TRAMWAJE WARSZAWSKIE
SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ


ARCHIWUM AKTUALIZACJI - 2005 R.


Aktualizacja 29.12.2005

25 grudnia 2005r. na torowiska wyjechały ponownie (po 10 miesiącach przerwy) brygady jednowagonowe - tym razem na liniach dziennych.
W dniach 25 i 26 grudnia 2005r oraz 1 stycznia 2006r pojawią się na liniach 3, 16 i 20, natomiast w dniach 27-31 grudnia 2005r - na liniach 20 i 21.
Od 2 stycznia 2006r wagony solo będą kursować na stałe na wszystkich brygadach linii 20, 21 i 27.
Brygady jednowagonowe są uruchamiane przez 3 zajezdnie - R-1 Wola, R-2 Praga i R-4 Żoliborz.
(R-1 Wola): 1009, 1012, 1033, 1062, 1067, 1072, 1078 i 1092
(R-2 Praga): 1233, 1234, 1443 i 1444
(R-4 Żoliborz): 1104, 1105, 1106, 1107, 2001, 2002, 2003 i 2004

nowe reklamy: 1030+1083 (OBI), 1042+1043 (OBI), 1196+1197 (OBI), 1208+1209 (OBI), 1432+1431 (Herbalife)

powrót do barw miejskich: 1416+1415 (R-2 Praga), 1466+1465 (R-3 Mokotów),
3023 (R-Praga), 3027 (R-3 Mokotów)




Aktualizacja 21.12.2005

nowy skład: 1102+1103 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

do NG: 1230+1229 (R-2 Praga)

nowa reklama: 2058+2059 (Piekarnia)

powrót do barw miejskich: 3010 (R-2 Praga), 3014 (R-2 Praga)

W dniu 21 grudnia 2005r. otwarto nowy odcinek sieci tramwajowej - linię Nowe Bemowo - Piaski. Nowa trasa o długości 2,2 km powstała w ciągu zaledwie 10 miesięcy, koszt jej budowy wyniósł około 38 mln zł (w tym dofinansowanie z Unii Europejskiej w wysokości 15,5 mln zł). (więcej na ten temat)




Aktualizacja 17.12.2005

nowe reklamy: 1122+1123 (OBI), 2046+2047 (Pizza Dominium), 3019 (Kyocera)

powrót do barw miejskich: 1234+1233 (R-2 Praga; po NG)



Aktualizacja 14.12.2005

nowe składy: 366+218 (R-4 Żoliborz) (przywrócenie składu po remoncie) (barwy miejskie)
                    706+707 (R-Żoliborz) (przywrócenie składu po remoncie) (barwy miejskie)

powrót do ruchu liniowego: 1054+1027 (po NSp po wypadku)

do NG: 293 (R-4 Żoliborz), 540"+492 (R-4 Żoliborz), 825 (R-4 Żoliborz),
804+809 (R-4 Żoliborz), 1005+1021 (R-1 Wola), 1190+1191 (R-4 Żoliborz), 2042+2043 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 1340 (Ardo), 1381 (PKT)
przywrócenie reklamy po remoncie: 1076+1077 (LG)

powrót do barw miejskich: 436 (R-3 Mokotów; po NG), 494+569 (R-3 Mokotów; po NG), 701 (R-4 Żoliborz; po NG), 1025+1013 (R-1 Wola),
1030+1083 (R-1 Wola; po NG), 1054+1027 (R-1 Wola; po NSp), 1150+1151 (R-3 Mokotów),
1166+1167 (R-3 Mokotów), 1178+1179 (R-3 Mokotów), 1214+1215 (R-4 Żoliborz), 2046+2047 (R-1 Wola; po NG)

W dniu 9 grudnia 2005r. Tramwaje Warszawskie podpisały z wojewodą mazowieckim umowę na dofinansowanie przez UE modernizacji trasy w Alejach Jerozolimskich (odcinek Banacha - Gocławek) oraz zakup 15 tramwajów niskopodłogowych. Tym samym TW będą już mogły bez przeszkód skorzystać z dofinansowania UE w sumie ok. 97mln zł, przeznaczonego na te inwestycje.
W dniu 9 grudnia 2005r. Tramwaje Warszawskie rozstrzygnęły również przetarg na dostawę 15 niskopodłogowych tramwajów przegubowych, Zwycięzcą została PESA z Bydgoszczy z pięcioczłonowym, całkowicie niskopodłogowym tramwajem 120N. Całkowity koszt zakupu sięgnie 88,7 mln zł. Pierwsze tramwaje trafią do Warszawy w drugiej połowie 2007r, ostatnie - do końca 2008r. Wszystkie 15 nowych wagonów będzie kursowało na liniach przebiegających po modernizowanej trasie w Alejach Jerozolimskich.



Aktualizacja 05.12.2005

nowe składy: 1340+1319 (R-2 Praga) (miejskie/Ardo)
                        1381+1357 (R-3 Mokotów) (miejskie/PKT)

nowe reklamy: 1402+1401 (Planete), 3006 (Kyocera), 3011 (Kyocera)

powrót do barw miejskich: 218 (R-4 Żoliborz; po NG), 457+720 (R-4 Żoliborz),
706 (R-4 Żoliborz; po NG), 1124+1125 (R-4 Żoliborz)

W dniu 28 listopada 2005r. około godz. 18.15 na rondzie Wiatraczna skład 1274+1273 (linia 9, zjeżdżający z ronda w kierunku Okęcia) wymusił pierwszeństwo na skręcie w lewo i uderzył z dużą prędkością w pierwszy wagon wjeżdżającego z ul. Grochowskiej na rondo składu 1320+1319 (linia 3, jadącego w kierunku Gocławka). Pięć osób zostało rannych (najpoważniej - motorniczy wagonu 1320). Oba wagony zostały bardzo poważnie uszkodzone (1274 - zmiażdżona kabina, rozerwany lewy bok w przedniej części wagonu, 1320 - zmiażdżona kabina, przełamany dach i rozerwany lewy bok do trzeciego okna). (zdjęcia)



Aktualizacja 22.11.2005

nowy skład: 1136+1135 (R-4 Żoliborz) (Gratka)

do NG: 436 (R-3 Mokotów), 494+569 (R-3 Mokotów), 701 (R-4 Żoliborz),
1030+1083 (R-1 Wola), 1076+1077 (R-1 Wola),
1234+1233 (R-2 Praga), 1432+1431 (R-3 Mokotów), 2046+2047 (R-1 Wola)
do NSp: 1074 (R-1 Wola, po wypadku)

nowe reklamy: 1135 (Gratka), 1428+1427 (LG [AGD]; po NG), 2018+2019 (Kreisel),
3014 (hp swoboda), 3023 (Kodak), 3027 (Kodak)

powrót do barw miejskich: 306+305 (R-3 Mokotów; po NG), 483+386 (R-3 Mokotów; po NG),
1040+1041 (R-1 Wola; po NG), 1042+1043 (R-1 Wola), 1211 (R-4 Żoliborz), 1216+1217 (R-2 Praga),
1256+1255 (R-3 Mokotów; po NG), 1387"+1383" (R-3 Mokotów), 2040+2041 (R-1 Wola; po NG), 3009 (R-2 Praga), 3022 (R-2 Praga)

W dniu 18 listopada 2005r. o godz. 16.14 na skrzyżowaniu al. Niepodległości i ul.Nowowiejskiej skład 1358+1357 (linia 17, jadący w kierunku Służewca) ruszając z przystanku wjechał na odłożoną w lewo zwrotnicę i uderzył czołowo w pierwszy wagon składu 1400+1399 (linia 17, jadący w kierunku Huty). Pięć osób zostało rannych (najpoważniej - motornicza wagonu 1358). Wagon 1358 ma rozbity przód (zmiażdżona kabina), 1400 znaczne uszkodzony przód, natomiast pozostałe wagony - tylko drobne uszkodzenia. (zdjęcia)



Aktualizacja 06.11.2005

nowe składy: 366+707 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
            1071+1075 (R-1 Wola) (barwy miejskie)

do modernizacji: 1390+1386 (R-3 Mokotów)
do NG: 218 (R-4 Żoliborz), 306+305 (R-3 Mokotów), 483+386 (R-3 Mokotów), 706 (R-4 Żoliborz),
1040+1041 (R-1 Wola), 1256+1255 (R-3 Mokotów), 1428+1427 (R-3 Mokotów), 2040+2041 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 140+208 (Integracja), 1069+1037 (Nikon), 1212+1213 (Nikon),
1216+1217 (LG - oferta pracy), 1364+1363 (Zebra/Centrum Reduta),
1400+1399 (Nikon), 1416+1415 (Factory), 3010 (Puma)
przywrócenie reklamy po remoncie: 1176+1177 (LG - Plasma TV/notebooki)

powrót do barw miejskich: 321" (R-3 Mokotów; po NG), 341 (R-3 Mokotów; po NG), 528+589 (R-4 Żoliborz; po NG),
598+599 (R-4 Żoliborz; po NG), 1030+1083 (R-1 Wola), 1036 (R-1 Wola; po NG), 1064+1055 (R-1 Wola),
1100+1101 (R-3 Mokotów), 1132+1133 (R-4 Żoliborz), 1199 (R-4 Żoliborz; po NG),
1232+1231 (R-2 Praga; po NG), 1254+1253 (R-2 Praga; po NG), 1370 (R-3 Mokotów), 1406+1405 (R-3 Mokotów; po NG),
3005 (R-2 Praga), 3006 (R-2 Praga), 3011 (R-2 Praga), 3012 (R-2 Praga), 3014 (R-2 Praga), 3019 (R-3 Mokotów),
3025 (R-3 Mokotów), 3027 (R-3 Mokotów), 3028 (R-3 Mokotów)

Do planu remontów na 2005r dopisano wagony 804+809 i 1191 (wszystkie z R-4 Żoliborz)
19 października do Konstalu w Chorzowie wywieziono poważnie uszkodzony w wypadku 2 marca 2005r wagon 3018 (116Na/1, R-2 Praga)
28 października po raz pierwszy liniowo kursował przebudowany (dodatkowe baterie akumulatorów umożliwiające przejazd kilku kilometrów bez pobierania prądu z sieci górnej) wagon 3002 (116N, R-1 Wola)

W nocy z 12 na 13 października (około godz 23.45) podczas manewrów na zajezdni R-4 Żoliborz wykoleił się wagon 1137 (105Na), uderzając lewym bokiem w słup trakcyjny. Wagon został bardzo poważnie uszkodzony (przełamane pudło na wysokości II drzwi, pęknięta belka grzbietowa).

W dniu 21 października około godz. 10.30 w al. Krakowskiej (na przystanku 'Lipowczana') skład 1234+1233 (linia 9, jadący w kierunku Okęcia) uderzył z dużą prędkością w skład 1270+1269 (linia 25, jadący w kierunku Okęcia). Trzy osoby zostały ranne. Wagon 1234 został poważnie uszkodzony (zniszczona kabina, przełamany dach), natomiast wagon 1269 ma w tylko niewielkim stopniu uszkodzony tył. (zdjęcia)

28 października 2005r. minister infrastruktury zaakceptował do finansowania 9 wniosków złożonych w ramach Zintegrowanego Programu Rozwoju Regionalnego (działanie 1.6). Wśród zaakceptowanych wniosków znalazły się dwa dotyczące warszawskich tramwajów - złożony przez TW wniosek o dofinansowanie modernizacji torowiska w Alejach Jerozolimskich wraz z zakupem 15 tramwajów niskoppodłogowych (97,4 mln zł, wniosek ten oceniony był wcześniej przez panel ekspertów na 98,5pkt na 100 możliwych - najwyżej ze wszystkich złożonych w tej turze) oraz złożony przez miasto stołeczne Warszawę wniosek o dofinansowanie Zintegrowanego Systemu Sterowania Ruchem (obejmujący także linię tramwajową w Alejach Jerozolimskich - 40,0 mln zł).

3 listopada 2005r otwarte zostały oferty na dostawę 15 tramwajów niskopodłogowych (zakup dofinansowany przez UE w ramach ZPORR). Oferty złożyły 3 firmy: PESA z Bydgoszczy (za cenę 87,7mln zł), FPS (Cegielski) z Poznania (za cenę 104,6 mln zł) oraz Siemens (za cenę 141,0 mln zł). Więcej na ten temat tutaj.



Aktualizacja 01.10.2005

do NG: 528+589 (R-4 Żoliborz), 1232+1231 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 1042+1043 (LG - oferta pracy), 1100+1101 (LG - oferta pracy), 1127+1129 (Nikon)

powrót do barw miejskich: 1122+1123 (R-3 Mokotów), 2030+2031 (R-1 Wola; po NG), 2050+2051 (R-1 Wola; po NG)




Aktualizacja 27.09.2005

nowe składy: 1198+1222 (R-2 Praga) (barwy miejskie) (przywrócenie składu po NG wagonu 1198)
            1252+1251 (R-2 Praga) (barwy miejskie) (przywrócenie składu po NG wagonu 1251)

nowa reklama: 3008 (Octopus Travel)

powrót do barw miejskich: 1446+1445 (R-2 Praga)




Aktualizacja 21.09.2005

do NG: 321 (R-3 Mokotów), 341 (R-3 Mokotów), 1036 (R-1 Wola), 1254+1253 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 1424+1423 (CitiFinancial), 3014 (Polsat - "Gotowe na wszystko")

powrót do barw miejskich: 1048+1016 (R-1 Wola), 1198 (R-2 Praga; po NG), 1251 (R-2 Praga; po NG),
1398+1397 (R-3 Mokotów), 1444+1443 (R-2 Praga), 2036+2037 (R-1 Wola; po NG)




Aktualizacja 12.09.2005

do NG: 598+599 (R-4 Żoliborz), 1176+1177 (R-3 Mokotów), 1199 (R-4 Żoliborz),
1406+1405 (R-3 Mokotów), 2030+2031 (R-1 Wola), 2050+2051 (R-1 Wola)
do NSp: 1339 (R-2 Praga) (po wypadku w dniu 21.04.2005)

nowe reklamy: 1025+1013 ("Daj im przyszłość"), 1124+1125 ("Daj im przyszłość"), 1150+1151 ("Daj im przyszłość"),
1178+1179 ("Daj im przyszłość"), 1214+1215 ("Daj im przyszłość"), 1418+1417 (Selgros; nowa wersja reklamy),
1422+1421 (Gellwe), 1452 (Prom), 1460+1459 (brother), 2048+2049 (Selgros; nowa wersja reklamy),
3005 (Run Warsaw), 3006 (Run Warsaw), 3009 (Lotek), 3011 (Run Warsaw), 3012 (Polsat - "Za wszelką cenę"),
3019 (Run Warsaw), 3022 (Lotek), 3025 (Run Warsaw), 3027 (Run Warsaw), 3028 (Run Warsaw)

powrót do barw miejskich: 366 (R-4 Żoliborz; po NG), 401 (R-3 Mokotów; po NG), 553 (R-3 Mokotów; po NG),
707 (R-4 Żoliborz; po NG), 1174+1175 (R-3 Mokotów; po NG), 1306+1305 (R-2 Praga),
1364+1363 (R-1 Wola), 1424+1423 (R-2 Praga), 1428+1427 (R-3 Mokotów)




Aktualizacja 22.08.2005

powrót do barw miejskich: 1354+1353 (R-3 Mokotów)

19 sierpnia 2005r Tramwaje Warszawskie ogłosiły (kolejny już raz) przetarg na dostawę 15 przegubowych wagonów niskopodłogowych (całkowicie lub co najmniej w 60% długości przedziału pasażerskiego), o długości 28-33 m, z impulsowym układem rozruchu, napędzanych asynchronicznymi silnikami prądu przemiennego, oraz z dodatkowo dołączonym pakietem naprawczym i specjalistycznym wyposażeniem obsługowym
Potencjalni oferenci muszą wykazać, że w ciągu ostatnich trzech lat zbudowali minimum 5 pojazdów szynowych (niekoniecznie tramwajów), posiadają homologację dla minimum jednego typu pojazdu szynowego (niekoniecznie tramwaju) oraz wykonali lub zmodernizowali minimum jeden wagon tramwajowy.
Kryteriami oceny są: cena (60%), konstrukcja wózków (15%) , zastosowanie wskazanych przez TW rozwiązań technicznych (12%), udział niskiej podłogi (10%) i dołączenie katalogu części zamiennych (w formie opisowej i rysunków; 3%)
Otwarcie ofert ma nastąpić 10 października 2005r.
Zakup ma być częściowo dofinansowany przez Unię Europejską (w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego) - o ile oczywiście wniosek "Modernizacja linii tramwajowej odc. Banacha-Gocławek" zostanie zatwierdzony do finansowania.



Aktualizacja 18.08.2005

nowa reklama: 1462+1461 (McDonald's; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 1206+1207 (R-2 Praga), 1208+1209 (R-4 Żoliborz), 1252 (R-2 Praga),
1460+1459 (R-3 Mokotów), 3005 (R-2 Praga)




Aktualizacja 10.08.2005

nowy skład: 1252+1222 (R-2 Praga) (Auchan / barwy miejskie)

powrót do ruchu liniowego po modernizacji: 3015 (R-2 Praga) (barwy miejskie)
(do NSp wciągnięty 05.11.2004r, opuścił ZNT T-3 w dniu 17.02.2005r ale dopiero 5 sierpnia 2005r wyjechał liniowo)

powrót do ruchu liniowego po NSp: 1402 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
(po wypadku 15.06.2004r, do NSp wciągnięty 08.12.2004r.)

do NG: 1198 (R-2 Praga), 1251 (R-2 Praga), 2036+2037 (R-1 Wola)

przywrócenie reklamy po remoncie: 1204+1205 (Budexpo)

powrót do barw miejskich: 1162+1163 (R-3 Mokotów), 1190+1103 (R-4 Żoliborz),
2034+2035 (R-1 Wola; po NG), 3028 (R-3 Mokotów)




Aktualizacja 03.08.2005

do NG: 366 (R-4 Żoliborz), 401 (R-3 Mokotów), 553 (R-3 Mokotów), 707 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 1004 (Murexin), 1470+1469 (XL Energy Drink)

powrót do barw miejskich: 1012+1009 (R-1 Wola), 1138+1139 (R-3 Mokotów),
1254+1253 (R-2 Praga), 1282+1281 (R-3 Mokotów), 3019 (R-3 Mokotów)

W dniu 29 lipca 2005r. TW podpisały z Fabryką Pojazdów Szynowych (Cegielski) w Poznaniu umowę na dostawę 30 tramwajów wysokopodłogowych (przetarg zakończył się w styczniu ale jeszcze do lipca ciągnęły się odwołania przegranych oferentów). Prototyp nowego tramwaju ma wyjechać na próby na przełomie marca i kwietnia 2006, pod koniec tegoż roku mają dotrzeć do Warszawy pierwsze dwa wagony, pozostałe natomiast - w 2007r.



Aktualizacja 27.07.2005

do NG: 1174+1175 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 1368 (SPC, EMS, Ecor), 2018+2019 (Karta Telerabat), 2080+2081 (Valdi),
2084+2085 (Valdi), 2126+2127 (Valdi)

powrót do barw miejskich: 662+655 (R-4 Żoliborz; po NG), 1224+1223 (R-2 Praga), 2048+2049 (R-1 Wola; po NG)
wagon 2048 otrzymał podczas NG klimatyzację kabiny motorniczego




Aktualizacja 20.07.2005

nowe reklamy: 1387"+1383" (Karta Telerabat), 3011 (Rekin i Lava), 3025 (Rekin i Lava), 3027 (Rekin i Lava)
przywrócenie reklamy po remoncie: 1136+1137 (Gratka)

powrót do barw miejskich: 1342+1341 (R-2 Praga), 1401 (R-3 Mokotów)



Aktualizacja 13.07.2005

do NG: 1204+1205 (R-3 Mokotów), 2034+2035 (R-1 Wola), 2048+2049 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 1182+1183 (Telepizza; nowa wersja reklamy), 1188+1189 (TopMarket),
1208+1209 (Lotto), 2044+2045 (Big Star)
przywrócenie reklamy po remoncie: 1118+1119 (LG)

powrót do barw miejskich: 417" (R-3 Mokotów; po NG), 434 (R-3 Mokotów; po NG), 1238+1237 (R-2 Praga; po NG),
1422+1421 (R-3 Mokotów), 1440+1439 (R-3 Mokotów)

13 lipca 2005r. sąd odrzucił ostatni protest dotyczący przetargu na 30 tramwajów wysokopodłogowych. Tym samym potwierdzone zostało zwycięstwo Fabryki Pojazdów Szynowych z Poznania. Ostateczna umowa zostanie podpisana jeszcze w lipcu. Pierwsze nowe tramwaje dotrą do Warszawy jesienią 2006r, ostatnie - rok później.



Aktualizacja 07.07.2005

do NG: 662+655 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 1206+1207 (Lotto), 1456+1455 (XL Energy Drink), 3028 (Madagaskar)

powrót do barw miejskich: 1384+1385 (R-3 Mokotów; po NG), 1442+1441 (R-2 Praga)
wagon 3029 (jako ostatnia stoszesnastka) otrzymał na ZNT T-3 klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 29.06.2005

nowa reklama: 3019 (Madagaskar)
wagony 3027 i 3030 otrzymały na ZNT T-3 klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 22.06.2005

powrót do ruchu liniowego: 2008 (po naprawie powypadkowej) (R-2 Praga)

nowa reklama: 3005 (Madagaskar)
powrót do barw miejskich: 1400+1399 (R-3 Mokotów; po NG)

wagony 3003, 3004 i 3008 otrzymały na ZNT T-3 klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 15.06.2005

nowe składy: 1228+1227 (R-2 Praga) (barwy miejskie)
                      1308+1307 (R-2 Praga) (barwy miejskie)

do NG: 417" (R-3 Mokotów), 434 (R-3 Mokotów), 1238+1237 (R-2 Praga), 1384+1385 (R-3 Mokotów)

powrót do barw miejskich: 615 (R-4 Żoliborz; po NG), 749" (R-4 Żoliborz; po NG),
1106+1107 (R-4 Żoliborz), 1112+1113 (R-4 Żoliborz), 1307 (R-2 Praga; po NG),
1404+1403 (R-3 Mokotów), 1416+1415 (R-2 Praga), 1452+1451 (R-3 Mokotów)

wagony 3005, 3006, 3023 i 3024 otrzymały na ZNT T-3 klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 08.06.2005

do NG: 1118+1119 (R-4 Żoliborz), 1136+1137 (R-4 Żoliborz), 1400+1399 (R-3 Mokotów)

powrót do barw miejskich: 1228 (R-2 Praga; po NG), 2026+2027 (R-1 Wola; po NG)

W dniu 7 czerwca 2005r ok. godz 14.05 w Alejach Jerozolimskich (na wysokości Muzeum Narodowego) skład 2090+2091 (105N2k/2000, linia 8, jadący w kierunku Wiatracznej) uderzył z dużą prędkością w gwałtownie hamujący wagon 3017 (116Na/1, linia 44, jadący w kierunku Gocławka). Około 20 osób zostało rannych (w tym kilka ciężko, najciężej motorniczy "bulwy"). Wskutek zderzenia zostały poważnie uszkodzone 3 wagony: 2090 (zmiażdżony przód z załamanym dachem, zniszczona szafa aparatury, uszkodzony tył, naruszona konstrukcja pudła), 2091 (poważnie rozbity przód) i 3017 (poważnie rozbity tył). (zdjęcia)



Aktualizacja 01.06.2005

do NG: 615 (R-4 Żoliborz), 749" (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 1270+1269 (SKOK; nowa wersja reklamy), 1408+1407 (Vaillant; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 302 (R-3 Mokotów; po NG), 466 (R-3 Mokotów; po NG), 470+488 (R-4 Żoliborz; po NG),
1192+1193 (R-3 Mokotów; po NG), 1380+1379 (R-3 Mokotów; po NG), 2024+2025 (R-1 Wola; po NG)

wagony 3007, 3009 i 3020 otrzymały na ZNT T-3 klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 25.05.2005

nowe reklamy: 1006"+1031" (Vaillant; nowa wersja reklamy), 1288+1287 (SKOK; nowa wersja reklamy),
1428+1427 (Mama i ja  [woda źródlana]), 1460+1459 (Vita - magazyn o zdrowiu)

powrót do barw miejskich: 1470+1469 (R-4 Żoliborz)

wagon 3017 otrzymał na ZNT T-3 klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 18.05.2005

nowy skład: 1308+1227 (R-2 Praga) (barwy miejskie)

powrót do ruchu liniowego (po NSp): 1264 (R-2 Praga)
(po naprawie powypadkowej): 2092 (R-1 Wola)

do NG: 302 (R-3 Mokotów), 466 (R-3 Mokotów), 1228 (R-2 Praga)

przywrócenie reklamy po remoncie: 1396+1395 (LG)
nowe reklamy: 1164+1165 (SKOK; nowa wersja reklamy), 1184+1185 (SKOK; nowa wersja reklamy),
1424+1423 (Mama i ja  [woda źródlana]), 1438+1437 (Vaillant; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 1158+1159 (R-3 Mokotów), 1284+1283 (R-3 Mokotów)



Aktualizacja 14.05.2005

do NG: 1192+1193 (R-3 Mokotów), 1307 (R-2 Praga), 2024+2025 (R-1 Wola), 2026+2027 (R-1 Wola)

powrót do barw miejskich: 836+835" (R-4 Żoiborz; po NG), 1069+1037 (R-1 Wola; po NG), 1100+1101 (R-3 Mokotów),
1218+1219 (R-3 Mokotów; po NG), 1360+1359 (R-3 Mokotów), 1366+1365 (R-3 Mokotów)



Aktualizacja 05.05.2005

do NG: 470+488 (R-4 Żoliborz), 1380+1379 (R-3 Mokotów)

do NSp: 1054+1027 (R-1 Wola) (po wypadku)
1264 (R-2 Praga) (po wypadku)

powrót do ruchu liniowego (po naprawie powypadkowej): 708 (R-4 Żoliborz)

nowa reklama: 3030 (Veka)

podkład po reklamie: 1284+1283 [niebieski], 1360+1359 [niebieski]

powrót do barw miejskich: 366+218 (R-4 Żoliborz), 414+468" (R-3 Mokotów; po NG),
1127+1129 (R-4 Żoliborz; po NG), 2032+2033 (R-1 Wola; po NG)



Aktualizacja 27.04.2005

nowe reklamy: 1138+1139 (Always), 1224+1223 (Always)



Aktualizacja 21.04.2005

nowe reklamy: 1012+1009 (Always), 1122+1123 (Azaleia),
1282+1281 (Always), 1370+1369 (Vitazym/Solarin Max), 3013 (Veka)

powrót do barw miejskich: 1272+1271 (R-2 Praga), 1412+1411 (R-2 Praga)

W dniu 21 kwietnia 2005r. ok godz. 14.45 w Alejach Jerozolimskich skład 2008+2009 (105Nzmod, linia 44, jadący w kierunku Gocławka) uderzył z dużą prędkością w stojący na przystanku 'pl. Starynkiewicza' skład 1340+1339 (105Na, linia 9, w kierunku Gocławka). Siła uderzenia była tak duża że wagon 2008 wjechał do wnętrza wagonu 1339 aż do przedniej krawędzi IV drzwi, dodatkowo nastąpił "efekt domina" - 1339 uderzył w poprzedzającego go 1340, ten z kolei w stojący przed nim na przystanku skład 1364+1363 (105Nzmod, linia 12, w kierunku al. Zielenieckiej). Kilkanaście osób zostało rannych (w tym kilka ciężko). Wskutek zderzenia zostało uszkodzonych 6 wagonów: poważnie 1339 (rozerwany tył z załamaną podłogą i dachem), 2008 (rozbity przód, uszkodzony tył) i 1340 (rozbite tył i przód), oraz w mniejszym stopniu 1363 (rozbity tył), 2009 (uszkodzony przód) i 1364 (uszkodzone sprzęgi). Usuwanie skutków wypadku też nie obyło się bez przeszkód - na pętli pl. Starynkiewicza doszło do wykolejenia drugiego wagonu ze składu 2070+2071 (jednego z dwóch składów ściągniętych z linii na tę pętlę celem odholowania rozbitków do zajezdni). (zdjęcia)



Aktualizacja 16.04.2005

nowy skład: 1160+1128 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

do NG: 1069+1037 (R-1 Wola), 1218+1219 (R-3 Mokotów), 1396+1395 (R-3 Mokotów), 2032+2033 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 1064+1055 (Azaleia/Zebra), 1348+1347 (Nobel Biocare)

powrót do barw miejskich: 1232+1231 (R-2 Praga), 1262+1261 (R-4 Żoliborz), 1300+1299 (R-2 Praga),
1308+1307 (R-2 Praga), 1334+1333 (R-2 Praga), 1432+1431 (R-4 Mokotów), 2016 (R-1 Wola)



Aktualizacja 12.04.2005

nowe malowanie: 2016 ("Nie lękajcie się...")
nowa reklama: 238+239 (XII Targi Pracy PW)

powrót do barw miejskich: 1045+1087 (R-1 Wola; po NG), 1186+1187 (R-3 Mokotów; po NG), 1296+1295 (R-2 Praga),
1352+1351 (R-3 Mokotów; po NG), 1368 (R-3 Mokotów), 2004+2003 (R-4 Żoliborz)



Aktualizacja 06.04.2005

do NG: 836+835" (R-4 Żoliborz)
do NSp: 1210 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 1026+1028 (MarcPol), 1100+1101 (Blue City), 1144 (Carrier), 1284+1283 (Blue City),
1356+1355 (MarcPol), 1360+1359 (Blue City), 1366+1365 (Blue City), 1416+1415 (Wasa)

powrót do barw miejskich: 689 (R-4 Żoliborz; po NG), 834 (R-Żoliborz; po NG), 1038+1065 (R-1 Wola; po NG),
1130+1131 (R-1 Wola), 1208+1209 (R-4 Żoliborz)



Aktualizacja 30.03.2005

do NG: 1127+1129 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 324+353 (Mediatel; nowa wersja reklamy), 606+607 (Mediatel; nowa wersja reklamy)
1100+1101 (Tym tramwajem nie dojedziesz do Centrum)   [podkład pod reklamę]
1284+1283 (Tym tramwajem nie dojedziesz do Centrum)   [podkład pod reklamę]
1360+1359 (Tym tramwajem nie dojedziesz do Centrum)   [podkład pod reklamę]

powrót do barw miejskich: 140+208 (R-4 Żoliborz; po NG), 193 (R-3 Mokotów; po NG), 245 (R-3 Mokotów; po NG)

wagon 3022 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 23.03.2005

do NG: 414+468" (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 612+611 (TNT), 742+761 (TNT), 1420+1419 (Górażdże Cement)
1456+1455 (Teatr Powszechny - "Słomkowy kapelusz")

powrót do barw miejskich: 1212+1213 (R-2 Praga), 1242+1241 (R-2 Praga)

wagon 3028 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 16.03.2005

do NG: 1045+1087 (R-1 Wola), 1186+1187 (R-3 Mokotów), 1208+1209 (R-4 Żoliborz), 1352+1351 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 1142+1143 (Profireal), 1226+1225 (M1), 1392"+1391''' (Profireal)

powrót do barw miejskich: 1380+1379 (R-3 Mokotów), 1448+1447 (R-3 Mokotów), 1460+1459 (R-3 Mokotów)



Aktualizacja 09.03.2005

nowy skład: 1092+1033 (R-1 Wola) (barwy miejskie)

powrót do ruchu liniowego: 628+455 (R-4 Żoliborz), 1199+1161 (R-4 Żoliborz)  (wcześniejsze nauki jazdy)
824 (R-4 Żoliborz), 1286 (R-2 Praga), 2055 (R-1 Wola)  (po remontach powypadkowych)

do NG: 193 (R-3 Mokotów), 245 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 1166+1167 (Telegrosik), 2006+2007 (Profireal)

powrót do barw miejskich: 1124+1125 (R-4 Żoliborz), 1156+1157 (R-4 Żoliborz; po NG), 1388"+1389" (R-3 Mokotów)

W dniu 9 marca 2005r. ok godz. 22.00 na skrzyżowaniu ul. Jagiellońskiej i Wybrzeża Helskiego pierwszy wagon składu 780+685 (linia 21, jadącego w kierunku Żerania FSO) został staranowany przez TIRa - siła uderzenia była tak duża że wagon został prawie przełamany. Kilka osób zostało rannych (w tym trzy - ciężko). Wskutek zderzenia wagon 780 został poważnie uszkodzony (zmiażdżony przód, przełamane pudło w środkowej części).
(skrzyżowanie to jest często miejscem kolizji tramwajów z TIRami wymuszającymi pierwszeństwo na "zielonej strzałce")
(zdjęcia)



Aktualizacja 02.03.2005

do NG: 140+208 (R-4 Żoliborz), 1038+1065 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 1364+1363 (Whiskas), 1398+1397 (Whiskas), 1444+1443 (Whiskas)

powrót do barw miejskich: 1025+1013 (R-1 Wola), 1026+1028 (R-1 Wola), 1080+1084" (R-1 Wola),
1093+1094 (R-1 Wola; po NG), 1194+1195 (R-3 Mokotów), 1235 (R-2 Praga; po NG)

wagony 3010 i 3026 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego

W dniu 2 marca 2005r. ok godz. 18.50 na skrzyżowaniu ul. 11 Listopada i ul. Szwedzkiej wagon 3018 (116Na/1, linia 32, jadący w kierunku pl. Narutowicza) został staranowany przez jadącego ul. Szwedzką (z dużą prędkością) TIRa - siła uderzenia była tak duża że wagon został prawie rozerwany. Trzy osoby zostały ranne. Wskutek zderzenia wagon 3018 został poważnie uszkodzony (rozbity przedni człon wagonu i zniszczona konstrukcja pierwszego przegubu).
(zdjęcia)



Aktualizacja 24.02.2005

powrót do ruchu liniowego: 1434 (po naprawie powypadkowej)

do NG: 689 (R-4 Żoliborz), 834 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 593"+190 (Pizza Dominium), 1108+1109 (Knorr - gorący kubek)

powrót do barw miejskich: 274+272 (R-4 Żoliborz; po NG), 336+375 (R-3 Mokotów; po NG), 1024+1023 (R-1 Wola),
1033 (R-1 Wola; po NG), 1092 (R-1 Wola; po NG), 1160 (R-3 Mokotów; po NG), 1260+1259 (R-4 Żoliborz),
1400+1399 (R-3 Mokotów), 1456+1455 (R-3 Mokotów), 2002+2001 (R-4 Żoliborz)



Aktualizacja 09.02.2005

do NG: 1093+1094 (R-1 Wola), 1156+1157 (R-4 Żoliborz), 1235 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 1110+1111 (Knorr - gorący kubek), 1114+1115 (Knorr - gorący kubek),
1358+1357 (PKT; nowa wersja reklamy), 2100+2101 (Reklama na tramwajach), 3029 (Reklama na tramwajach)
(2100+2101 to pierwsza 'bulwa' w reklamie,  3029 jest pierwszym reklamowym wagonem niskopodłogowym)

powrót do barw miejskich: 1120+1121 (R-4 Żoliborz), 1166+1167 (R-3 Mokotów; po NG), 1374+1373 (R-3 Mokotów; po NG),
1384+1385 (R-3 Mokotów), 1420+1419 (R-2 Praga), 2046+2047 (R-1 Wola)

W dniu 4 lutego 2005r. o godz. 8.53 na ul. Towarowej skład 2092+2093 (105N2k/2000, linia 24, jadący w kierunku Koła) uderzył z dużą prędkością w stojący (z powodu awarii hamulców) skład 2054+2055 (105N2k, linia 32, w kierunku Annopola) Cztery osoby zostały ranne. Wskutek zderzenia wagon 2092 został poważnie uszkodzony (rozbity przód - zniszczona kabina, przemieszczony pulpit), natomiast wagon 2055 ma mniejsze uszkodzenia (wgnieciony tył). (zdjęcia)



Aktualizacja 02.02.2005

powrót do ruchu liniowego: 2082 (po naprawie powypadkowej)

do NG: 274+272 (R-4 Żoliborz), 336+375 (R-3 Mokotów)

nowa reklama: 1002+1007 (PKT; nowa wersja reklamy), 1022+1014 (Knorr - gorący kubek),
1330+1329 (LG; po 9 tygodniach kursowania w podkładzie),
1436+1435 (Knorr - gorący kubek), 1470+1469 (Telewizja AXN)

powrót do barw miejskich: 546+545 (R-4 Żoliborz; po NG), 718+601 (R-4 Żoliborz; po NG), 1082+1044 (R-1 Wola),
1104+1105 (R-4 Żoliborz; po NG), 1370+1369 (R-3 Mokotów), 1424+1423 (R-2 Praga; po NG)



Aktualizacja 27.01.2005

W styczniu 2005r zwiększono plan remontów - do dotychczasowej listy dopisano kolejne 10 wagonów:
13N:   NG I - 655, 662;   NG II - 321", 386, 494, 707
105Na:   NG II - 1005, 1021, 1045, 1087


W dniu 27 stycznia 2005r ogłoszono zwycięzcę przetargu na dostawę 30 pojedynczych wagonów wysokopodłogowych. Największą rolę w wyborze nowych tramwajów odegrała cena, nie dziwne więc że wygrała Fabryka Pojazdów Szynowych (Cegielski) z Poznania, która nowe wagony wyceniła na 56,7 mln (pozostałe oferty były znacznie droższe). Zwycięzca z Poznania ma niewielkie doświadczenie w produkcji tramwajów - jak dotychczas złożono tam z dostarczonych elementów 6 wagonów typu Tatra RT6N (swego czasu mocno awaryjnych, co jednak bardziej wynikało z niedopracowania czeskiej konstrukcji niż z jakości wykonanych w FPS prac) oraz zbudowano 60 pudeł do doczep typu 4NBWE/NB4 dla Rostocku i Lipska.
Nowe tramwaje, o długości 14,3 m, wyposażone w stosowaną już w TW aparaturę, pojawią się w Warszawie w 2006r.

wizualizacja tramwaju zgłoszonego przez FPS do przetargu na wagony wysokopodłogowe





Aktualizacja 19.01.2005

nowe reklamy: 1168+1169 (Drobimex/OSM Czarnków), 1388+1389 (Szkoła Języka Angielskiego Metodystów)

W dniu 17 stycznia 2005r otwarto oferty na dostawę 30 pojedynczych wagonów wysokopodłogowych. Zgłosili się trzej oferenci - najtańszą ofertę złożyła (podobnie jak i w poprzednim przetargu) Fabryka Pojazdów Szynowych z Poznania - cena wynosi 56,7 mln zł. Pozostałe dwie oferty są znacznie droższe - ZR MPK Łódź oferuje nowe tramwaje za 60,6 mln zł, a niedoszły zwycięzca poprzedniego przetargu - PESA z Bydgoszczy - chce dostarczyć tramwaje za cenę 64,6 mln zł. Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi za kilka dni. Jeśli tym razem uda się wyłonić dostawcę to nowe tramwaje pojawią się na warszawskich torowiskach w 2006r.



Aktualizacja 14.01.2005

14 stycznia 2005r przeniesiono z R-2 Praga na R-1 Wola zmodernizowane wagony 2010+2011
w zamian przeniesiono z R-1 Wola na R-2 Praga wagony 2008+2009

do NG: 1166+1167 (R-3 Mokotów)

powrót do barw miejskich: 1110+1111 (R-3 Mokotów), 1346+1345 (R-2 Praga), 2010+2011 (R-2 Praga --> R-1 Wola)

Modernizacja wagonów 2010 i 2011 oznacza koniec eksploatacji wagonów typu 105N1k w TW.



Aktualizacja 12.01.2005

do NG: 1160 (R-3 Mokotów)

nowa reklama: 780+685 (Integracja; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 318+328" (R-3 Mokotów; po NG), 372+371 (R-3 Mokotów; po NG), 612+611 (R-4 Żoliborz; po NG),
688 (R-4 Żoliborz; po NG), 1052+1061 (R-1 Wola), 1214+1215 (R-4 Żoliborz)

W dniu 7 stycznia 2005r o godz 12.11 na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i Stawek skład 833+819 (linia 16, jadący w kierunku Kieleckiej) wjechał z dużą prędkością na odłożoną w lewo zwrotnicę i uderzył czołowo w pierwszy wagon składu 824+789 (linia 33, jadący w kierunku Huty). Pięć osób zostało rannych (najpoważniej - motorniczy tramwaju linii 33). Wagon 824 ma poważnie rozbity przód, pozostałe wagony - tylko drobne uszkodzenia.



Aktualizacja 05.01.2005

powrót do ruchu liniowego: 1186+1187 (R-3 Mokotów) (poprzednio nauka jazdy)
2104 (R-4 Żoliborz) (po naprawie powypadkowej)

do NG: 718+601 (R-4 Żoliborz), 1104+1105 (R-4 Żoliborz), 1134 (R-4 Żoliborz), 1424+1423 (R-2 Praga)

powrót do barw miejskich: 685 (R-4 Żoliborz; po NG), 1067+1072 (R-1 Wola; po NG)

W dniu 3 stycznia 2005r otwarto zgłoszenia nadesłane na I etap III przetargu na 30 pojedynczych wagonów wysokopodłogowych. Dotychczasowy najdroższy oferent - Alstom-Konstal - zrezygnował z udziału w kolejnym przetargu, jednakże nadal jest trzech oferentów - oprócz FPS z Poznania i bydgoskiej PESY chęć dostarczenia nowych tramwajów zgłosił także ZR MPK Łódź. W ciągu najbliższych dni TW wyśle do wybranych oferentów zaproszenia do składania ostatecznych ofert, których otwarcie nastąpi 17 stycznia 2005r.



ARCHIWUM AKTUALIZACJI
  2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009
2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016      


16.01.2007 NAPISZ DO AUTORA © MKM 101