawy
(jednocześnie tworząc skład 341+451). W dniu 10.10.2003 nowy skład 341+451 kursował na linii '2',
jednakże już następnego dnia w związku z naprawieniem wagonu 466 skład 341+451 rozłączono
(wagon 451 znów odstawiono) i ponownie stworzono skład 341+466, który już w dniu 13.10.2003 wyjechał liniowo na ulice

do NG: 1362+1361 (R-3 Mokotów)
nowe reklamy: 1236+1235 (Always Ultra Super Plus), 1428+1427 (Magnefar B6)
powrót do barw miejskich: 1042+1043 (R-1 Wola), 1296+1295 (R-2 Praga)

W dniu 15 października 2003r na ulicach pojawiły kolejne wagony solo - tym razem 105Na z zajezdni R-1 Wola
do kursowania pojedynczo wytypowano wagony 1012 i 1070
(wagon 1071 jest w NG, wagon 1009 znalazł się w ZNT T-3 celem przeróbki na pierwszy w składzie)
aktualne rozdysponowanie brygad jednowagonowych tutaj.



Aktualizacja 08.10.2003

do NG: 726 (R-4 Żoliborz), 753" (R-4 Żoliborz), 732+731 (R-4 Żoliborz), 1057+1085 (R-1 Wola), 1071 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 1078+1062 (Always Ultra Super Plus), 1114+1115 (Always Ultra Super Plus),
1210+1211 (Always Ultra Super Plus), 1420+1419 (McDonalds - I'm lovin' it; nowa wersja reklamy),
1456+1455 (McDonalds - I'm lovin' it; nowa wersja reklamy),
1462+1461 (McDonalds - I'm lovin' it; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 584 (R-4 Żoliborz; po NG), 769 (R-4 Żoliborz; po NG),
724+803 (R-4 Żoliborz; po NG), 824+789 (R-4 Żoliborz; po NG), 1100+1101 (R-3 Mokotów),
1158+1159 (R-3 Mokotów; po NG), 1194+1195 (R-3 Mokotów; po NG), 1358+1357 (R-3 Mokotów)



Aktualizacja 01.10.2003

do NG: 548+549 (R-4 Żoliborz), 1128 (R-3 Mokotów), 1212+1213 (R-2 Praga)
powrót do ruchu liniowego: 1264+1263 (wagon 1264 wyremontowany po zderzeniu)

nowe reklamy: 1124+1125 (Nokia; nowa wersja reklamy), 1216+1217 (Nokia; nowa wersja reklamy),
1372+1371 (Nokia; nowa wersja reklamy), 1384+1385 (Nokia; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 1146+1147 (R-3 Mokotów), 1154+1155 (R-3 Mokotów)
1236+1235 (R-2 Praga), 1240+1239 (R-2 Praga),
1248+1247 (R-2 Praga), 1332+1331 (R-2 Praga; po NG)

Wagon 1102 (105Na, R-4 Żoliborz) został poważnie uszkodzony w zderzeniu w dniu 29.09.2003 na placu Wilsona - ok. godz 7.00 rano skład 1102+1103 (linia 6, jadący w kierunku Gocławka) uderzył w autobus MZA (MAN NG313 nr tab. 3608 - wyjazd na linię 181) - przyczyną było wymuszenie pierwszeństwa przez autobus. Wagon 1102 ma zniszczony przód (w wyniku zderzenia przód uniósł się do góry a ściany boczne w okolicy przodu rozsunęły się na boki) i zniekształcone pudło.



Aktualizacja 24.09.2003

powrót do barw miejskich: 683+530 (R-4 Żoliborz), 836+835" (R-4 Żoliborz), 1057+1085 (R-1 Wola),
1104+1105 (R-4 Żoliborz), 1142+1143 (R-2 Praga; po NG),
1288+1287 (R-2 Praga), 1346+1345 (R-2 Praga)



Aktualizacja 21.09.2003

nowy skład: 582+631 (R-4 Żoliborz)(barwy miejskie)

do NG: 824+789 (R-4 Żoliborz), 1194+1195 (R-3 Mokotów)
do NSp: 1010 (R-1 Wola, spalona aparatura)

nowe reklamy: 728+823 (Europejski Tydzień Młodzieży), 1064+1055 (Duo),
1172+1173 (Sprzątanie Świata 2003; reklama naklejana niecałopojazdowa)
1272+1271 (Jeleniogórskie Zakłady Optyczne), 1370+1369 (UPC),
1418+1417 (Selgros Cash&Carry), 1446+1445 (Brief), 1454+1453 (UPC)

powrót do barw miejskich: 418+310 (R-4 Żoliborz; po NG), 678+687 (R-4 Żoliborz; po NG),
1048+1016 (R-1 Wola), 1210+1211 (R-4 Żoliborz), 1246+1245 (R-3 Mokotów),
1256+1255 (R-3 Mokotów), 1274+1273 (R-3 Mokotów), 1286+1285 (R-2 Praga),
1422+1421 (R-3 Mokotów), 1452+1451 (R-3 Mokotów)



Aktualizacja 05.09.2003

do NG: 724+803 (R-4 Żoliborz), 1158+1159 (R-3 Mokotów)
powrót do barw miejskich: 1378+1377 (R-3 Mokotów; po NG)



Aktualizacja 01.09.2003

W dniu 1 września 2003r na ulicach pojawiły się wagony 13N solo.
do kursowania pojedynczo wytypowano wagony które w 2004r. miałyby wykonane NG II lub drugie/trzecie NG I
R-3 Mokotów: 364, 436, 465
R-4 Żoliborz: 230, 400, 546, 690, 719
drugie wagony z rozłączonych składów zostały odstawione

wagon 2050 (R-1 Wola) otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego (prod. Webasto - inna niż w 105N2k/2000)

do NG: 1332+1331 (R-2 Praga)
powrót do ruchu liniowego: 473+291 (R-4 Żoliborz; wagon 291 naprawiony po wykolejeniu)
nowe reklamy: 1092+1066 (Telefoniczne Biuro Ogłoszeń "Gazety Wyborczej"),
1108+1109 (Telefoniczne Biuro Ogłoszeń "Gazety Wyborczej"),
1162+1163 (Telefoniczne Biuro Ogłoszeń "Gazety Wyborczej"), 1180+1181 (Dobrawa)



Aktualizacja 28.08.2003

do NG: 584 (R-4 Żoliborz), 769 (R-4 Żoliborz), 1142+1143 (R-2 Praga)
powrót do ruchu liniowego: 526 (R-4 Żoliborz; po NSp)
nowa reklama: 1005+1021 (Dobrawa - naturalna woda źródlana)
powrót do barw miejskich: 833+819 (R-4 Żoliborz; po NG), 1184+1185 (R-3 Mokotów; po NG)



Aktualizacja 20.08.2003

W dniu 11 sierpnia 2003r wskutek wykolejenia na zwrotnicy na Rondzie Babka wagonu 291 (drugiego ze składu 473+291) doszło do uszkodzenia czopa skrętu tylnego wózka w wykolejonym wagonie. Trzy godziny wcześniej na tej samej zwrotnicy wykoleił się wagon 733 (ze składu 733+629, także na linii 1)



Aktualizacja 13.08.2003

powrót do barw miejskich: 493+369 (R-3 Mokotów; po NG), 592+561 (R-4 Żoliborz; po NG),
1132+1133 (R-4 Żoliborz), 2002+2001 (R-4 Żoliborz)



Aktualizacja 07.08.2003

nowy skład: 680+736 (R-4 Żoliborz)(Euro)
do NG: 582 (R-4 Żoliborz), 631 (R-4 Żoliborz), 678+687 (R-4 Żoliborz)

powrót do barw miejskich: 806"+807 (R-4 Żoliborz; po NG), 1026 (R-1 Wola; po NG),
1081 (R-1 Wola; po NG), 1208+1209 (R-4 Żoliborz), 1298+1297 (R-2 Praga)



Aktualizacja 30.07.2003

do NG: 418+310 (R-4 Żoliborz), 1184+1185 (R-3 Mokotów), 1378+1377 (R-3 Mokotów)
powrót do barw miejskich: 1002+1007 (R-1 Wola; po NG), 1033+1034 (R-1 Wola), 1064+1055 (R-1 Wola),
1174+1175 (R-3 Mokotów), 1352+1351 (R-3 Mokotów), 1356+1355 (R-3 Mokotów)



Aktualizacja 23.07.2003

powrót do barw miejskich: 1025+1013 (R-1 Wola), 1108+1109 (R-4 Żoliborz), 1182+1183 (R-4 Żoliborz),
1238+1237 (R-2 Praga), 1258+1257 (R-2 Praga), 1280+1279 (R-2 Praga),
1294+1293 (R-2 Praga), 1400+1399 (R-3 Mokotów), 1454+1453 (R-4 Żoliborz)



Aktualizacja 16.07.2003

powrót do ruchu liniowego: 1467 (R-4 Żoliborz; po NSp)
nowa reklama: 1254+1253 (Bussinessman Magazine)
powrót do barw miejskich: 1130+1131 (R-1 Wola), 1152+1153 (R-3 Mokotów),
1366+1365 (R-3 Mokotów), 1470+1469 (R-4 Żoliborz)



Aktualizacja 09.07.2003

do NG: 493+369 (R-3 Mokotów), 592+561 (R-4 Żoliborz), 806"+807 (R-4 Żoliborz)
do NSp: 526 (R-4 Żoliborz; spalona aparatura), 1467 (R-4 Żoliborz; nieszczelność dachu)

nowa reklama: 1102+1103 (Mosso; po 3 tygodniach odstawienia w podkładzie na R-4)

powrót do barw miejskich: 574+573 (R-4 Żoliborz; po NG), 640+639 (R-4 Żoliborz; po NG), 1214+1215 (R-4 Żoliborz),
1282+1281 (R-1 Wola), 1354+1353 (R-3 Mokotów; po NG), 1368+1367 (R-3 Mokotów; po NG),
1388"+1389" (R-3 Mokotów), 1442+1441 (R-2 Praga; po NG)



Aktualizacja 02.07.2003

do NG: 833+819 (R-4 Żoliborz), 1002+1007 (R-1 Wola), 1026 (R-1 Wola), 1081 (R-1 Wola)
powrót do barw miejskich: 805+638 (R-4 Żoliborz; po NG), 1270+1269 (R-2 Praga)



Aktualizacja 26.06.2003

nowe reklamy: 1206+1207 (Artresan), 1394+1393 (Stolbud)
powrót do barw miejskich: 1260+1259 (R-4 Żoliborz), 1398+1397 (R-3 Mokotów), 1444+1443 (R-2 Praga; po NG)



Aktualizacja 18.06.2003

nowe reklamy: 324+353 (Mediatel)
przywrócenie reklamy po remoncie: 733+629 (Euro; po miesiącu odstawienia w podkładzie na R-4), 793+792 (Euro),
799+788 (Euro; po miesiącu odstawienia w podkładzie na R-4)
powrót do barw miejskich: 1045+1087 (R-1 Wola), 1067+1072 (R-1 Wola)



Aktualizacja 11.06.2003

nowe składy: 590+491 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
                  1012+1009 (R-1 Wola) (barwy miejskie)

do NG: 574+573 (R-4 Żoliborz), 1368+1367 (R-3 Mokotów), 1442+1441 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 606+607 (Mediatel), 1001+1000 (Stolbud), 1106+1107 (Artresan), 1262+1261 (Collagena)
podkład szary (po remoncie): 324+353 (R-4 Żoliborz), 793+792 (R-4 Żoliborz), 1102+1103 (R-4 Żoliborz)
powrót do barw miejskich: 491 (R-4 Żoliborz; po NG), 781" (R-4 Żoliborz; po NG)



Aktualizacja 04.06.2003

01.06.2003 przeniesiono z R-4 Żoliborz na R-3 Mokotów wagon 3030
( na prośbę R-4 Żoliborz - przeniesiony wagon był tam jedynym typu 116Na/1 )

nowy skład: 726+825 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

do NG: 640+639 (R-4 Żoliborz), 805+638 (R-4 Żoliborz)
nowe reklamy: 1124+1125 (Nokia; nowa wersja reklamy), 1216+1217 (Nokia; nowa wersja reklamy),
1372+1371 (Nokia; nowa wersja reklamy)
powrót do barw miejskich: 1140+1141 (R-3 Mokotów; po NG)

wagony 819 i 833 (13N, R-4 Żoliborz) oraz 1436 (105Nf, R-2 Praga) zostały poważnie uszkodzone w zderzeniu w dniu 30.05.2003 na Kercelaku (skrzyżowaniu al.Solidarności z ul.Okopową) - ok. godz. 11.15 skład 1436+1435 (linia 26, jadący w kierunku Os. Górczewska) uderzył w skręcający w lewo skład 833+819 (linia 27, jadący w kierunku Huty) - przyczyną wypadku było wymuszenie pierwszeństwa przez żoliborski skład. Wagon 833 zniszczone III drzwi i praktycznie oderwany tył, wagon 819 ma uszkodzony przód i prawy bok, wagon 1436 ma rozbity przód.



Aktualizacja 28.05.2003

do NG: 1354+1353 (R-3 Mokotów), 1444+1443 (R-2 Praga)
nowe reklamy: 1052+1061 (Sunsilk), 1240+1239 (7 UP; nowa wersja reklamy)
1384+1385 (Nokia; nowa wersja reklamy)
powrót do barw miejskich: 1054+1027 (R-1 Wola; po NG)



Aktualizacja 20.05.2003

nowe reklamy: 1162+1163 (7 UP; nowa wersja reklamy), 1256+1255 (7 UP; nowa wersja reklamy),
1420+1419 (Era Tak-Tak), 1422+1421 (Era Tak-Tak), 1436+1435 (Era Tak-Tak), 1452+1451 (Era Tak-Tak)

podkład szary po remoncie: 733+629 (R-4 Żoliborz), 799+788 (R-4 Żoliborz)
powrót do barw miejskich: 493+369 (R-3 Mokotów)



Aktualizacja 14.05.2003

do NG: 793+792 (R-4 Żoliborz), 1140+1141 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 1024+1023 (Sferia), 1082+1044 (Delicje), 1156+1157 (Sferia),
1404+1403 (Delicje), 1418+1417 (7 UP; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 1188+1189 (R-3 Mokotów; po NG), 1199+1161 (R-4 Żoliborz), 1458 (R-3 Mokotów; po NG)



Aktualizacja 07.05.2003

do NG: 324+353 (R-4 Żoliborz), 1054+1027 (R-1 Wola), 1102+1103 (R-4 Żoliborz)
nowe reklamy: 1140+1141 (Rexona), 1199+1161 (Rexona), 1414+1413 (Sunsilk)
1416+1415 (Sunsilk), 1450+1449 (Sunsilk), 1460+1459 (Sunsilk)
powrót do barw miejskich: 473+291 (R-4 Żoliborz), 1314+1313 (R-2 Praga; po NG)



Aktualizacja 30.04.2003

nowy skład: 1038+1065 (R-1 Wola)(Junkers/Toyota Corolla)

do NG: 590 (R-4 Żoliborz), 781" (R-4 Żoliborz), 1009 (R-1 Wola), 1012 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 1114+1115 (Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im.L. Koźmińskiego)
1420+1419 (7 UP; reklama naklejana na szyby), 1452+1451 (7 UP; reklama naklejana na szyby)

powrót do barw miejskich: 1336+1335 (R-2 Praga; po NG), 1464+1463 (R-3 Mokotów; po NG)



Aktualizacja 23.04.2003

do NG: 1458 (R-3 Mokotów)
nowe reklamy: 366+218 (TNT), 1200+1201 (SKOK - nowa wersja reklamy), 1248+1247 (75 lat ZOO w Warszawie),
1418+1417 (7 UP; reklama naklejana na szyby), 1422+1421 (7 UP; reklama naklejana na szyby)



Aktualizacja 14.04.2003

nowy skład: 2008+2009 (R-1 Wola)(barwy miejskie) - wagony po modernizacji (odwrócona kolejność)

do modernizacji: 1364+1363 (R-3 Mokotów) - wagony otrzymają impulsowy układ rozruchu
do NG: 473+291 (R-4 Żoliborz), 799+788 (R-4 Żoliborz), 1188+1189 (R-3 Mokotów), 1336+1335 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 1092+1066 (Kwik-Fit), 1246+1245 (Kwik-Fit)
1344+1343 (PCK), 1412+1411 (SKOK - nowa wersja reklamy)
przywrócenie reklamy po remoncie: 1358+1357 (Panorama Firm)

powrót do barw miejskich: 270+265 (R-3 Mokotów), 450+288 (R-4 Żoliborz; po NG),
457 (R-4 Żoliborz; po NG), 458+408 (R-4 Żoliborz; po NG), 804 (R-4 Żoliborz; po NG),
1080+1084" (R-1 Wola; po NG), 1350+1349 (R-3 Mokotów; po NG)



Aktualizacja 26.03.2003

do NG: 733+629 (R-4 Żoliborz), 1314+1313 (R-4 Praga)
powrót do barw miejskich: 1018"+1063 (R-1 Wola), 1452+1451 (R-3 Mokotów)



Aktualizacja 20.03.2003

do NG: 1464+1463 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 1130+1131 (infolinia o opryszczce), 1238+1237 (infolinia o opryszczce),
1388"+1389" (infolinia o opryszczce), 1440+1439 (Plus GSM), 1466+1465 (Pij mleko),
1468+1467 (Plus GSM; po NG), 1470+1469 (infolinia o opryszczce)

powrót do barw miejskich: 1172+1173 (R-3 Mokotów; po NG), 1452+1451 (R-3 Mokotów)



Aktualizacja 13.03.2003

nowe reklamy: 1069+1037 (Telegrosik), 1432+1431 (Telegrosik)
powrót do barw miejskich: 296 (R-4 Żoliborz; po NG), 815 (R-4 Żoliborz; po NG),
1082+1044 (R-1 Wola; po NG), 1378+1377 (R-3 Mokotów)



Aktualizacja 05.03.2003

do NG: 450+288 (R-4 Żoliborz), 457 (R-4 Żoliborz), 804 (R-4 Żoliborz),
1080+1084" (R-1 Wola), 1358+1357 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 1078+1062 (Telegrosik), 1330+1329 (LG tel.kom.),
1368+1367 (Targi Pracy), 1428+1427 (Telegrosik)
powrót do barw miejskich: 413 (R-4 Żoliborz; po NG), 491 (R-4 Żoliborz; po NG), 1188+1189 (R-3 Mokotów)



Aktualizacja 26.02.2003

do NG: 458+408 (R-4 Żoliborz), 1350+1349 (R-3 Mokotów)

nowa reklama: 1279 (Totalizator Sportowy)
powrót do barw miejskich: 794+650" (R-4 Żoliborz; po NG), 806"+807 (R-4 Żoliborz)



Aktualizacja 20.02.2003

powrót do barw miejskich: 1264+1263 (R-2 Praga), 2004+2003 (R-4 Żoliborz)
wagony 105N2k 2038...2043 otrzymały zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego (Aviotech)



Aktualizacja 12.02.2003

do NG: 1082+1044 (R-1 Wola)

powrót do barw miejskich: 498+490 (R-4 Żoliborz; po NG), 1144+1145 (R-3 Mokotów),
1202+1203 (R-3 Mokotów), 1224+1223 (R-2 Praga), 1266+1265 (R-2 Praga),
1276+1275 (R-2 Praga), 1360+1359 (R-3 Mokotów; po NG)




Aktualizacja 06.02.2003

do NG: 491 (R-4 Żoliborz), 815 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 1098+1099 (LG tel.kom.), 1168+1169 (LG tel.kom.)
przywrócenie reklamy po remoncie: 1064+1055 (Visa), 1078+1062 (Junkers)

powrót do barw miejskich: 449+482 (R-4 Żoliborz; po NG), 719+827 (R-4 Żoliborz), 739+752 (R-4 Żoliborz; po NG)
1130+1131 (R-1 Wola; po NG), 1150+1151 (R-3 Mokotów), 1162+1163 (R-3 Mokotów),
1194+1195 (R-3 Mokotów), 1387"+1383" (R-3 Mokotów), 1450+1449 (R-3 Mokotów)



Aktualizacja 29.01.2003

do NG: 413+296 (R-4 Żoliborz), 794+650" (R-4 Żoliborz), 1344+1343 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 140+208 (TNT), 274+272 (TNT),
1118+1119 (LG Flatron; nowa wersja reklamy), 1176+1177 (LG Flatron; nowa wersja reklamy)
1300+1299 (Champion Globi), 1396+1395 (LG Flatron; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 473+291 (R-4 Żoliborz), 1234+1233 (R-2 Praga)



Aktualizacja 22.01.2003

do NG: 1172+1173 (R-3 Mokotów), 1468+1467 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 685 (Integracja; nowa wersja reklamy),
1120+1121 (www.gratka.pl/Motoexpress), 1242+1241 (www.gratka.pl/Motoexpress)



Aktualizacja 15.01.2003

nowe składy: 526+647 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
(wagon 647 powrócił do ruchu po 15 miesiącach odstawienia na R-4, odstawiono natomiast wagon 491)
1422+1421 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie; przywrócenie składu)
1458+1457 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie; przywrócenie składu)



Aktualizacja 08.01.2003

do NG: 449+482 (R-4 Żoliborz), 498+490 (R-4 Żoliborz), 739+752 (R-4 Żoliborz), 1360+1359(R-3 Mokotów)
wagon 739 jest pierwszym od 6 lat wagonem 13N poddanym NG II.

nowe reklamy: 324+353 (Media Miejskie), 1048+1016 (Samsung), 1272+1271 (Samsung), 1286+1285 (Samsung),
1288+1287 (Samsung), 1346+1345 (Samsung), 1446+1445 (Samsung)

przywrócenie reklamy po remoncie: 772+773 (TNT), 1150+1151 (Septolete / Bilobil)
powrót do barw miejskich: 762+642 (R-4 Żoliborz)

do ruchu powrócił wyremontowany po wypadku wagon 834 (R-4 Żoliborz)




aktualizacje: 2006r., 2005r., 2004r., 2003r., 2002r., 2001r.


04.11.2003 NAPISZ DO AUTORA (C) MKM 2001