TRAMWAJE WARSZAWSKIE
SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ


ARCHIWUM AKTUALIZACJI - 2006 R.


Aktualizacja 20.12.2006

nowy skład: 2134+2135 (R-1 Wola) (barwy miejskie - przywrócenie składu)

nowe reklamy: 1404+1403 (Komputronik), 2014"+2015 (Pizza Dominium), 2066+2067 (Universum), 3027 (Ötztal Sölden)

powrót do barw miejskich: 1456+1455 (R-3 Mokotów), 2004 (R-4 Żoliborz; po NG), 2038+2039 (R-1 Wola; po NG)
3007 (R-2 Praga), 3016 (R-2 Praga)

skład 2038+2039 i wagon 2004 zostały poddane standardowym modyfikacjom podczas NG
dodatkowo skład 2038+2039 otrzymał system informacji pasażerskiej BUSE
wagon 2066 otrzymał piasecznice prod. Knorr, co spowodowało odwrócenie I siedzenia po prawej stronie oraz zmianę przycisków do otwierania drzwi przez pasażera przy I drzwiach





Aktualizacja 13.12.2006

W grudniu podjęto decyzję o zmianie w planie remontowym na 2006r.
- zaplanowany do NG w tym roku wagon 1134 został przesunięty na przyszły rok,
zamiast niego na remont został skierowany wagon 1171 (z przyszłorocznego planu remontowego)

nowy skład: 2134+2091 (R-1 Wola) (barwy miejskie - różne wersje)

nowa solówka: 1170 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

do NG: 1171 (R-4 Żoliborz), 1286+1285 (R-2 Praga), 2070+2071 (R-1 Wola)

powrót do barw miejskich: 465+451 (R-3 Mokotów; po NG), 1268+1267 (R-2 Praga; po NG), 2054+2055 (R-1 Wola; po NG)

wagon 465 otrzymał klapy wentylacyjne kabiny motorniczego
skład 1268+1267 i 2054+2055 zostały poddane standardowym modyfikacjom podczas NG




Aktualizacja 06.12.2006

nowy skład: 833+530 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

do NG: 1014 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 1364+1363 (GP Powerbank), 1387"+1383" (Universum), 1424+1423 (Universum)

powrót do barw miejskich: 833+530 (R-4 Żoliborz; po NG), 1200+1201 (R-4 Żoliborz; po NG),
1270+1269 (R-2 Praga; po NG)

wagon 833 otrzymał klapy wentylacyjne kabiny motorniczego
składy 1200+1201 i 1270+1269 zostały poddane standardowym modyfikacjom podczas NG

Podczas odbywającej się w dniu 5 grudnia 2006r. na Politechnice Warszawskiej konferencji "Miejski transport szynowy - stan obecny i perspektywy dla komunikacji tramwajowej" m.in. udostępniono wizualizację całkowitego wydzielenia torowiska tramwajowego podczas planowanej modernizacji trasy tramwajowej w ciągu trasy W-Z - wizualizacja (film 5:02 min).




Aktualizacja 28.11.2006

do NG: 270+265 (R-3 Mokotów), 592+561 (R-4 Żoliborz), 712 (R-4 Żoliborz),
772+773 (R-4 Żoliborz), 1250+1249 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 1328+1327 (Provident; nowa wersja reklamy), 1350+1349 (Provident; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 742+761 (R-4 Żoliborz; po NG), 3005 (R-2 Praga)

wagon 742 otrzymał klapy wentylacyjne kabiny motorniczego




Aktualizacja 21.11.2006

nowy skład: 1366+1365 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie) (przywrócenie składu)

do NG: 1268+1267 (R-2 Praga), 2004 (R-4 Żoliborz)

powrót do barw miejskich: 1120+1121 (R-3 Mokotów), 2072+2073 (R-1 Wola), 2094+2095 (R-1 Wola),
2114+2115 (R-4 Żoliborz), 2116+2117 (R-4 Żoliborz), 3008 (R-2 Praga)

wagon 2048 otrzymał w ramach naprawy po kolizji nowe przednie punkty świetlne (tzw. "wyłupki")




Aktualizacja 17.11.2006

nowy skład: 683+713 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

nowe reklamy: 1398+1397 (GP Powerbank), 3025 (SAS)

powrót do barw miejskich: 794+650" (R-4 Żoliborz; po NG), 1252 (R-2 Praga; po NG)

wagon 1252 został tylko w ograniczonym zakresie poddany modyfikacji podczas NG (tylko wymiana punktów świetlnych i ocieplenie kabiny motorniczego)
wagon 794 otrzymał klapy wentylacyjne kabiny motorniczego

W nocy z 14 na 15 listopada 2006r. po raz pierwszy wyjechał na próbne jazdy po poznańskich torowiskach prototypowy wagon 123N produkcji FPS. (zdjęcie)




Aktualizacja 14.11.2006

W listopadzie podjęto decyzję o zmianach w planie remontowym na 2006r.
- planowane do NG wagony 780 i 819 zostały przeznaczone do skreślenia, zamiast nich na remont zostaną skierowane wagony 530 i 712

do NG: 465+451 (R-3 Mokotów), 530 (R-4 Żoliborz), 833 (R-4 Żoliborz), 1270+1269 (R-2 Praga),
2038+2039 (R-1 Wola), 2054+2055 (R-1 Wola)

powrót do barw miejskich: 799+788 (R-4 Żoliborz; po NG), 1236 (R-2 Praga; po NG), 1434+1433 (R-3 Mokotów; po NG),
1438+1437 (R-3 Mokotów; po NG), 2003 (R-4 Żoliborz; po NG),
2052+2053 (R-1 Wola; po NG), 2064+2065 (R-1 Wola; po NG),
3009 (R-2 Praga), 3018 (R-2 Praga), 3019 (R-3 Mokotów), 3027 (R-3 Mokotów)

składy 1434+1433, 1438+1437, 2052+2053 i 2064+2065 zostały poddane standardowym modyfikacjom podczas NG
dodatkowo skład 2052+2053 podczas NG otrzymał system informacji pasażerskiej BUSE
wagony 1236 i 2003 zostały tylko w ograniczonym zakresie poddane modyfikacji podczas NG (tylko wymiana punktów świetlnych i ocieplenie kabiny motorniczego)
skład 799+788 nie został poddany modernizacji podczas NG (modernizacje wagonów 13N zostały wstrzymane z powodu opóźnień w dostawie podzespołów)
wagon 799 otrzymał klapy wentylacyjne kabiny motorniczego




Aktualizacja 06.11.2006

nowy skład: 1078+1003 (R-1 Wola) (barwy miejskie)

do NG: 742 (R-4 Żoliborz), 1200+1201 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 372+371 (Elledue), 1416+1415 (Ardo), 1442+1441 (Ardo),
1456+1455 (Polskie Centrum Marketingowe), 1466+1465 (Pizza Dominium), 3020 (Zillertal)

powrót do barw miejskich: 494 (R-3 Mokotów), 1436+1435 (R-2 Praga), 2076+2077 (R-1 Wola),
2080+2081 (R-1 Wola), 2084+2085 (R-1 Wola), 3010 (R-2 Praga), 3012 (R-2 Praga)

W dniu 31 października 2006r. wyjechał na próby ruchowe (na zajezdni) prototypowy wagon 123N produkcji FPS. (zdjęcia)




Aktualizacja 31.10.2006

nowe reklamy: 357+587 (Elledue), 376"+826 (Elledue),
1458+1457 (Ardo), 1464+1463 (Ardo)

powrót do barw miejskich: 574+573 (R-4 Żoliborz; po NG), 718 (R-4 Żoliborz),
806"+807 (R-4 Żoliborz; po NG), 2088+2089 (R-1 Wola), 2098+2099 (R-1 Wola)

składy 574+573 i 806"+807 zostały poddane standardowym modyfikacjom podczas NG
wagony 574 i 806" otrzymały klapy wentylacyjne kabiny motorniczego




Aktualizacja 25.10.2006

do NG: 761 (R-4 Żoliborz)

nowa reklama: 1406+1405 (City 24)

powrót do barw miejskich: 796+797 (R-4 Żoliborz; po NG), 832+831" (R-4 Żoliborz; po NG),
1138+1139 (R-3 Mokotów), 2082+2083 (R-4 Żoliborz), 2104+2105 (R-4 Żoliborz)

składy 796+797 i 832+831" zostały poddane standardowym modyfikacjom podczas NG
wagony 796 i 832 otrzymały klapy wentylacyjne kabiny motorniczego




Aktualizacja 18.10.2006

do NG: 794+650" (R-4 Żoliborz), 1236 (R-2 Praga), 1252 (R-2 Praga),
1438+1437 (R-3 Mokotów), 2003 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 1040 ("Znajdź mnie"), 1102 ("Znajdź mnie"), 2076+2077 (Design PL),
2080+2081 (Design PL), 2084+2085 (Design PL)

powrót do barw miejskich: 1404+1403 (R-3 Mokotów), 1420+1419 (R-2 Praga),
1450+1449 (R-3 Mokotów), 2034+2035 (R-1 Wola), 3015 (R-2 Praga)

W dniu 15 października 2006r. o godz. 8.57 na ul. Słomińskiego skład 1004+1003 (linia 1, jadący w kierunku Banacha) wjechał na odłożoną w lewo zwrotnicę i uderzył w pierwszy wagon składu 1376+1375 (linia 1, jadący w kierunku Annopola). Pięc osób zostało lekko rannych. Wagony 1004 i 1376 zostały poważnie uszkodzone (rozbite przody, zniszczone kabiny motorniczego). (zdjęcia)




Aktualizacja 10.10.2006

do NG: 799+788 (R-4 Żoliborz), 1434+1433 (R-3 Mokotów), 2052+2053 (R-1 Wola), 2064+2065 (R-1 Wola)

nowa reklama: 3018 ("Sezon na Misia")

powrót do barw miejskich: 1132+1133 (R-4 Żoliborz), 1264+1263 (R-2 Praga; po NG),
1446+1445 (R-3 Mokotów; po NG), 1456+1455 (R-3 Mokotów),
2036+2037 (R-1 Wola), 2062+2063 (R-1 Wola; po NG), 3011 (R-2 Praga)

składy 1446+1445 i 2062+2063 zostały poddane standardowym modyfikacjom podczas NG,
dodatkowo wagon 2062 otrzymał piasecznice prod. Di-Elcom, co spowodowało odwrócenie I siedzenia po prawej stronie oraz zmianę przycisków do otwierania drzwi przez pasażera przy I drzwiach




Aktualizacja 03.10.2006

nowy skład: 2134+2135 (R-1 Wola) (barwy miejskie) (przywrócenie składu)

nowe reklamy: 2038 ("Fado"), 2094+2095 ("Sezon na Misia"), 2114+2115 ("Sezon na Misia")
2116+2117 ("Sezon na Misia"), 3003 (Speak Up), 3004 (Speak Up)

powrót do barw miejskich: 383 (R-4 Żoliborz; po NG), 407 (R-3 Mokotów; po NG), 1422+1421 (R-3 Mokotów)
2014"+2015 (R-1 Wola), 2016+2017 (R-1 Wola), 3006 (R-2 Praga), 3014 (R-2 Praga),
3020 (R-2 Praga), 3028 (R-3 Mokotów)

wagony 383 i 407 otrzymały klapy wentylacyjne kabiny motorniczego
wagony 3001 i 3002 otrzymały piasecznice prod Di-Elcom




Aktualizacja 27.09.2006

nowe reklamy: 336+375 (Reklama w ruchu - Marketing TW), 470+488 (Everest/Badura),
2010+2011 (Mio - Digi Walker), 2074+2075 (Reklama w ruchu - Marketing TW),
2092+2093 (Pizza Marzano), 2098+2099 ("Oficerowie"), 2106+2107 (Pizza Marzano),

powrót do barw miejskich: 1400+1399 (R-3 Mokotów), 1406+1405 (R-3 Mokotów), 1460+1459 (R-3 Mokotów), 1466+1465 (R-3 Mokotów)




Aktualizacja 18.09.2006

nowa solówka: 1113 (R-2 Praga) (barwy miejskie)

do NG: 574+573 (R-4 Żoliborz), 832+831" (R-4 Żoliborz), 1264+1263 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 318+328" (FintessPark/Kręgle), 321"+302 (Everest/Tomaris),
1184+1185 (Hotel Panorama), 2082+2083 ("Oficerowie"), 2088+2089 ("Oficerowie"),
2104+2105 ("Oficerowie"), 3007 (Scotch Brite), 3016 (Scotch Brite), 3017 (Scotch Brite), 3024 (Big Star)

powrót do barw miejskich: 793+792 (R-4 Żoliborz; po NG)
wagony 793+792 zostały znacząco zmodyfikowane poczas NG




Aktualizacja 07.09.2006

nowy skład: 1366+1273 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie) (zdjęcie)

do NG: 383 (R-4 Żoliborz), 806"+807 (R-4 Żoliborz), 1446+1445 (R-3 Mokotów), 2062+2063 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 3014 (Run Warsaw), 3015 (Run Warsaw)

powrót do barw miejskich: 360 (R-3 Mokotów; po NG), 541 (R-3 Mokotów; po NG), 739+752 (R-4 Żoliborz; po NG)
wagony 360, 541 i 739 otrzymały klapy wentylacyjne kabiny motorniczego




Aktualizacja 05.09.2006

nowy skład: 2134+2091 (R-1 Wola) (barwy miejskie - odmienne wersje malowania)

nowe reklamy: 706+707 (Integracja), 1456+1455 (Tydzień Hiszpańskich Produktów Rybnych)
3006 (Run Warsaw), 3020 (Run Warsaw)

powrót do barw miejskich: 1140+1141 (R-3 Mokotów), 1240+1239 (R-2 Praga; po NG)
(wagony 1240+1239 zostały poddane standardowym modyfikacjom podczas NG)




Aktualizacja 02.09.2006

1 września 2006r. przeniesiono z R-4 Żoliborz 4 wagony 105Na
na R-1 Wola trafił skład 1127+1129, natomiast na R-3 Mokotów skład 1120+1121

do NG: 407 (R-3 Mokotów), 796+797 (R-4 Żoliborz)

powrót do barw miejskich: 2068+2069 (R-1 Wola; po NG)
(wagony 2068+2069 zostały poddane standardowym modyfikacjom podczas NG)

W dniu 31 sierpnia 2006r. z remontu w Konstalu powrócił wagon 116Na/1
(poważnie uszkodzony w wypadku w dniu 2 marca 2005r.)




Aktualizacja 30.08.2006

nowe reklamy: 751"+701 (Domiporta / Mototrader), 1100+1101 (Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania),
1124+1125 (Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania),
1132+1133 (TEB Edukacja), 1162+1163 (Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania),
1268+1267 (Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania),
1304+1303 (Getinbank), 3011 (Run Warsaw), 3028 (Run Warsaw)

powrót do barw miejskich: 2044+2045 (R-1 Wola)




Aktualizacja 24.08.2006

nowe reklamy: 1024+1023 (Getinbank), 1144+1145 (Getinbank),
1270+1269 (Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania),
2070+2071 (Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania)

powrót do barw miejskich: 1004 (R-1 Wola), 1448+1447 (R-3 Mokotów)




Aktualizacja 16.08.2006

powrót do barw miejskich: 606+607 (R-4 Żoliborz; po NG), 672 (R-4 Żoliborz), 1258+1257 (R-2 Praga; po NG),
1340+1319 (R-2 Praga), 1392"+1391''' (R-1 Wola), 1446+1445 (R-3 Mokotów),
2040+2041 (R-1 Wola), 2074+2075 (R-1 Wola), 2104+2105 (R-4 Żoliborz), 2106+2107 (R-4 Żoliborz)

wagon 606 otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego
wagony 1258+1257 zostały poddane standardowym modyfikacjom podczas NG

W dniu 15 sierpnia 2006r. o godz. 8.36 na ul. Grójeckiej (na przystanku 'Wawelska') skład 2124+2125 (105N2k/200, linia 15, jadący w kierunku Okęcia) uderzył z dużą prędkością w stojący na przystanku skład 1366+1365 (105Na, linia 25, w kierunku Okęcia). Siła zderzenia była tak duża, uderzony wagon 1365 został dopchnięty do poprzedzającego go wagonu 1366. Wagon 2124 został poważnie uszkodzony (zniszczona kabina), natomiast wagony 1365 i 1366 mają względnie niewielkie uszkodzenia (1365 tył i przód, 1366 - tył) (zdjęcia).




Aktualizacja 09.08.2006

do NG: 360 (R-3 Mokotów), 541 (R-3 Mokotów), 739+752 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 528+589 (Pescanova), 1093+1094 (Falmec), 1152+1153 (Falmec), 1324+1323 (Falmec)

powrót do barw miejskich: 324+353 (R-4 Żoliborz; po NG), 733+629 (R-4 Żoliborz; po NG),
1024 (R-1 Wola), 1456+1455 (R-3 Mokotów), 2078+2079 (R-1 Wola),
2080+2081 (R-1 Wola), 2084+2085 (R-1 Wola), 3024 (R-2 Praga)

wagon 733 otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego




Aktualizacja 02.08.2006

do NG: 1240+1239 (R-2 Praga)

powrót do barw miejskich: 1316+1315 (R-2 Praga), 2066+2067 (R-1 Wola; po NG), 2082+2083 (R-4 Żoliborz),
2116+2117 (R-4 Żoliborz), 2124+2125 (R-4 Żoliborz), 3007 (R-2 Praga), 3017 (R-2 Praga)

wagony 2066+2067 zostały poddane standardowym modyfikacjom podczas NG, dodatkowo wagon 2066 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego




Aktualizacja 29.07.2006

nowy skład: 1424+1423 (R-2 Praga) (CitiFinancial) (przywrócenie składu)

powrót do barw miejskich: 1430+1429 (R-3 Mokotów; po NG; zdjęcie), 1458+1457 (R-3 Mokotów), 1464+1463 (R-3 Mokotów)




Aktualizacja 26.07.2006

do NG: 793+792 (R-4 Żoliborz), 2068+2069 (R-1 Wola)

nowa reklama: 424+727 (PCK - "Młoda krew ratuje życie")

wagon 2054 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego




Aktualizacja 19.07.2006

nowa reklama: 397+391 (Ambra Premium)

powrót do barw miejskich: 3015 (R-2 Praga), 3028 (R-3 Mokotów)

wagon 2068 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego




Aktualizacja 12.07.2006

W dniu 7 lipca 2006r. wagon 105Na 1113 został przeniesiony z zajezdni R-4 Żoliborz na zajezdnię R-2 Praga, gdzie będzie przygotowywany na solówkę.

nowe reklamy: 578+431 (Ambra Premium), 804+809 (Ambra Premium), 1256+1255 (Junkers; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 622" (R-4 Żoliborz; po NG), 781" (R-4 Żoliborz; po NG), 3014 (R-2 Praga), 3020 (R-2 Praga)

wagon 2064 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego

W dniu 11 lipca 2006r. około godz. 10.40 na pętli Huta skład 304+484 (linia 33, zjeżdżający na przystanek końcowy na pętli) uderzył z dużą prędkością w drugi wagon stojącego na pętli składu 417"+245 (linia 33). Wagon 304 został poważnie uszkodzony (rozbity przód). (zdjęcie)




Aktualizacja 06.07.2006

do NG: 324+353 (R-4 Żoliborz), 606+607 (R-4 Żoliborz), 1258+1257 (R-2 Praga)
1430+1429 (R-3 Mokotów), 2066+2067 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 1450+1449 (Factory), 2080+2081 ("Skok przez płot"), 3016 ("Garfield 2")

powrót do barw miejskich: 413+296 (R-4 Żoliborz; po NG), 708+709 (R-4 Żoliborz; po NG), 1434+1433 (R-3 Mokotów),
2056+2057 (R-1 Wola; po NG), 2058+2059 (R-1 Wola; po NG), 2126+2127 (R-4 Żoliborz)

podczas NG zostały m.in. przebudowane ściany czołowe w wagonach 2056 i 2058

wagony 2056, 2058 i 2070 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego





Aktualizacja 03.07.2006

nowa solówka: 1424 (R-2 Praga) (CitiFinacial)

do NG: 733+629 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 1005+1021 (Junkers; nowa wersja reklamy), 3007 ("Skok przez płot")

powrót do barw miejskich: 1246+1245 (R-3 Mokotów; po NG), 1426+1425 (R-3 Mokotów; po NG), 2008+2009 (R-2 Praga)

podczas NG zostały m.in. przebudowane ściany czołowe w wagonach 1246 (zdjęcie) i 1426 (zdjęcie)

wagony 1390 i 2042 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego





Aktualizacja 22.06.2006

nowe reklamy: 1026+1028 (MarcPol; nowa wersja reklamy), 1140+1141 (Roncato),
1356+1355 (MarcPol; nowa wersja reklamy), 2078+2079 ("Skok przez płot"),
3006 ("Auta"), 3017 ("Skok przez płot")

powrót do barw miejskich: 450+288 (R-4 Żoliborz; po NG), 1025+1013 (R-1 Wola), 1402+1401 (R-3 Mokotów),
2020+2021 (R-1 Wola), 2050+2051 (R-1 Wola), 2062+2063 (R-1 Wola)

wagony 2046 i 2062 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego





Aktualizacja 13.06.2006

do NG: 622" (R-4 Żoliborz), 781" (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 2082+2083 ("Skok przez płot"), 2116+2117 ("Skok przez płot"),
3005 (Era Blue Connect), 3009 (Era Blue Connect), 3019 (Era Blue Connect)

powrót do barw miejskich: 1100+1101 (R-3 Mokotów), 1140+1141 (R-3 Mokotów),
2032+2033 (R-1 Wola), 2042+2043 (R-1 Wola), 2064+2065 (R-1 Wola)





Aktualizacja 09.06.2006

do NG: 2058+2059 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 672 (Warszawski Festiwal Sztuk Pięknych), 1387"+1383" (AP Edukacja),
3008 (Era Blue Connect), 3025 (Era Blue Connect), 3027 (Era Blue Connect)

powrót do barw miejskich: 640+639 (R-4 Żoliborz; po NG), 1148+1149 (R-3 Mokotów), 1276+1275 (R-2 Praga; po NG),
1430+1429 (R-3 Mokotów), 2026+2027 (R-1 Wola), 2030+2031 (R-1 Wola),
2066+2067 (R-1 Wola), 2070+2071 (R-1 Wola), 3016 (R-2 Praga)

wagon 640 otrzymał podczas remontu klapę wentylacyjną kabiny motorniczego
(wykorzystano klapę wentylacyjną zdjętą z jednego z wagonów 105N2k podczas montażu klimatyzacji)

wagony 2036, 2040 i 2052 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego




Aktualizacja 31.05.2006

do NG: 413+296 (R-4 Żoliborz), 1246+1245 (R-3 Mokotów), 1426+1425 (R-3 Mokotów), 2056+2057 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 274+272 (TNT), 1216+1217 (Knorr), 1394+1393 (Junkers)

powrót do barw miejskich: 590+491 (R-4 Żoliborz; po NG), 1007 (R-1 Wola; po NG), 1387"+1383" (R-3 Mokotów),
1440+1439 (R-3 Mokotów; po NG), 1442+1441 (R-2 Praga), 2006+2007 (R-1 Wola),
2010+2011 (R-1 Wola), 2060+2061 (R-1 Wola; po NG), 2082+2083 (R-4 Żoliborz)

wagony 2034 i 2072 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego




Aktualizacja 24.05.2006

do NG: 450+288 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 494 (Centrum Kształcenia Kadr Profesja; reklama tylko na lewym boku),
1468+1467 (Junkers; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 475 (R-3 Mokotów; po NG), 665+677 (R-4 Żoliborz; po NG)

powrót do ruchu liniowego: 2098+2099 (R-1 Wola; po NG)

wagon 2024 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego

22 maja 2006r. otwarto po naprawie głównej torowisko w ul. Marszałkowskiej. Na remontowanym odcinku (od pl. Zbawiciela do pl. Unii) zbudowano od podstaw torowisko w technologii płyty węgierskiej, dzięki czemu zmniejszy się uciążliwość dla okolicznych mieszkańców, a zarazem zwiększy komfort jazdy pasażerów, niższe będą także koszty eksploatacji tego torowiska. Niestety, zgodnie z aktualnym zwyczajem Zarządu Dróg Miejskich spowolniono ruch tramwajowy, uruchamiając trzy sygnalizacje świetlne (tradycyjnie - nie zsynchronizowane ze sobą) oraz dokładając jeden przystanek (Trasa Łazienkowska 01, tylko w stronę Mokotowa).




Aktualizacja 17.05.2006

do NG: 590+491 (R-4 Żoliborz), 640+639 (R-4 Żoliborz), 1276+1275 (R-2 Praga), 2060+2061 (R-1 Wola)

nowa reklama: 718 (Centrum Kształcenia Kadr Profesja; reklama tylko na lewym boku)

powrót do barw miejskich: 1364+1363 (R-1 Wola), 1450+1449 (R-3 Mokotów), 3007 (R-2 Praga)

wagony 2026, 2030 i 2044 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego




Aktualizacja 10.05.2006

do NG: 475 (R-3 Mokotów), 665+677 (R-4 Żoliborz), 1007 (R-1 Wola),
1440+1439 (R-3 Mokotów), 2098+2099 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 230+231 (PCK), 1404+1403 (Exim Tours; po NG), 2068+2069 (Cinema City Bemowo), 3023 (Veka)

powrót do ruchu liniowego: 2088+2089 (R-1 Wola; po NG)

powrót do barw miejskich: 526+647 (R-4 Żoliborz; po NG), 805+638 (R-4 Żoliborz; po NG),
1300+1299 (R-2 Praga; po NG), 1369 (R-3 Mokotów), 1416+1415 (R-2 Praga; po NG)

wagony 2032 i 2038 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego




Aktualizacja 04.05.2006

nowe reklamy: 316+312 (Rockwool), 1120+1121 (Shell Autoserv), 1348+1347 (Nobel Biocare; nowa wersja reklamy),
2042+2043 (Dziennik), 2050+2051 (Dziennik), 2054+2055 (Shell Autoserv), 2062+2063 (Dziennik), 2064+2065 (Dziennik),
2072+2073 (Shell Autoserv), 2074+2075 (Ice-Mastry), 2104+2105 (Ice-Mastry), 2106+2107 (Ice-Mastry),
3021 (Park Handlowy Targówek), 3022 (Park Handlowy Targówek),
3026 (Park Handlowy Targówek), 3029 (Park Handlowy Targówek)

powrót do barw miejskich: 457+720 (R-4 Żoliborz; po NG), 1288+1287 (R-2 Praga), 2012+2013 (R-1 Wola)

wagony 2022 i 2060 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego




Aktualizacja 25.04.2006

nowa solówka: 1084" (R-1 Wola) (barwy miejskie)

powrót do ruchu liniowego: 3017 (po remoncie po wypadku)

nowe reklamy: 364+256 (Nine West), 372+371 (Nine West), 2010+2011 (Dziennik),
2066+2067 (Dziennik), 2070+2071 (Dziennik)

powrót do barw miejskich: 582+631 (R-4 Żoliborz; po NG)




Aktualizacja 20.04.2006

do NG: 805+638 (R-4 Żoliborz), 1416+1415 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 357+587 (Nine West), 376"+826 (Nine West), 1420+1419 (Exim Tours),
1436+1435 (SuperPharm; po NG), 2036+2037 (Exim Tours)

powrót do barw miejskich: 1164+1165 (R-3 Mokotów), 1184+1185 (R-3 Mokotów),
1367 (R-3 Mokotów)

wagon 2020 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego




Aktualizacja 13.04.2006

do NG: 457+720 (R-4 Żoliborz), 526+647 (R-4 Żoliborz), 1300+1299 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 1148+1149 (Citibank), 1430+1429 (Citibank), 1446+1445 (Jogobella),
2026+2027 (Citibank), 2124+2125 (Multicopy)

powrót do barw miejskich: 1144 (R-3 Mokotów), 1172+1173 (R-3 Mokotów), 1270+1269 (R-2 Praga), 3023 (R-2 Praga)
powrót do ruchu liniowego: 2114+2115 (R-4 Żoliborz; po NG)

wagony 2016 i 2018 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego




Aktualizacja 08.04.2006

powrót do ruchu liniowego: 2110+2111 (R-4 Żoliborz; poprzednio nauka jazdy)

do NG: 582+631 (R-4 Żoliborz), 1404+1403 (R-3 Mokotów), 2088+2089 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 1392"+1391''' (Jogobella), 1402+1401 (Centralwings), 1448+1447 (Jogobella),
2008+2009 (Centralwings), 2030+2031 (Citibank)

powrót do barw miejskich: 480+695 (R-4 Żoliborz; po NG), 698+798 (R-4 Żoliborz; po NG), 1206+1207 (R-2 Praga; po NG), 2028+2029 (R-2 Praga)

wagon 2014" otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego




Aktualizacja 03.04.2006

nowa solówka: 1161 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

nowe reklamy: 1005+1021 (Olympus), 1025+1013 (Olympus), 1100+1101 (Olympus), 1138+1139 (Superpharm),
1140+1141 (Olympus), 2020+2021 (Centralwings), 2032+2033 (Centralwings), 2034+2035 (SuperPharm),
2040+2041 (Jogobella), 3015 (Polferries), 3020 (Polferries), 3028 (Polferries)

powrót do barw miejskich: 815+756 (R-4 Żoliborz; po NG), 1394+1393 (R-3 Mokotów; po NG)

wagon 2012 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego




Aktualizacja 29.03.2006

nowa solówka: 1080 (R-1 Wola) (barwy miejskie)

nowe nauki jazdy: 360+216 (R-3 Mokotów), 2110+2111 (R-4 Żoliborz)
powrót do ruchu liniowego: 1130+1131 (R-3 Mokotów) (poprzednio nauka jazdy)

nowe reklamy: 1400+1399 (Sopro), 3014 (Polferries), 3016 (MTV - "South Park")

wagon 2010 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego




Aktualizacja 22.03.2006

nowy skład: 769+685 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

nowe reklamy: 590+491 (Akademia maratonu), 640+639 (Akademia maratonu),
1406+1405 (Sopro), 2014"+2015 (Sopro), 2016+2017 (Sopro)

powrót do barw miejskich: 685 (R-4 Żoliborz), 1242+1241 (R-2 Praga; po NG), 3008 (R-2 Praga), 3025 (R-3 Mokotów)




Aktualizacja 16.03.2006

nowa solówka: 1199 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

nowe nauki jazdy: 1228+1227 (R-2 Praga), 2076+2077 (R-1 Wola)

do NG: 698+798 (R-4 Żoliborz), 1206+1207 (R-2 Praga), 1436+1435 (R-2 Praga)

nowa reklama: 1466+1465 (Sopro)

powrót do barw miejskich: 1416+1415 (R-2 Praga), 2010+2011 (R-1 Wola), 3009 (R-2 Praga)




Aktualizacja 08.03.2006

nowe składy: 321"+302 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
                    322+471 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

do NG: 480+695 (R-4 Żoliborz), 815+756 (R-4 Żoliborz), 1394+1393 (R-3 Mokotów), 2114+2115 (R-4 Żoliborz)

nowe nauki jazdy: 633+632 (R-4 Żoliborz), 1116+1117 (R-4 Żoliborz), 1130+1131 (R-3 Mokotów)

nowa reklama: 3007 (Epoka lodowcowa 2)

powrót do barw miejskich: 449+482 (R-4 Żoliborz; po NG), 498+490 (R-4 Żoliborz; po NG), 593"+190 (R-3 Mokotów),
1080+1084" (R-1 Wola; po NG), 1280+1279 (R-2 Praga; po NG), 1402+1401 (R-3 Mokotów), 1440+1439 (R-3 Mokotów)




Aktualizacja 02.03.2006

nowe reklamy: 3010 (150 lat Gazowni Warszawskiej), 3027 (HBO - "Rzym")

powrót do barw miejskich: 322 (R-3 Mokotów; po NG), 329 (R-3 Mokotów; po NG), 1001+1000 (R-1 Wola)





Aktualizacja 25.02.2006

24 lutego 2006r. przeniesiono z R-3 Mokotów na R-1 Wola zmodernizowane wagony 1390+1386
w zamian przeniesiono z R-1 Wola na R-3 Mokotów wagony 105Na 1130+1131

powrót do barw miejskich: 1390+1386 (R-3 Mokotów --> R-1 Wola; po modernizacji),
1260+1259 (R-4 Żoliborz; po NG), 1398+1397 (R-3 Mokotów; po NG), 3027 (R-3 Mokotów)




Aktualizacja 22.02.2006

nowe reklamy: 1387"+1383" (Milky Way Minute), 1442+1441 (Milky Way Minute), 2006+2007 (Milky Way Minute)
3012 (150 lat Gazowni Warszawskiej)

powrót do barw miejskich: 1116+1117 (R-4 Żoliborz), 1381+1357 (R-3 Mokotów)

W dniu 22 lutego 2006r Tramwaje Warszawskie podpisały z z bydgoską firmą PESA umowę na dostawę 15 niskopodłogowych wagonów przegubowych typu 120N. Nowe tramwaje będą kosztowały 88,8 mln zł (z VAT), mają być dostarczone do Warszawy w ciągu 24 miesięcy. Więcej o wagonach 120N - tutaj.




Aktualizacja 16.02.2006

nowy skład: 1210+1211 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

do NG: 322 (R-3 Mokotów), 449+482 (R-4 Żoliborz), 498+490 (R-4 Żoliborz), 1080+1084" (R-1 Wola),
1242+1241 (R-2 Praga), 1280+1279 (R-2 Praga), 1398+1397 (R-3 Mokotów)
do NSp: 1320 (R-2 Praga; po wypadku)

nowe reklamy: 540"+492 (Piekarnia Putka), 1010+1015 (LG [klimatyzatory]), 1076+1077 (LG [klimatyzatory]), 1098+1099 (LG Mobile),
1118+1119 (LG [klimatyzatory]), 1154+1155 (LG Mobile), 1176+1177 (LG [monitory LCD]), 1330+1329 (LG Mobile),
1428+1427 (LG [klimatyzatory]), 2082+2083 (De Mono)

powrót do barw miejskich: 458+408 (R-4 Żoliborz; po NG), 473+291 (R-4 Żoliborz; po NG), 1002+1007 (R-1 Wola), 1210 (R-4 Żoliborz; po NG),
1388"+1389" (R-3 Mokotów; po NG), 2080+2081 (R-1 Wola)




Aktualizacja 02.02.2006

nowy skład: 321"+471 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

do NG: 329 (R-3 Mokotów), 1260+1259 (R-4 Żoliborz)

nowa reklama: 3023 (Różowa Pantera)

powrót do barw miejskich: 1211 (R-4 Żoliborz; po NG)

W ostatnich dniach stycznia 2006r prezes Urzędu Zamówień Publicznych (który nie zgadzał się z decyzją arbitrów o anulowaniu przetargu na 15 niskopodłogowych wagonów przegubowych) zaskarżył decyzję Zespołu Arbitrów do sądu, jednoczenie zezwalając TW podpisać umowę z bydgoską firmą i to zanim sąd wyda orzeczenie. Tym samym pozostaje szansa na dostawę tramwajów zgodnie z harmonogramem, dzięki czemu oddaliło się ryzyko utraty dofinansowania zakupu z funduszy Unii Europejskiej.

Z drugiej strony rośnie opóźnienie poznańskiej Fabryki Pojazdów Szynowych (Cegielski) która w ubiegłym roku wygrała przetarg na 30 wagonów pojedynczych - w lipcu 2005r przy podpisaniu umowy informowano o uruchomieniu prototypowego wagonu w już marcu br., niedawno wspominano już o przełomie marca i kwietnia, a w opublikowanym w dniu 30 stycznia wywiadzie dla 'Głosu Wielkopolski' przedstawiciele poznańskiego producenta podali iż prototyp nowego tramwaju będzie "gotowy prawdopodobnie w lipcu". Nie wróży to dobrze kontraktowi, zwłaszcza że poznańska fabryka ma na dodatek problem ze znalezieniem wystarczającej liczby chętnych do pracy.




Aktualizacja 25.01.2006

nowe reklamy: 1024 (Chleb dla serca), 3024 (AXN - "Lost2: Zagubieni")

powrót do barw miejskich: 1142+1143 (R-2 Praga), 1392"+1391''' (R-1 Wola)




Aktualizacja 21.01.2006

nowa solówka: 1112 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
(wagon 1113 jest odstawiony)




Aktualizacja 19.01.2006

nowy skład: 1190+1191 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

do NG: 458+408 (R-4 Żoliborz), 473+291 (R-4 Żoliborz), 1211 (R-4 Żoliborz), 1388"+1389" (R-3 Mokotów)

do NSp: 780 (R-4 Żoliborz; po wypadku), 1137 (R-4 Żoliborz, po wypadku na zajezdni),
1274 (R-3 Mokotów; po wypadku), 2090 (R-1 Wola; po wypadku)

nowe reklamy: 2020+2021 (Propolki), 2028+2029 (Propolki), 2032+2033 (Propolki)

powrót do barw miejskich: 1230+1229 (R-2 Praga; po NG), 1452 (R-3 Mokotów), 2006+2007 (R-1 Wola)




Aktualizacja 11.01.2006

nowy skład: 293+825 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

nowe reklamy: 1416+1415 (McDonald's - oficjalny sponsor ZIO), 1440+1439 (McDonald's - oficjalny sponsor ZIO),
2010+2011 (McDonald's - oficjalny sponsor ZIO), 3027 (Piotruś Pan)

powrót do barw miejskich: 293 (R-4 Żoliborz; po NG), 540"+492 (R-4 Żoliborz; po NG), 825 (R-4 Żoliborz; po NG),
804+809 (R-4 Żoliborz; po NG), 1005+1021 (R-1 Wola; po NG), 1190 (R-4 Żoliborz; po NG), 1191 (R-4 Żoliborz; po NG),
1400+1399 (R-3 Mokotów; po remoncie powypadkowym),
1430+1429 (R-3 Mokotów), 2020+2021 (R-1 Wola), 2042+2043 (R-1 Wola; po NG)

W dniu 10 stycznia 2005r. arbitrzy Urzędu Zamówień Publicznych w rezultacie protestu Fabryki Pojazdów Szynowych z Poznania unieważnili przetarg na 15 niskopodłogowych wagonów tramwajowych (rozstrzygnięty w dniu 9 grudnia 2005 na korzyść bydgoskiej PESY). Zespół Arbitrów potwierdził słuszność odrzucenia oferty FPS, natomiast za naruszenie przepisów uznał dokonanie przez TW poprawek w ofercie PESY (wg Prawa Zamówień Publicznych zamawiający ma prawo poprawienia oczywistych pomyłek w ofertach - wg arbitrów w tym przypadku TW przekroczyło te uprawnienia). TW pozostaje obecnie odwołanie od tej decyzji do sądu lub ponowne rozpisanie przetargu.




Aktualizacja 01.01.2006

nowe reklamy: 1146+1147 (Nikon), 2024+2025 (Herbalife),
3009 (McDonald's - oficjalny sponsor ZIO), 3025 (McDonald's - oficjalny sponsor ZIO)

powrót do barw miejskich: 1376+1375 (R-3 Mokotów)




ARCHIWUM AKTUALIZACJI
  2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009
2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016      


16.01.2007 NAPISZ DO AUTORA © MKM 101