TRAMWAJE WARSZAWSKIE
SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ


ARCHIWUM AKTUALIZACJI - 2004 R.


Aktualizacja 29.12.2004

do NG: 546+545 (R-4 Żoliborz), 1374+1373 (R-3 Mokotów)

nowa reklama: 1450+1449 (Panorama Firm; nowa wersja reklamy), 1466+1465 (Kerakoll),
2012+2013 (Panorama Firm; nowa wersja reklamy), 2020+2021 (Kerakoll)

powrót do barw miejskich: 1226+1225 (R-4 Żoliborz; po NG)

W dniu 21 grudnia 2004r około godz. 8.45 na placu Narutowicza skład 2082+2083 (105N2k/2000, linia 15, jadący w kierunku Okęcia) uderzył w prawy bok zjeżdżającego z placu składu 1054+1027 (105Na, linia 9, jadącego w kierunku Gocławka). Dwie osoby zostały ranne. Wskutek zderzenia w znacznym stopniu zostały uszkodzone wagony 2082 (rozbity przód), 1054 (rozbity prawy bok za wózkiem i tył, uszkodzona konstrukcja pudła) i 1027 (rozbity przód).



Aktualizacja 19.12.2004

do NG: 1110+1111 (R-3 Mokotów)

nowa reklama: 1214+1215 (Cinema City Arkadia)

powrót do barw miejskich: 808+816 (R-4 Żoliborz; po NG), 1168+1169 (R-3 Mokotów), 1436+1435 (R-2 Praga)

W dniu 6 grudnia otwarto oferty na dostawę 30 pojedynczych wagonów wysokopodłogowych - tak jak poprzednio zgłosili się trzej oferenci: Alstom-Konstal z ceną 86,5 mln zł, PESA z ceną 62,5 mln zł i FPS z ceną 61,6 mln zł (tylko chorzowski producent pozostał przy swojej kosmicznej cenie, pozostali dwaj oferenci nieco obniżyli swoje ceny). Z powodu nieścisłości w specyfikacji technicznej odrzucono ofertę FPS, tak więc wydawało się że zwycięzcą zostanie PESA. Dzień ogłoszenia wyników przetargu - 13 grudnia 2004r okazał się jednak pechowy dla bydgoskiego producenta - przetarg musiał zostać unieważniony z powodu błędu zamawiającego i zamiast prawie pewnego sukcesu bydgoszczan pozostało czekanie na kolejny przetarg.

Zaledwie 3 dni potem - 16 grudnia 2004r. TW ogłosiły trzeci już przetarg na dostawę 30 tramwajów jednoczłonowych z impulsowym układem rozruchu. Założenia przetargu są bardzo zbliżone do tych z poprzednich przetargów (tramwaj musi być wagonem jednoczłonowym, wszystkie wagony mają być sterownicze, charakteryzować się minimum 30-letnim czasem eksploatacji, dużą niezawodnością eksploatacyjną, estetyką zewnętrzną i wewnętrzną, przystosowaniem do warunków klimatycznych m.st. Warszawy, spełniać wszystkie warunki techniczne i normy dotyczące tramwajów oraz być wyposażony w stosowane w TW urządzenia systemowe)   wprowadzono jednak kilka istotnych zmian - układ rozruchu musi być wykonany w technologii GTO, wagon ma mieć długość 13-15m a czas realizacji zamówienia wydłużono do 27 miesięcy od podpisania umowy. Wymagania wobec oferentów (doświadczenie w produkcji pojazdów szynowych) oraz kryteria oceny (cena, zastosowanie podzespołów analogicznych do stosowanych już w TW oraz zastosowanie wskazanych przez TW rozwiązań technicznych) pozostały te same. Podobnie jak poprzedni, także i nowy przetarg jest dwustopniowy - do 3 stycznia 2005r oferenci mają zlożyć wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a następnie wybrani przez TW oferenci (w ostatnim przetargu - wszyscy zostali zakwalifikowani) mają złożyć ostateczne oferty, których otwarcie nastąpi 17 stycznia 2005r.



Aktualizacja 12.12.2004

nowy skład: 1250+1249 (R-2 Praga) (Społem) (przywrócenie składu po remoncie powypadkowym wagonu 1249)

do NG: 318+328" (R-3 Mokotów), 372+371 (R-3 Mokotów),
612+611 (R-4 Żoliborz; wagony dopisane do tegorocznego planu remontowego), 685 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 1420+1419 (CH Warszawa Wileńska), 1456+1455 (CH Warszawa Wileńska)

powrót do barw miejskich: 593"+190 (R-3 Mokotów; po NG), 1135 (R-4 Żoliborz; po NG), 1224 (R-2 Praga; po NG)
1387"+1383" (R-3 Mokotów, po NG), 2044+2045 (R-1 Wola; po NG)



Aktualizacja 04.12.2004

nowy skład: 1250+1285 (R-2 Praga) (Społem / barwy miejskie)

do NG: 688 (R-4 Żoliborz), 808+816 (R-4 Żoliborz), 1067+1072 (R-1 Wola), 1346+1345 (R-2 Praga)

nowa reklama: 2022+2023 (Znak)

powrót do barw miejskich: 364+256 (R-3 Mokotów; po NG), 714+755 (R-4 Żoliborz; po NG),
1216+1217 (R-2 Praga; po NG), 1282+1281 (R-3 Mokotów), 2014"+2015 (R-1 Wola; po NG)



Aktualizacja 24.11.2004

do NG: 593"+190 (R-3 Mokotów), 1387"+1383" (R-3 Mokotów)

nauka jazdy (ponownie): 1186+1187 (R-3 Mokotów)

przywrócenie reklamy po remoncie: 1098+1099 (LG)
podkład pod reklamę (biały): 1330+1329 (R-2 Praga)

powrót do barw miejskich: 1148+1149 (R-3 Mokotów; po NG), 1256+1255 (R-3 Mokotów), 1356+1355 (R-3 Mokotów),
1378+1377 (R-3 Mokotów), 1406+1405 (R-3 Mokotów), 1428+1427 (R-3 Mokotów)

W dniu 18 listopada 2004r. około godz. 13.00 na Moście Poniatowskiego skład 1250+1249 (105Na, linia 7, jadący w kierunku Okęcia) zatrzymał się z powodu otwartej klapy baterii akumulatorów. Na stojący tramwaj najechał jadący z dużą prędkością skład 1286+1285 (105Na, linia 44, jadący w kierunku placu Narutowicza) - motorniczy nadjeżdżającego składu nie przewidzial, że poprzedni tramwaj może zatrzymać się w takim miejscu. Pięć osób zostało rannych (najciężej motorniczy uderzającego tramwaju). Wskutek zderzenia wagon 1286 został poważnie uszkodzony (zmiażdżony przód - zniszczona kabina, przełamany dach, premieszczona szafa aparaturowa), natomiast wagon 1249 ma mniejsze uszkodzenia (wgnieciony tył, złamane tylne słupki).



Aktualizacja 17.11.2004

nowy skład: 424+727 (R-4 Żoliborz)

do NG: 1224 (R-2 Praga), 1135 (R-4 Żoliborz)

nowa reklama: 1026+1028 (Money Express)

powrót do barw miejskich: 430 (R-3 Mokotów; po NG), 1122+1123 (R-3 Mokotów), 1266+1265 (R-2 Praga),
1274+1273 (R-3 Mokotów), 1276+1275 (R-2 Praga), 1290+1289 (R-2 Praga), 1298+1297 (R-2 Praga)



Aktualizacja 11.11.2004

do modernizacji: 3015 (R-2 Praga)
(w ramach modernizacji wagon otrzyma aparaturę IEl zamiast dotychczasowej Elin-EBG)

do NG: 1226+1225 (R-4 Żoliborz), 2044+2045 (R-1 Wola)

nowa reklama: 1127+1129 (Money Express)

powrót do barw miejskich: 278+279 (R-3 Mokotów; po NG), 528+589 (R-4 Żoliborz),
1002+1007 (R-1 Wola), 1018"+1063 (R-1 Wola), 1214+1215 (R-4 Żoliborz; po NG)

W dniu 8 listopada 2004r. około godz. 8.30 na terenie zajezdni R-4 Żoliborz skład 1210+1211 (105Na, kończący służbę na linii 33) uderzył dużą prędkością w samochód Pogotowia Sieciowego, przewracając go na bok (pojazd techniczny wyjechał z dużą prędkością zza stojącego na równoległym torze tramwaju). Kilka osób zostało rannych. Wskutek zderzenia wagon 1210 został poważnie uszkodzony (rozbity przód).



Aktualizacja 04.11.2004

do NG: 364+256 (R-3 Mokotów), 1216+1217 (R-2 Praga)
nowe reklamy: 1005+1021 (Puls Biznesu), 1172+1173 (Exploris), 1444+1443 (Cartoon Network)
powrót do barw miejskich: 424 (R-4 Żoliborz; po NG), 727 (R-4 Żoliborz; po NG)

W dniu 4 listopada 2004r. TW ogłosiły ponownie przetarg na dostawę 30 tramwajów jednoczłonowych z impulsowym układem rozruchu. Wedlug założeń przetargu zamówiony tramwaj musi być wagonem jednoczłonowym, być przystosowany do pracy samodzielnej oraz w składzie dwuwagonowym, charakteryzować się minimum 30-letnim czasem eksploatacji, dużą niezawodnością eksploatacyjną, estetyką zewnętrzną i wewnętrzną, przystosowaniem do warunków klimatycznych m.st. Warszawy, spełniać wszystkie warunki techniczne i normy dotyczące tramwajów oraz być wyposażony w stosowane w TW urządzenia systemowe. Oferenci muszą wykazać się nie tylko spełnieniem warunków ustawy o zamówieniach publicznych ale także wyprodukowaniem w ciągu ostatnich 5 lat co najmniej 5 szt pojazdów szynowych z własnym napędem oraz wyprodukowaniem lub zmodernizowaniem co najmniej jednego wagonu tramwajowego z impulsowym układem rozruchu. Kryterium oceny będą: cena, zastosowanie podzespołów analogicznych jak już stosowanych w TW oraz zastosowanie wskazanych przez TW rozwiązań technicznych. Otwarcie ofert nastąpi 12 grudnia 2004r, dostawa ma nastąpić w ciągu 24 miesięcy od zawarcia umowy.



Aktualizacja 27.10.2004

do NG: 1098+1099 (R-1 Wola)
nowe reklamy: 1334+1333 (Business Consulting), 1380+1379 (Tremax)

Przetarg na 30 pojedynczych wagonów wysokopodłogowych do którego zgłosili się trzej oferenci (Alstom-Konstal, PESA i FPS)
został unieważniony z powodów formalnych (wszystkie oferty posiadały wady). Tak więc na nowe tramwaje będzie trzeba jeszcze poczekać...



Aktualizacja 21.10.2004

nowy skład: 781"+409 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
(przywrócenie składu po wakacyjnym rozłączeniu na solówki oraz wrześniowym NG wagonu 409)

powrót do ruchu liniowego: 3009 (R-2 Praga; wcześniej - nauka jazdy)

do NG: 714+755 (R-4 Żoliborz), 1028 (R-Wola)

nowe reklamy: 1040+1041 (Wirtualne Media/Supertel), 1180+1181 (Znak),
1282+1281 (Peek & Cloppenburg), 1356+1355 (Peek & Cloppenburg), 1364+1363 (Cartoon Network),
1398+1397 (Cartoon Network), 1470+1469 (Cartoon Network)

skład 1042+1043 został testowo wyposażony w kamery monitorujące wnętrze przedziału pasażerskiego
wagon 3017 otrzymał testowo piasecznicę



Aktualizacja 13.10.2004

powrót do ruchu liniowego: 2012+2013 (R-1 Wola; wcześniej - nauka jazdy, potem przez 4 lata odstawiony na zajezdni)

do NG: 430 (R-3 Mokotów), 1148+1149 (R-3 Mokotów), 1330+1329 (R-2 Praga), 2014"+2015 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 1200+1201 (Provident), 1328+1327 (Provident), 1350+1349 (Provident)
przywrócenie reklamy po remoncie: 1010+1015 (LG)

powrót do barw miejskich: 409 (R-4 Żoliborz; po NG), 1097+1091 (R-1 Wola; po NG), 1222 (R-2 Praga; po NG),
2016+2017 (R-1 Wola; po NG), 2018+2019 (R-1 Wola; po NG)



Aktualizacja 06.10.2004

powrót do ruchu liniowego: 1186+1187 (R-3 Mokotów; wcześniej - nauka jazdy)

do NG: 278+279 (R-3 Mokotów), 424 (R-4 Żoliborz), 727 (R-4 Żoliborz), 1214+1215 (R-4 Żoliborz)

nowa reklama: 1018"+1063 (Centrum Medyczne LIM), 1210+1211 (CH Reduta II)
powrót do barw miejskich: 304+484 (R-3 Mokotów; po NG)




Aktualizacja 30.09.2004

nowy skład: 1381+1128 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
powrót do ruchu liniowego: 412+269 (R-3 Mokotów; wcześniej - nauka jazdy)

nowe reklamy: 1024+1023 (Ruch), 1054+1027 (CH Reduta II),
1308+1307 (CH Targówek), 1370+1369 (CH Reduta II), 1384+1385 (Moda na reklamę)

powrót do barw miejskich: 376"+826 (R-4 Żoliborz; po NG), 1146+1147 (R-3 Mokotów; po NG)

23 września 2004r TW otworzyły oferty w przetargu na zakup 30 wagonów pojedynczych z impulsowym układem rozruchu.
Oferty złożyły 3 firmy: PESA Bydgoszcz (cena 65mln zł), FPS Poznań (cena 68mln) i Alstom-Konstal Chorzów (cena 86mln zł). Z tej grupy jedynie Konstal dotychczas produkował od podstaw tramwaje (w tym wszystkie obecnie jeżdżące po Warszawie), z pozostałych dwóch - FPS dotychczas zbudował 60 pudeł do doczep 4NBWE/NB4 dla Rostocku i Lipska oraz złożył z dostarczonych elementów 6 wagonów Tatra RT6N i wyremontował kilka wagonów dla MPK Poznań, natomiast PESA dotychczas jedynie gruntownie zmodernizowała 2 wagony 805Na dla Bydgoszczy. Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi w październiku, nowe tramwaje mają być dostarczone w okresie od grudnia 2005r do września 2006r.



Aktualizacja 22.09.2004

nowe reklamy: 1262+1261 (Polferries), 1400+1399 (Akademia Nauki), 2046+2047 (Sims 2)
powrót do barw miejskich: 1248+1247 (R-2 Praga; po NG)



Aktualizacja 15.09.2004

nowy skład: 1070+1066 (R-1 Wola) (barwy miejskie)

do NG: 304+484 (R-3 Mokotów), 1222 (R-2 Praga), 2016+2017 (R-1 Wola)
do NSp: 1033 (R-1 Wola, po wypadku), 1092 (R-1 Wola, po wypadku)

nowe reklamy: 1002+1007 (Warszawski Informator Kulturalny), 1122+1123 (Warszawski Informator Kulturalny),
1256+1255 (Warszawski Informator Kulturalny), 1274+1273 (Warszawski Informator Kulturalny),
1276+1275 (Warszawski Informator Kulturalny), 1290+1289 (Warszawski Informator Kulturalny),
1298+1297 (Warszawski Informator Kulturalny), 2044+2045 ("Niepełnosprawni")

W dniu 9 września 2004r. o godz. 14.17 na skrzyżowaniu ul. Marszałkowskiej i Królewskiej skład 1434+1433 (105Nf, linia 4, jadący w kierunku Wyścigów) uderzył w drugi wagon składu 1208+1209 (105Na, linia 18, jadącego w kierunku Służewca), który gwałtownie zahamował przed wymuszającym pierwszeństwo samochodem. Trzy osoby (w tym motorniczy 'czwórki') zostały ranne. Wskutek zderzenia wagon 1434 został poważnie uszkodzony (zmiażdżony przód - wagon ten był już wcześniej dwukrotnie uszkodzony w podobnych zdarzeniach).



Aktualizacja 08.09.2004

nowe składy: 434+193 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
                  588"+295 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie; po NG)

do NG: 409 (R-4 Żoliborz), 1010+1015 (R-1 Wola), 1146+1147 (R-3 Mokotów), 2018+2019 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 1026+1028 (26 Arkadia Maraton Warszawski), 1052+1061 (26 Arkadia Maraton Warszawski),
1148+1149 (26 Arkadia Maraton Warszawski), 1266+1265 (Warszawski Informator Kulturalny),
1378+1377 (Warszawski Informator Kulturalny), 1412+1411 (Polferries), 1432+1431 (Polferries)

powrót do barw miejskich: 350+500 (R-3 Mokotów; po NG), 2022+2023 (R-1 Wola; po NG)

W dniu 3 września 2004r. ok. godz. 17.45 na ul. Jagiellońskiej skład 1160+1128 (105Na, linia 16, jadący w kierunku Żerania FSO) zderzył się ze skręcającym w prawo TIRem (ciężarówka wymusiła pierwszeństwo). Wskutek zderzenia wagon 1160 został poważnie uszkodzony (rozbity przód - wagon ten był już w podobny sposób uszkodzony w 1999r.)



Aktualizacja 02.09.2004

po wakacjach przywrócono większość rozłączonych w czerwcu składów
nowe składy (wszystkie w barwach miejskich):
(R-1 Wola) 1012+1009, 1067+1072, 1078+1062, 1079+1056
(R-2 Praga) 1414+1413, 1416+1415, 1424+1423, 1444+1443
(R-4 Żoliborz) 413+296, 458+408, 578+431, 683+530, 688+689, 708+709, 712+713, 728+823, 769+825

nowe reklamy: 1040+1041 (Wola Park), 1127+1129 (Wola Park),
1168+1169 (26 Arkadia Maraton Warszawski), 1250+1249 (Społem), 1398+1397 (PlayStation 2)

powrót do barw miejskich: 230+231 (R-3 Mokotów; po NG), 1202+1203 (R-3 Mokotów; po NG), 1374+1373 (R-3 Mokotów)



Aktualizacja 25.08.2004

do modernizacji: 2010+2011 (R-2 Praga)
do NG: 1248+1247 (R-2 Praga)

nowa reklama: 1306+1305 (Asgard)
powrót do barw miejskich: 246 (R-3 Mokotów; po NG)



Aktualizacja 19.08.2004

do NG: 230+231 (R-3 Mokotów), 295 (R-3 Mokotów), 350+500 (R-3 Mokotów), 376"+826 (R-4 Żoliborz), 588" (R-3 Mokotów)
nowa reklama: 1254+1253 (Bussinessman Magazine; nowa wersja reklamy)
powrót do barw miejskich: 216 (R-3 Mokotów; po NG), 307 (R-3 Mokotów; po NG), 397 (R-3 Mokotów; po NG), 633+632 (R-4 Żoliborz)



Aktualizacja 11.08.2004

do NG: 2022+2023 (R-1 Wola)
powrót do barw miejskich: 316+312 (R-3 Mokotów; po NG)
wagon 3021 otrzymał na ZNT T-3 klimatyzację kabiny motorniczego




Aktualizacja 04.08.2004

31 lipca 2004r skreślono wagon 1081 (105Na, R-1 Wola, poważnie uszkodzony w wypadku w dniu 09.12.2003r)
(wagon 1081 był pierwszym 105N przebudowanym na 105Na w ZNT T-3)

do NG: 1202+1203 (R-3 Mokotów)
nowa reklama: 1162+1163 (Kim Lan)
powrót do barw miejskich: 692+691 (R-4 Żoliborz; po NG)



Aktualizacja 29.07.2004

powrót do barw miejskich: 278+279 (R-3 Mokotów)
wagony 3018 i 3019 otrzymały na ZNT T-3 klimatyzację kabiny motorniczego




Aktualizacja 22.07.2004

nowa solówka: 578 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
do NG: 216 (R-3 Mokotów), 316+312 (R-3 Mokotów)
nowa reklama: 1354+1353 (Tymbark)
wagon 3016 otrzymał na ZNT T-3 klimatyzację kabiny motorniczego

W lipcu TW sp. z o.o. ogłosiły 2 duże przetargi:
- na dostawę 30 jednoczłonowych wagonów z impulsowym układem rozruchu
(otwarcie ofert 26.08.2004, termin dostawy 01.12.2005 - 30.09.2006)
- na budowę trasy tramwajowej Bemowo-Młociny
(a ściślej budowę odcinka pętla Nowe Bemowo- ul. Broniewskiego oraz modernizację odcinka od skrzyżowania ulic Broniewskiego i Reymonta do pętli Huta;
otwarcie ofert 31.08.2004, termin realizacji 01.10.2004 - 01.09.2006)



Aktualizacja 14.07.2004

powrót do ruchu liniowego: 1294 (R-2 Praga; po remoncie powypadkowym
- podczas remontu wagon stracił przednie gniazda sterowania ukrotnionego)
powrót do barw miejskich: 578+431 (R-4 Żoliborz; po NG), 1114+1115 (R-3 Mokotów; po NG), 1338+1337 (R-2 Praga; po NG)
wagony 3012 i 3025 otrzymały na ZNT T-3 klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 08.07.2004

do NG: 246 (R-3 Mokotów), 307 (R-3 Mokotów), 397 (R-3 Mokotów), 692+691 (R-4 Żoliborz)

nowa reklama: 1025+1013 (Polityka)

powrót do barw miejskich: 1004+1003 (R-1 Wola; po NG), 1122+1123 (R-3 Mokotów; po NG), 1370+1369 (R-3 Mokotów; po NG)

wagony 3011, 3013 i 3014 otrzymały na ZNT T-3 klimatyzację kabiny motorniczego
wagon 1070 otrzymał plastikowe osłony na wózki (malowane na czerwono)



Aktualizacja 01.07.2004

od 1 lipca pojawiają się kolejne brygady jednowagonowe (na liniach 20, 21 i 27)
do dotychczasowych solówek:   546, 688, 1070, 1071 i 1381
dołączyły wagony:
(R-1 Wola): 1012, 1067, 1078 i 1079
(R-2 Praga): 1414, 1416, 1424 i 1444
(R-3 Mokotów): 364, 436 i 465 (w rzeczywistości składy na R-3 są rozłączane tylko na weekendy)
(R-4 Żoliborz): 413, 458, 683, 708, 712, 728, 769 i 781"

drugie wagony z rozłączonych składów (296, 408, 409, 530, 709, 713, 823, 825,
1009, 1056, 1062, 1072, 1413, 1415, 1423 i 1443) zostały odstawione na zajezdniach

do NG: 1338+1337 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 1006"+1031" (Vaillant) (przed 3 tygodniami - po zakończeniu NG - skład otrzymał barwy miejskie)
1120+1121 (Polityka), 1242+1241 (Polityka), 1296+1295 (Polityka), 1316+1315 (Ardo),
1320+1319 (Ardo), 1410+1409 (Astra-Roiboos), 1422+1421 (Ardo),
1440+1439 (Ardo), 1458+1457 (Ardo), 2002+2001 (Polityka)

powrót do barw miejskich: 730+729 (R-4 Żoliborz; po NG), 2020+2021 (R-1 Wola; po NG)



Aktualizacja 25.06.2004

nowy skład: 329+307 (R-3 Mokotów)(barwy miejskie)(przywrócenie składu po naprawie powypadkowej 329)

do NG: 1097+1091 (R-1 Wola), 1114+1115 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 1080+1084" (Polityka), 1388"+1389" (Polityka), 1442+1441 (Blue Up),
1454+1453 (Astra-Roiboos), 1464+1463 (Ardo; nowa wersja reklamy)




Aktualizacja 18.06.2004

nowy skład: 397+391 (R-3 Mokotów)(barwy miejskie)(przywrócenie składu)
nowa solówka: 1381 (R-3 Mokotów)

do NG: 578+431 (R-4 Żoliborz), 1122+1123 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 1048+1016 (Axiom), 1124+1125 (Polityka), 1194+1195 (Polityka), 1260+1259 (Polityka)

W dniu 15 czerwca 2004r. o godz. 12.50 na Rondzie Starzyńskiego motornicza składu 1402+1401 (105Ne, linia 16, jadący w kierunku Żerania FSO) wymusiła pierwszeństwo doprowadzając do zderzenia ze składem 1134+1135 (105Na, linia 1, jadący w kierunku Nowego Bemowa). Wskutek zderzenia wagony 1134 i 1402 zostały poważnie uszkodzone (zdjęcia)



Aktualizacja 11.06.2004

nowe reklamy: 1082+1044 (Sferia), 1212+1213 (Polityka), 2004+2003 (Sferia)
powrót do barw miejskich: 396+559 (R-3 Mokotów; po NG), 1006"+1031" (R-1 Wola; po NG)

w połowie lutego z powodu ograniczeń finansowych
TW podjęło decyzję o ograniczeniu liczby zaplanowanych NG II wagonów 13N
poczynione w ciągu I półrocza oszczędności umożliwiły jednak przywrócenie pierwotnej liczby NG II
i tak do planu remontów wróciły wagony:
  R-3 Mokotów:   256, 304, 364, 371, 372, 397, 430, 484, 588"
R-4 Żoliborz:     424, 727
zamiast wagonów 546 i 689 NG II będą miały wagony 246 i 295
zamiast wagonów 1204+1205 NG I będą miały wagony 1202+1203
zamiast wagonów 1387"+1383" zmodernizowane zostaną wagony 2010+2011
(wagony 1387"+1383" będą miały zwykłe NG II)





Aktualizacja 03.06.2004

do NG: 1004+1003 (R-1 Wola), 1370+1369 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 1112+1113 (EkoTrade), 1404+1403 (Max Gordon)

powrót do barw miejskich: 391 (R-3 Mokotów; po NG), 471 (R-3 Mokotów; po NG), 712+713 (R-4 Żoliborz; po NG)
728+823 (R-4 Żoliborz; po NG), 1372+1371 (R-3 Mokotów; po NG)



Aktualizacja 27.05.2004

nowe składy: 397+307 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
1102+1191 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
                                  1199+1161 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie) (przywrócenie składu)

do NG: 730+729 (R-4 Żoliborz)

nowa reklama: 1452+1451 (KIM)
powrót do barw miejskich: 1262+1261 (R-4 Żoliborz; po NG)




Aktualizacja 20.05.2004

nowy skład: 2005+1034 (R-1 Wola) (barwy miejskie)
powrót do ruchu liniowego: 1244 (R-2 Praga; po remoncie powypadkowym)

do NG: 471 (R-3 Mokotów), 1006"+1031" (R-1 Wola)

nowe reklamy: 1164+1165 (SKOK; nowa wersja reklamy), 1184+1185 (SKOK; nowa wersja reklamy)
1270+1269 (SKOK; nowa wersja reklamy), 1288+1287 (SKOK; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 692+691 (R-4 Żoliborz), 1134+1135 (R-4 Żoliborz)

W dniu 14 maja 2004r. na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z Al.Jerozolimskimi skład 329+307 (linia 16, jadący w kierunku Żerania FSO) uderzył w bok I wagonu składu 1092+1066 (linia 25, jadącego w kierunku Annopola) - skład 329+307 wjechał na wyspę centralną zbyt późno (wcześniej blokowany przez stojące na torowisku samochody), natomiast motorniczy składu 1092+1066 ruszył jak tylko zaświeciło się zielone światło (nie widząc jadącej od prawej 'szesnastki', zasłoniętej przez podpory wiaduktu). W wyniku zderzenia pierwsze wagony z obu składów uległy wykolejeniu, kilka osób zostało rannych (najpoważniej motorniczy 'szesnastki'). Wagony 329 i 1092 zostały poważnie uszkodzone.



Aktualizacja 13.05.2004

nowa nauka jazdy: 2074+2075 (R-1 Wola; w okresach pomiędzy kursami skład będzie w ruchu liniowym)
powrót do ruchu liniowego: 1093+1094 (R-1 Wola; poprzednio nauka jazdy)

do NG: 391 (R-3 Mokotów), 396+559 (R-3 Mokotów), 728+823 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 418+310 (Kreisel; nowa wersja reklamy), 1398+1397 (WSHiP im. Łazarskiego),
1470+1469 (WSHiP im. Łazarskiego)

powrót do barw miejskich: 1042+1043 (R-1 Wola; po NG), 1381 (R-3 Mokotów; po NG z przebudową na 105Na),
2005 (R-1 Wola; po NG)



Aktualizacja 06.05.2004

nowe składy: 1012+1009 (R-1 Wola)(barwy miejskie)(przywrócenie składu)
1079+1056 (R-1 Wola)(barwy miejskie)(przywrócenie składu)

nowa nauka jazdy: 3009 (R-2 Praga; w okresach pomiędzy kursami wagon będzie w ruchu liniowym)
powrót do ruchu liniowego: 1228+1227 (R-2 Praga; poprzednio nauka jazdy)

do NG: 712+713 (R-4 Żoliborz), 1262+1261 (R-4 Żoliborz), 1372+1371 (R-3 Mokotów),
2020+2021 (R-1 Wola) (pierwszy skład 105N2k poddany NG)

nowe reklamy: 1182+1183 (Telepizza), 1422+1421 (UPC [Europa Europa]), 1444+1443 (UPC [Europa Europa])

powrót do barw miejskich: 1138+1139 (R-3 Mokotów; po NG)



Aktualizacja 29.04.2004

nowe reklamy: 1132+1133 (Spółdzielnia Piekarsko-Ciastkarska), 1158+1159 (Moeller)
1388"+1389" (Holandia), 2004+2003 (Holandia)

powrót do barw miejskich: 719+827 (R-4 Żoliborz; po NG)




Aktualizacja 22.04.2004

nowa reklama: 1376+1375 (Auchan) (przed 3 tygodniami - po zakończeniu NG - skład otrzymał barwy miejskie)

powrót do barw miejskich: 238+239 (R-3 Mokotów; po NG), 357+587 (R-4 Żoliborz; po NG),
690+675 (R-4 Żoliborz; po NG), 1024+1023 (R-1 Wola; po NG),
1102 (R-4 Żoliborz; po NSp)

W dniu 19 kwietnia 2004r ok. godziny 4:30 rano zjeżdżający z ronda Daszyńskiego skład 2104+2105 (linia 22, jadący w kierunku Wiatracznej) uderzył w autobus MZA (Neoplan N4020td nr tab. 6840, linia 105, jadący w kierunku Dw. Centralnego) - przyczyną było wymuszenie pierwszeństwa przez autobus. Dwie osoby zostały ranne. Wagon 2104 został poważnie uszkodzony (zniszczony przód).



Aktualizacja 15.04.2004

nowa reklama: 1050+1047 (Stołeczne Biuro Informacji i Promocji Turystycznej)
(przed 3 tygodniami - po zakończeniu NG - skład otrzymał barwy miejskie)



Aktualizacja 08.04.2004

do NG: 1042+1043 (R-1 Wola), 1138+1139 (R-3 Mokotów),
1381 (R-3 Mokotów - wagon będzie przebudowany na 105Na)

nowe reklamy: 1330+1329 (LG; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 329+307 (R-3 Mokotów), 1004+1003 (R-1 Wola), 1056 (R-1 Wola; po NG),
1070 (R-1 Wola; po NG), 1356+1355 (R-3 Mokotów; po NG)



Aktualizacja 01.04.2004

01.04.2004 przeniesiono z R-4 Żoliborz na R-3 Mokotów składy  230+231317+447  i  418+310
(przyczyną przeniesienia jest zwiększenie planu oraz niedobory taborowe na R-3 Mokotów)

do NG: 690+675 (R-4 Żoliborz), 719+827 (R-4 Żoliborz), 1024+1023 (R-1 Wola), 2005 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 1130+1131 (Omnires), 1368+1367 (Acesan / Laktomag B6)

powrót do barw miejskich: 680+736 (R-4 Żoliborz; po NG), 1220+1221 (R-2 Praga; po NG),
1376+1375 (R-3 Mokotów; po NG)



Aktualizacja 27.03.2004

nowy skład: 230+231 (R-4 Żoliborz)(barwy miejskie)(przywrócenie składu)
nowa solówka: 688 (R-4 Żoliborz)(barwy miejskie)

do NG: 238+239 (R-3 Mokotów), 357+587 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 1118+1119 (LG; nowa wersja reklamy), 1362+1361 (Edbud)

powrót do barw miejskich: 400+404 (R-4 Żoliborz; po NG), 706+707 (R-4 Żoliborz),
1050+1047 (R-1 Wola; po NG), 1216+1217 (R-2 Praga),
1302+1301 (R-2 Praga), 1318+1317 (R-2 Praga), 1372+1371 (R-3 Mokotów)

W dniu 24 marca 2004r ok. godziny 22:05 na skrzyżowaniu ul.Annopol i ul.Odlewniczej skład 1244+1243 (linia 3) uderzył w samochód ciężarowy "Scania" (wymuszenie pierwszeństwa przez samochód). Wagon 1244 jest poważnie uszkodzony - rozbity lewy bok i uszkodzona aparatura.



Aktualizacja 10.03.2004

nowy skład: 1079+1009 (R-1 Wola)(barwy miejskie)
nowa solówka: 1012 (R-1 Wola)(barwy miejskie)

rozłączono składy 1012+1009 i 1079+1056:
1012 przeznaczono na rezerwową solówkę (za remontowany 1070),
1079 i 1009 połączono w nowy skład

do NG: 1056 (R-1 Wola), 1070 (R-1 Wola), 1356+1355 (R-3 Mokotów), 1376+1375 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 780+685 (Integracja; nowa wersja reklamy), 1010+1015 (LG; nowa wersja reklamy),
1098+1099 (LG; nowa wersja reklamy), 1428+1427 (Informacja o produktach i usługach 9494)



Aktualizacja 03.03.2004

nowe składy: 364+256 (R-3 Mokotów)(barwy miejskie)(przywrócenie składu)
783+768 (R-4 Żoliborz)(barwy miejskie)

do NG: 680+736 (R-4 Żoliborz), 1050+1047 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 1076+1077 (LG; nowa wersja reklamy), 1154+1155 (LG; nowa wersja reklamy),
1176+1177 (LG; nowa wersja reklamy), 1390+1386 (LG; nowa wersja reklamy),
1396+1395 (LG; nowa wersja reklamy), 1432+1431 (Informacja o produktach i usługach 9494)

powrót do barw miejskich: 783 (R-4 Żoliborz; po NG), 1068+1035 (R-1 Wola; po NG),
1124+1125 (R-4 Żoliborz), 1144+1145 (R-3 Mokotów; po NG), 1168+1169 (R-3 Mokotów; po NG)



Aktualizacja 26.02.2004

w połowie lutego TW podjęły decyzję o ograniczeniu liczby zaplanowanych NG II wagonów 13N
          z planu wypadły wagony:   R-3 Mokotów:   256, 304, 364, 371, 372, 397, 430, 484, 588"
R-4 Żoliborz:     424, 546, 689
- wagony które wypadły z tegorocznego planu mają mieć NG II w 2005r.

nowe składy: 400+404 (R-4 Żoliborz)(barwy miejskie)
                    424+293 (R-4 Żoliborz)(barwy miejskie)

do NG: 400+404 (R-4 Żoliborz), 1220+1221 (R-2 Praga)

powrót do ruchu liniowego (po zakończeniu NSp): 1010 (R-1 Wola)
              (po zakończeniu remontu powypadkowego): 1116 (R-4 Żoliborz)

powrót do barw miejskich: 317+447 (R-4 Żoliborz; po NG), 672+641 (R-4 Żoliborz; po NG),
751" (R-4 Żoliborz; po NG), 799+788 (R-4 Żoliborz), 1100+1101 (R-3 Mokotów; po NG),
1210+1211 (R-4 Żoliborz), 1236+1235 (R-2 Praga), 1384+1385 (R-3 Mokotów)



Aktualizacja 18.02.2004

nowa reklama: 1192+1193 (Junkers; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 680+736 (R-4 Żoliborz), 733+629 (R-4 Żoliborz), 793+792 (R-4 Żoliborz),
1078+1062 (R-1 Wola), 1114+1115 (R-3 Mokotów),
1172+1173 (R-3 Mokotów), 1358+1357 (R-3 Mokotów)



Aktualizacja 11.02.2004

do NG: 751" (R-4 Żoliborz), 783 (R-4 Żoliborz), 1144+1145 (R-3 Mokotów), 1168+1169 (R-3 Mokotów)
powrót do barw miejskich: 350+500 (R-3 Mokotów), 424+404 (R-4 Żoliborz),
429+263 (R-3 Mokotów; po NG), 1064+1055 (R-1 Wola), 1130+1131 (R-1 Wola),
1366+1365 (R-3 Mokotów; po NG), 1392"+1391''' (R-1 Wola)



Aktualizacja 02.02.2004

do NG: 672+641 (R-4 Żoliborz), 1068+1035 (R-1 Wola), 1100+1101 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 1104+1105 (Flora Pro-Activ), 1108+1109 (Flora Pro-Activ), 1426+1425 (Junkers; nowa wersja reklamy),
1434+1433 (Junkers; nowa wersja reklamy), 1448+1447 (Flora Pro-Activ),
1460+1459 (Flora Pro-Activ), 1468+1467 (Junkers; nowa wersja reklamy)
przywrócenie reklamy po NG: 633+632 (Deichmann)

powrót do barw miejskich: 428+207 (R-3 Mokotów; po NG), 768 (R-4 Żoliborz; po NG),
1182+1183 (R-4 Żoliborz; po NG), 1338+1337 (R-2 Praga), 1470+1469 (R-4 Żoliborz; po NG)



Aktualizacja 25.01.2004

do NG: 317+447 (R-4 Żoliborz)
powrót do barw miejskich: 1052+1061 (R-1 Wola), 1074+1075 (R-1 Wola),
1120+1121 (R-4 Żoliborz), 1242+1241 (R-2 Praga)



Aktualizacja 16.01.2004

16.01.2004 przeniesiono z R-3 Mokotów na R-1 Wola zmodernizowane wagony 1364+1363
w zamian przeniesiono z R-1 Wola na R-3 Mokotów wagony 1282+1281

do NG: 429+263 (R-3 Mokotów), 1182+1183 (R-4 Żoliborz), 1470+1469 (R-4 Żoliborz)

powrót do barw miejskich: 1022+1014 (R-1 Wola), 1065 (R-1 Wola), 1161 (R-4 Żoliborz; po NG),
1164+1165 (R-3 Mokotów; po NG), 1364+1363 (R-3 Mokotów->R-1 Wola; po modernizacji)



Aktualizacja 05.01.2004

nowy skład: 465+451 (R-3 Mokotów)(barwy miejskie)(przywrócenie składu)

nowa reklama: 1450+1449 (Panorama Firm)
powrót do barw miejskich: 671+667 (R-4 Żoliborz; po NG), 683+530 (R-4 Żoliborz; po NG),
1152+1153 (R-3 Mokotów; po NG), 1170+1171 (R-4 Żoliborz),
1414+1413 (R-2 Praga), 1416+1415 (R-2 Praga)

W dniu 31 grudnia 2003r w godzinach porannych na rondzie Wiatraczna skład 1033+1034 (linia 24, jadący w kierunku Koła) skręcając w lewo w ul.Waszyngtona uderzył w pierwszy wagon składu 1240+1239 (wyjazd na linię 44 - w kierunku Gocławka). Uczestniczące w wypadku wagony są poważnie uszkodzone - 1240 ma rozbitą lewą część przodu, natomiast 1033 zniszczony przód i zmienioną geometrię pudła.



ARCHIWUM AKTUALIZACJI
  2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009
2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016      


16.01.2007 NAPISZ DO AUTORA © MKM 101