TRAMWAJE WARSZAWSKIE
SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ


ARCHIWUM AKTUALIZACJI


Aktualizacja 31.12.2008

do NG: 1414+1413 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 434+193 (Cross), 796+797 (Stowarzyszenie Sportu Osób Niepełnosprawnych Rugby), 824+789 (Cross)

powrót do barw miejskich: 230+231 (R-3 Mokotów; po NG), 1402+1401 (R-3 Mokotów),
1426+1425 (R-3 Mokotów), 2082+2083 (R-4 Żoliborz)

skład 230+231 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008, dodatkowo ma zmienione przednie punkty świetlne
wagon 230 otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego



Aktualizacja 24.12.2008

nowy skład: 1092+1072 (R-1 Wola) (barwy miejskie)

nowe reklamy: 278+279 (Stowarzyszenie Sportu Osób Niepełnosprawnych Rugby),
407+430 (Stowarzyszenie Sportu Osób Niepełnosprawnych Rugby),
783+601 (Cross)

powrót do barw miejskich: 1150+1151 (R-3 Mokotów; po NG), 2096+2097 (R-1 Wola), 2114+2115 (R-4 Żoliborz),
3005 (R-2 Praga), 3007 (R-2 Praga), 3018 (R-2 Praga), 3019 (R-2 Praga)

skład 1150+1151 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(zmienione przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagony 1150 i 2082 otrzymały piasecznice prod. Knorr



Aktualizacja 17.12.2008

do NG: 3027 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 428+207 (PCK ["Twoja krew ratuje życie"]), 692+691 (PCK ["Twoja krew ratuje życie"]), 3024 (Centrum Pracy McDonald's)

powrót do barw miejskich: 1010+1015 (R-1 Wola; po NG), 1398+1397 (R-3 Mokotów), 1418+1417 (R-2 Praga; po NG),
1424+1423 (R-2 Praga), 2060+2061 (R-1 Wola), 3021 (R-2 Praga)

skład 1418+1417 podczas NG został poddany modyfikacjom wg nowego standardu 2008
(zmienione przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym),
dodatkowo skład otrzymał zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech

wagon 1418 otrzymał piasecznice prod. Knorr

W dniu 15 grudnia 2008r. ok. godz 18.35 na skrzyżowaniu al. Nieodległości i ul. Nowowiejskiej skład 483+386 (zjazd do zajezdni R-3 Mokotów z linii 28) uderzył w skład 1098+1099 (linia 19, skręcający w ul. Nowowiejską). 4 osoby zostały ranne. Wagony 483 i 1099 zostały poważnie uszkodzone (483 - zniszczona kabina motorniczego, zarwane dach i przedni pomost, 1099 - rozbity tył). (zdjęcia).

W dniu 17 grudnia 2008r. ok. godz 9.00 na pl. Narutowicza skład 1212+1213 (linia 35, jadący w kierunku Okęcia) uderzył w prawy bok składu 2048+2049 (linia 7, jadący w kierunku Kawęczyńskiej). 13 osób zostało rannych. Wagon 1212 został poważnie uszkodzony (zniszczony i przesunięty w bok przedni pomost), wagony 2048 i 2049 mają mniejsze uszkodzenia (zniszczone prawe burty, w 2048 także rozbita prawa strona przodu) (zdjęcia).



Aktualizacja 11.12.2008

do NG: 3012 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 473 (Radio Hobby), 480 (Radio Hobby), 1440+1439 (Zero Promila), 3010 (SanDisk)
przywrócenie reklamy po NG: 3003 (36-6)

powrót do barw miejskich: 713 (R-4 Żoliborz; po NG), 834+701 (R-4 Żoliborz), 1387"+1383" (R-3 Mokotów),
2022+2023 (R-1 Wola), 2098+2099 (R-1 Wola), 2110+2111 (R-4 Żoliborz)

wagon 2010 otrzymał piasecznice prod. Knorr

W dniu 8 grudnia 2008r. Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. ogłosiły wynik przetargu na zaprojektowanie i wykonanie II etapu modernizacji torowiska w ciągu Trasy W-Z. Oferta konsorcjum MPK Łódź & Progreg Kraków nie spełniła wymogów formalnych i została odrzucona, tym samym wybrano ofertę konsorcjum ZUE Kraków i TorKarSson Warszawa za cenę ok. 65 mln zł netto (79.299.999,98 zł z VAT).



Aktualizacja 06.12.2008

do NG: 230+231 (R-3 Mokotów)

nowa reklama: 1396+1395 (Salomon)

wagon 2108 otrzymał piasecznice prod. Knorr

W dniu 5 grudnia 2008r. Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. ogłosiły wyniki I etapu przetargu na 186 wagonów niskopodłogowych. Wymogów formalnych nie spełniły CAF, Cegelec i konsorcjum AnsaldoBreda & Newag. Pozostali oferenci (Alstom Konstal SA & Alstom Transport SA, Bombardier Transportation GmbH, PS Pesa SA, Siemens AG i Stadler Pankow GmbH) zostali zaproszeni do drugiego etapu, jednocześnie otrzymując specyfikację istotnych warunków zamówienia. Termin składania ofert został wyznaczony na 21 stycznia 2009r.



Aktualizacja 03.12.2008

nowy skład: 1110+1111 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

do NG: 3029 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 290+563 (Cytologia [profilaktyka raka]), 400+642 (Mammografia [profilaktyka raka]),
1448+1447 (Gorenje), 3006 (Orange), 3028 (SanDisk)
przywrócenie reklamy po NG: 3023 (Veka)

powrót do barw miejskich: 690+675 (R-4 Żoliborz; po NG), 2102+2103 (R-1 Wola), 2116+2117 (R-4 Żoliborz),
2120+2121 (R-4 Żoliborz), 3027 (R-2 Praga)

skład 690+675 podczas NG został poddany modyfikacjom wg nowego (zubożonego) standardu 2008, dodatkowo ma zmienione przednie punkty świetlne
wagon 690 otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego



Aktualizacja 27.11.2008

nowe składy: 1234+1233 (R-2 Praga) (barwy miejskie)
          1422+1457 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

do NG: 1150+1151 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 799 (Mermed; reklama naklejana), 1398+1397 (Orbit), 3008 (Orange)
przywrócenie reklamy po NG: 3019 (TNT)

powrót do barw miejskich: 1220+1221 (R-4 Żoliborz), 1422+1457 (R-3 Mokotów; po NG), 2008+2009 (R-2 Praga),
2104+2105 (R-4 Żoliborz), 3010 (R-2 Praga), 3012 (R-2 Praga),
3014 (R-2 Praga), 3028 (R-2 Praga)

skład 1422+1457 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(zmienione przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym),
dodatkowo skład otrzymał zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech



Aktualizacja 23.11.2008

nowy skład: 578+826 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

do NG: 1010+1015 (R-1 Wola), 1418+1417 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 832 (Mermed; reklama naklejana), 2016+2017 (Gorenje)

powrót do barw miejskich: 457 (R-4 Żoliborz), 1098+1099 (R-1 Wola; po NG), 1364+1363 (R-1 Wola),
1396+1395 (R-3 Mokotów), 1408+1407 (R-2 Praga),
2040 (R-1 Wola), 2076+2077 (R-1 Wola; po NG), 3008 (R-2 Praga)

wagony 2076 i 2126 otrzymały piasecznicę prod. Knorr



Aktualizacja 18.11.2008

do NG: 713 (R-4 Żoliborz), 3023 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 2026+2027 (MSI Notebook), 3011 (Lego)

powrót do barw miejskich: 671+667 (R-4 Żoliborz), 718+755 (R-4 Żoliborz; po NG), 1416+1415 (R-2 Praga),
1428+1427 (R-3 Mokotów), 1442+1441 (R-2 Praga), 1464+1463 (R-3 Mokotów),
1468+1467 (R-4 Żoliborz), 2094+2095 (R-1 Wola), 3004 (R-2 Praga; po NG)

skład 718+755 podczas NG został poddany modyfikacjom wg nowego (zubożonego) standardu 2008
wagon 718 otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego

W dniu 14 listopada 2008r. (z tygodniowym opóźnieniem spowodowanym licznymi zapytaniami oferentów)
Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty złożone w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie II etapu modernizacji torowiska w ciągu Trasy W-Z. Oferty złożyły dwa konsorcja:
- konsorcjum MPK Łódź i Progreg Kraków - cena ok. 61 mln zł netto (74.498.080,00 z VAT),
- konsorcjum ZUE Kraków i TorKarSson Warszawa - cena ok. 65 mln zł netto (79.299.999,98 zł z VAT).
Kosztorys inwestorski wynosi ok. 59 mln zł netto. TW zakłada wybór oferty w przeciągu 2 tygodni.



Aktualizacja 11.11.2008

nowy skład: 762+404 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

do NG: 588"+295 (R-3 Mokotów), 3019 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 318+328" (Omsa), 1282+1281 (Granna), 3017 (RWE), 3018 (Puls Biznesu)

powrót do barw miejskich: 424+727 (R-4 Żoliborz; po NG), 612+611 (R-4 Żoliborz), 640+639 (R-4 Żoliborz),
762+404 (R-4 Żoliborz; po NG), 2062+2063 (R-1 Wola), 2134+2135 (R-1 Wola)

składy 424+727 i 762+404 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg nowego (zubożonego) standardu 2008
wagony 424 i 762 otrzymały klapę wentylacyjną kabiny motorniczego
wagon 2006 otrzymał piasecznicę prod. Knorr



Aktualizacja 03.11.2008

do NG: 690+675 (R-4 Żoliborz), 1098+1099 (R-1 Wola), 2130+2131 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 1426+1425 (Orbit), 2008+2009 (Orbit), 2050+2051 (MSI Notebook), 3016 (RWE)
przywrócenie reklamy po NG: 3011 (Era GSM)

powrót do barw miejskich: 1306+1305 (R-2 Praga; po NG), 1430+1429 (R-3 Mokotów), 1460+1459 (R-3 Mokotów; po NG),
2064+2065 (R-1 Wola), 2068+2069 (R-1 Wola), 2070+2071 (R-1 Wola)

składy 1306+1305 i 1460+1459 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg nowego standardu 2008
(zmienione przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym),
dodatkowo oba składy otrzymały zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech
wagony 2032, 2052 i 2128 otrzymały piasecznicę prod. Knorr



Aktualizacja 29.10.2008

nowy skład: 1458+1421 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

do NG: 1422 (R-3 Mokotów), 1457 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 2024+2025 (Centrum Handlowe al. Krakowska 61), 2044+2045 (MSI Notebook)

powrót do barw miejskich: 540" (R-4 Żoliborz), 1116 (R-4 Żoliborz), 1132 (R-4 Żoliborz), 1142 (R-4 Żoliborz),
1152 (R-3 Mokotów), 1178+1179 (R-3 Mokotów), 2026 (R-1 Wola),
2088+2089 (R-1 Wola), 3015 (R-2 Praga), 3017 (R-2 Praga)

wagon 2120 otrzymał piasecznicę prod. Knorr

W dniu 27 października 2008r. ZTM przedstawił propozycje nowego wzoru malowania pojazdów komunikacji miejskiej w Warszawie, w tym - warszawskich tramwajów. Założeniem ZTM jest stworzenie uniwersalnego wzorca malowania, jednakowego dla wszystkich trakcji, łatwo adoptowalnego na każdy typ pojazdu. Nowe barwy komunikacji mają być oparte na neutralnym tle - odcieniu koloru kremowego. Na tym tle przez prawie całą długość pojazdów, w dolnej ich części ma przebiegać pas odwzorowujący barwy Warszawy (kolory żółty i czerwony). Układ barw ma być przełamany w przedniej części pojazdów podziałem ukośnym z jednolitym (czerwonym) malowaniem przodu pojazdu (co ma być nawiązaniem do tradycyjnych barw komunikacji bazujących na kolorze czerwonym).
Więcej: założenia projektu ZTM, wzory malowania, wizualizacja tramwaju w nowym wzorze malowania



Aktualizacja 22.10.2008

do NG: 2076+2077 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 1390+1386 (Castorama), 2020+2021 (Centrum Handlowe al. Krakowska 61),
2030+2031 (MSI Notebook), 2042+2043 (Pizza Dominium; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 429+263 (R-3 Mokotów; po NG), 598 (R-4 Żoliborz), 826 (R-4 Żoliborz; po NG),
1130 (R-3 Mokotów), 1448+1447 (R-3 Mokotów), 2012+2013 (R-1 Wola),
2032+2033 (R-1 Wola), 2034 (R-1 Wola),
3016 (R-2 Praga), 3024 (R-2 Praga)

wagon 826 podczas NG został poddany modyfikacjom wg pełnego standardu 2006/2007
(m.in. otrzymał ogrzewanie przedziału pasażerskiego, przyciski do otwierania drzwi przez pasażera i gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech).
skład 429+263 podczas NG został poddany modyfikacjom wg nowego (zubożonego) standardu 2008
wagon 429 otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego



Aktualizacja 16.10.2008

Na początku października 2008r. do planu remontowego wprowadzono wagon 13N o nr tab. 718 (R-4 Żoliborz)

nowy skład: 1166+1167+1195 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

do NG: 424+727 (R-4 Żoliborz), 718+755 (R-4 Żoliborz), 3003 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 1394+1393 (Asus), 2054+2055 (Militaria.pl), 3008 (BrzydUla)

powrót do barw miejskich: 278 (R-3 Mokotów), 465 (R-3 Mokotów), 541 (R-3 Mokotów),
1042+1043 (R-1 Wola; po NG), 1390+1386 (R-1 Wola), 1422+1421 (R-3 Mokotów),
1426+1425 (R-3 Mokotów), 2010+2011 (R-1 Wola)

Solaris Bus & Coach wycofał odwołanie od odrzucenia protestu firmy w sprawie warunków dopuszczenia do II etapu ogłoszonego przez Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. przetargu na dostawę 186 szt. przegubowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów tramwajowych. W dniu 15 października 2008r. Krajowa Izba Odwoławcza (mająca rozpatrywać odwołanie Solarisa) umorzyła postępowanie - tym samym protest został ostatecznie oddalony, a cała procedura przetargowa może postępować dalej bez problemów.



Aktualizacja 12.10.2008

nowy skład: 1176+1177+1175 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
nowa solówka: 1161 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

nowe reklamy: 412+269 (Pierrogeria), 1364+1363 (Milandia),
1446+1445 (Verbatim), 2132+2133 (Subway)

powrót do barw miejskich: 434 (R-3 Mokotów), 828"+736 (R-4 Żoliborz; po NG), 2030+2031 (R-1 Wola)

skład 828"+736 podczas NG został poddany modyfikacjom wg nowego (zubożonego) standardu 2008
wagon 828" otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego



Aktualizacja 09.10.2008

nowa solówka: 1182" (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

nowe reklamy: 396"+559 (Pierrogeria), 1220+1221 (Expo XXI), 1396+1395 (Milandia),
1398+1397 (Milandia), 1468+1467 (Milandia),
2104+2105 (RMF Maxxx), 2134+2135 (RMF Maxxx)

powrót do barw miejskich: 366+218 (R-4 Żoliborz), 473 (R-4 Żoliborz), 498 (R-4 Żoliborz),
574 (R-4 Żoliborz), 584 (R-4 Żoliborz), 2092+2093 (R-1 Wola),
2118+2119 (R-4 Żoliborz), 3025 (R-2 Praga; po NG)

wagon 2114 otrzymał piasecznicę prod. Knorr



Aktualizacja 01.10.2008

W dniu 1 października 2008r. skreślono wagon 13N o nr tab. 431 (R-4 Żoliborz; po wypadku)

nowe składy: 400+642 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
1464+1463 (R-3 Mokotów) (Ardo)

do NG: 404 (R-4 Żoliborz), 429+263 (R-3 Mokotów), 762 (R-4 Żoliborz), 1306+1305 (R-2 Praga)
1460+1459 (R-3 Mokotów), 3011 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 449+482 (Omsa), 833+530 (Omsa), 1408+1407 (Milandia),
2094+2095 (RMF Maxxx), 3014 (Cross)

powrót do barw miejskich: 593"+190 (R-3 Mokotów; po NG), 1348+1347 (R-3 Mokotów; po NG),
1454+1453 (R-4 Żoliborz; po NG), 2044+2045 (R-1 Wola),
2056+2057 (R-1 Wola), 2100+2101 (R-1 Wola),
2134+2135 (R-1 Wola), 3018 (R-2 Praga)

składy 1348+1347 i 1454+1453 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg nowego standardu 2008
(zmienione przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym),
dodatkowo oba składy otrzymały zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech
skład 593"+190 podczas NG został poddany modyfikacjom wg nowego (zubożonego) standardu 2008
wagon 593" otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego
wagon 2038 otrzymał piasecznicę prod. Knorr

W dniu 26 września 2008r. zakończyło się składanie wniosków o dopuszczenie do II etapu ogłoszonego przez Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. przetargu na dostawę 186 szt. przegubowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów tramwajowych. Wnioski o dopuszczenie złożyło 8 oferentów: Alstom Konstal SA i Alstom Transport SA (konsorcjum), AnsaldoBreda i Newag SA (konsorcjum), Bombardier Transportation GmbH, Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF), Cegelec a.s., PS Pesa SA, Siemens AG i Stadler Pankow GmbH. W ciągu najbliższych tygodni TW oceni złożone wnioski i ogłosi listę oferentów dopuszczonych do dalszych etapów postępowania przetargowego.

W dniu 1 października 2008r. Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie II etapu modernizacji torowiska w ciągu Trasy W-Z. W ramach prac ma zostać zmodernizowane ok. 7 kmtp torowiska od ul. Orlej do ul. Jagiellońskiej (z budową pasa autobusowo-tramwajowego) i od al. Solidarności do ul. Senatorskiej, wymieniona na tym odcinku sieć trakcyjna napowietrzna oraz zmodernizowane 6 platform przystankowych. Dodatkowo w ramach przetargu ma powstać projekt budowy platform przystankowych "Pl. Zamkowy" (do zrealizowania w późniejszym czasie). Termin składania ofert upływa 5 listopada 2008r., a termin zakończenia prac - 31 października 2009r.



Aktualizacja 24.09.2008

do NG: 1042+1043 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 671+667 (zarabiajnaturystyce.pl), 685 (Integracja), 733+629 (Goldenlady),
794+650" (Goldenlady), 3015 ("Fort Boyard"), 3017 ("Fort Boyard"),
3026 (Centrum Handlowe M1; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 672+641 (R-4 Żoliborz; po NG), 2036+2037 (R-1 Wola), 2050+2051 (R-1 Wola)
2074+2075 (R-1 Wola; po NG), 2124+2125 (R-4 Żoliborz),
2126+2127 (R-4 Żoliborz), 3006 (R-2 Praga; po NG)

skład 672+641 podczas NG został poddany modyfikacjom wg nowego (zubożonego) standardu 2008
wagon 672 otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego
wagony 2074 i 2116 otrzymały piasecznicę prod. Knorr



Aktualizacja 16.09.2008

nowe składy: 2142+2143 (R-1 Wola) (barwy miejskie)
2162+2163 (R-1 Wola) (barwy miejskie)

nowe reklamy: 612+611 (zarabiajnaturystyce.pl), 640+639 (zarabiajnaturystyce.pl),
1432+1431 (Centrum Handlowe M1; nowa wersja reklamy),
2060+2061 (Nowe Bielany), 3010 (Antyradio), 3012 (Antyradio), 3021 (Smyk)
przywrócenie reklamy po NG: 3005 (TNT)



Aktualizacja 12.09.2008

do NG: 1348+1347 (R-3 Mokotów)

nowe solówki: 1070 (R-1 Wola) (barwy miejskie), 1071 (R-1 Wola) (barwy miejskie)

nowe reklamy: 470+488 (Ambra; nowa wersja reklamy), 1170+1171 (Cukier Srebrna Łyżeczka),
1220+1221 (Targi Mieszkaniowe), 2084+2085 (Dobrolin)

powrót do barw miejskich: 3021 (R-2 Praga)



Aktualizacja 05.09.2008

nowy skład: 1166+1167 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

do NG: 828"+736 (R-4 Żoliborz), 3025 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 326+496 (Promobile.pl), 366+218 (Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego; reklama naklejana),
418+310 (Syrena), 1388" (SPC, EMS, Ecor), 1450+1449 (SBM Merkury),
2016+2017 (empik school), 2078+2079 (Orco Property), 2112+2113 (Zespresso Café),
2126+2127 (Ostoja Wilanów), 3016 ("Garfield: festyn humoru"), 3022 (Zespresso Café)
przywrócenie reklamy po NG: 3028 (Sando Inmobiliaria)

powrót do barw miejskich: 372+371 (R-3 Mokotów), 1466+1465 (R-3 Mokotów; po NG)

skład 1466+1465 podczas NG został poddany modyfikacjom wg nowego standardu 2008
(zmienione przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym),
dodatkowo skład otrzymał zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech
wagon 2064 otrzymał piasecznicę prod. Knorr



Aktualizacja 01.09.2008

nowy skład: 1226+1103 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

do NG: 376"+826 (R-4 Żoliborz), 593"+190 (R-3 Mokotów), 1454+1453 (R-4 Żoliborz),
2074+2075 (R-1 Wola), 3004 (R-2 Praga), 3006 (R-2 Praga)

nowa reklama: 2114+2115 (Zillertal)

powrót do barw miejskich: 238+239 (R-3 Mokotów; po NG), 730+729 (R-4 Żoliborz; po NG), 3022 (R-2 Praga)

składy 238+239 i 730+729 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg nowego (zubożonego) standardu 2008
wagony 238 i 730 otrzymały klapę wentylacyjną kabiny motorniczego

W dniu 29 sierpnia 2008r. pojawił się protest dotyczący ogłoszonego przez Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. przetargu na dostawę 186 szt. przegubowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów tramwajowych. Protest został złożony przez firmę Solaris Bus & Coach SA z Bolechowa k. Poznania, dotyczy wymagań technicznych dopuszczających do II etapu przetargu (dokładniej - wymogu wykazania się wyprodukowaniem co najmniej 15 szt. całkowicie niskopodłogowych tramwajów wieloczłonowych). Solaris Bus & Coach jest znanym producentem autobusów, natomiast do chwili obecnej nie wyprodukował jeszcze żadnego wagonu tramwajowego, a mający byc w jego ofercie tramwaj "Gecko" nie opuścił jeszcze desek kreślarskich. (więcej)



Aktualizacja 28.08.2008

nowe reklamy: 1144+1145 (Cukier Srebrna Łyżeczka), 1188+1189 (TopMarket; nowa wersja reklamy),
1192+1193 (Cukier Srebrna Łyżeczka), 1196+1197 (Cukier Srebrna Łyżeczka),
2100+2101 (Ostoja Wilanów), 3008 (Samsung), 3009 (Big Star; nowa wersja reklamy)



Aktualizacja 23.08.2008

nowy skład: 2164+2165 (R-1 Wola) (barwy miejskie)

do NG: 672+641 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 2064+2065 (Multimedia), 2092+2093 (Samsung), 2124+2125 (Ostoja Wilanów)
przywrócenie reklamy po NG: 3010 (Era GSM)

powrót do barw miejskich: 628+455 (R-4 Żoliborz; po NG), 1454+1453 (R-4 Żoliborz)

skład 628+455 podczas NG został poddany modyfikacjom wg nowego (zubożonego) standardu 2008
wagon 628 otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego
podczas napraw po kolizjach wagony 1012 i 1078 otrzymały nowe przednie punkty świetlne
wagon 2068 otrzymał piasecznicę prod. Knorr

W dniu 22 sierpnia 2008r. Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. ogłosiły dwustopniowy przetarg ograniczony na dostawę 186 szt. przegubowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów tramwajowych z napędem prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym (falownikowym) wraz z pakietem naprawczym i specjalistycznym wyposażeniem obsługowym. Dostarczane wagony mają być jednokierunkowe, o długości do 33 m i szerokości do 2,4 m, o konstrukcji umożliwiającej bezpieczne wymijanie innych tramwajów oraz bezpieczny przejazd i otwieranie drzwi przy platformach przystankowych. Wagony mają pomieścić minimum 200 pasażerów (przy normie 5 os/m2 w tym minimum 40 na pełnowymiarowych siedzeniach, być wyposażone w klimatyzację dla motorniczego i pasażerów, monitoring przedziału pasażerskiego i automaty do sprzedaży biletów.
Kryteriami oceny bedą: cena - 70% wagi i rozwiązania techniczne tramwaju - 30% wagi.
Dostawa wagonów ma zostać zrealizowana do 31 grudnia 2013r., natomiast wyposażenia dodatkowego - do 31 grudnia 2015r.
Przetarg jest dwuetapowy - pierwszym etapem jest kwalifikacja oferentów spełniających wymagania formalne (wynikające z Ustawy o Zamówieniach Publicznych) oraz techniczne (technicznym warunkiem dopuszczenia do drugiego etapu jest wykazanie się dostawą w ciągu ostatnich 3 lat co najmniej 15 szt. całkowicie niskopodłogowych tramwajów wieloczłonowych). Wnioski o dopuszczenie do drugiego etapu przetargu mają być złożone do 26 września 2008r. (dopuszczonych będzie maksymalnie 10 spełniających wymogi oferentów). Dopiero w drugiem etapie dopuszczeni oferenci złożą ostateczne oferty (w tym przedstawią oferowane wagony tramwajowe). (więcej)



Aktualizacja 19.08.2008

nowy skład: 1190+1191+1225 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

nowe reklamy: 2062+2063 (Multimedia), 2068+2069 (Multimedia), 2070+2071 (Multimedia),
2072+2073 (Multimedia), 2118+2119 (Ostoja Wilanów)

powrót do barw miejskich: 3004 (R-2 Praga)



Aktualizacja 14.08.2008

nowy skład: 1070+1071 (R-1 Wola) (barwy miejskie)

powrót do barw miejskich: 1002+1003 (R-1 Wola; po NG), 2118+2119 (R-4 Żoliborz)



Aktualizacja 07.08.2008

do NG: 1466+1465 (R-3 Mokotów)

nowa reklama: 1456+1455 (Zespół Zarządców Nieruchomości)
przywrócenie reklamy po NG: 3016 (Emmerson Wiślane Ogrody)

powrót do barw miejskich: 1410+1409 (R-2 Praga; po NG)

skład 1410+1409 podczas NG został poddany modyfikacjom wg nowego standardu 2008
(zmienione przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)
wagon 1410 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego

W dniu 6 sierpnia 2008r. w zajezdni R-3 Mokotów nastąpiło podpisanie umowy wieloletniej na świadczenie w latach 2008-2027 przez Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. publicznych usług przewozowych w komunikacji zbiorowej tramwajowej na obszarze m. st. Warszawy. Stronę miejską reprezentowali: prezydent m. st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz i dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta, TW sp. z o.o. reprezentowali członkowie zarządu - Joanna Baczewska i Krzysztof Mordziński. Umowa daje TW stabilność finansową i przez to umożliwia dokonanie znacznej modernizacji taboru i infrastruktury tramwajowej w Warszawie (więcej).



Aktualizacja 31.07.2008

nowy skład: 2142+2163 (R-1 Wola) (barwy miejskie)

do NG: 238+239 (R-3 Mokotów), 730+729 (R-4 Żoliborz), 3005 (R-2 Praga), 3028 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 2040 (Rosetex), 2042 (Rosetex)

powrót do barw miejskich: 307 (R-3 Mokotów; po NG), 329 (R-3 Mokotów), 1368 (R-3 Mokotów), 1460+1459 (R-3 Mokotów)

wagon 307 podczas NG został poddany modyfikacjom wg nowego (zubożonego) standardu 2008
wagon 2014" otrzymał piasecznicę prod. Knorr



Aktualizacja 26.07.2008

nowy skład: 2144+2145 (R-1 Wola) (barwy miejskie)

nowe reklamy: 3011 (Era GSM; nowa wersja reklamy), 3015 (Era GSM; nowa wersja reklamy),
3017 (Era GSM; nowa wersja reklamy), 3018 (Era GSM; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 317+447 (R-3 Mokotów; po NG), 2100+2101 (R-1 Wola), 2124+2125 (R-4 Żoliborz)

skład 317+447 podczas NG został poddany modyfikacjom wg nowego (zubożonego) standardu 2008
podczas naprawy po kolizji wagon 1240 otrzymał nowe przednie punkty świetlne
wagon 317 otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego
wagon 2072 otrzymał piasecznicę prod. Knorr



Aktualizacja 19.07.2008

nowe składy: 1006"+1007 (R-1 Wola) (barwy miejskie)
1079+1085 (R-1 Wola) (barwy miejskie)

do NG: 3010 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 1130 (Rosetex), 2100+2101 (Ostoja Wilanów)
przywrócenie reklamy po NG: 3014 (Sando Inmobiliaria)

powrót do barw miejskich: 412+269 (R-3 Mokotów), 719+827 (R-4 Żoliborz; po NG), 1006" (R-1 Wola; po NG),
1085 (R-1 Wola; po NG), 2092+2093 (R-1 Wola), 2112+2113 (R-4 Żoliborz; po NG)

skład 719+827 podczas NG został poddany modyfikacjom wg nowego (zubożonego) standardu 2008
wagon 719 otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego
wagony 2048 i 2112 otrzymały piasecznicę prod. Knorr



Aktualizacja 16.07.2008

nowe składy: 1182"+1161 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
2148+2149 (R-1 Wola) (barwy miejskie)

nowe reklamy: 2036+2037 (Turcja), 3025 (Era)

powrót do barw miejskich: 449+482 (R-4 Żoliborz), 1468+1467 (R-4 Żoliborz)



Aktualizacja 09.07.2008

nowy skład: 2144+2165 (R-1 Wola) (barwy miejskie)

do NG: 628+455 (R-4 Żoliborz), 1002+1003 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 1116 (Rosetex), 1132 (Rosetex), 1136+1135 (Gratka; nowa wersja reklamy),
1142 (Rosetex), 1152 (Rosetex),
2020+2021 (Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania),
2026 (Rosetex), 2034 (Rosetex), 2044+2045 (Play), 2050+2051 (Play),
2054 (Rosetex), 2124+2125 (Ostoja Wilanów)

przywrócenie reklamy po NG: 3024 (Sando Inmobiliaria)

powrót do barw miejskich: 1112 (R-4 Żoliborz; po NG), 1154+1155 (R-3 Mokotów; po NG), 1316+1315 (R-2 Praga; po NG),
2076+2077 (R-1 Wola), 2078+2079 (R-1 Wola), 2100+2101 (R-1 Wola), 2114+2115 (R-4 Żoliborz)

wagon 1112 i składy 1154+1155 i 1316+1315 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg nowego standardu 2008
(zmienione przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)
podczas naprawy po kolizji wagon 1326 otrzymał nowe przednie punkty świetlne (zdjęcie)
wagony 1112, 1154 i 1316 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 02.07.2008

do NG: 307 (R-3 Mokotów), 1410+1409 (R-2 Praga), 3016 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 1394+1393 (Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania),
1440+1439 (Polish Vodka Association),
1446+1445 (Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania),
2024+2025 (Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania)

powrót do barw miejskich: 1180+1181 (R-4 Żoliborz), 2008+2009 (R-2 Praga), 3015 (R-2 Praga)

wagony 1240, 1246 i 1466 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego
wagon 2034 otrzymał piasecznicę prod. Knorr



Aktualizacja 25.06.2008

do NG: 317+447 (R-3 Mokotów), 2112+2113 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 2126+2127 (Centralwings), 3008 (Centralwings)

przywrócenie reklamy po NG: 3007 (TNT)

powrót do barw miejskich: 428+207 (R-3 Mokotów; po NG), 692+691 (R-4 Żoliborz; po NG), 1284+1283 (R-3 Mokotów; po NG),
1410+1409 (R-2 Praga), 1420+1419 (R-2 Praga; po NG), 2084+2085 (R-1 Wola; po NG)

składy 1284+1283 i 1420+1419 podczas NG zostały poddane standardowym modyfikacjom
składy 428+207 i 692+691 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg nowego (zubożonego) standardu 2008
wagony 1284, 1380, 1418, 1420 i 1422 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego
wagony 428 i 692 otrzymały klapę wentylacyjną kabiny motorniczego
wagon 2084 otrzymał piasecznicę prod. Knorr



Aktualizacja 18.06.2008

do NG: 3014 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 2012+2013 (Pirelli Pekao Real Estate; nowa wersja reklamy),
2030+2031 (Pirelli Pekao Real Estate; nowa wersja reklamy),
2076+2077 (Bruno Banani), 2086+2087 (36-6), 2118+2119 ("Kung Fu Panda"),
2132+2133 ("Kung Fu Panda"), 3003 (36-6), 3004 ("Kung Fu Panda")

powrót do barw miejskich: 690+675 (R-4 Żoliborz), 3025 (R-2 Praga)

wagony 1150 i 1182" otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego

Zarząd Transportu Miejskiego (inwestor nowej linii tramwajowej na Tarchomin) ogłosił wynik przetargu na zaprojektowanie trasy tramwajowej wzdłuż ulic Projektowanej i Światowida (od Trasy Mostu Północnego do pętli Winnica włącznie). Wybrana została oferta złożona przez krakowską firmę MP-Mosty sp. z o.o. z ceną 7,196 mln zł (z VAT).
Zwycięzca nie jest znany szerzej na warszawskim rynku, natomiast ma pewne doświadczenie w pracach projektowych w regionie małopolskim (gdzie m.in. zaprojektował lokalną obwodnicę Andrychowa, obwodnice Chrzanowa i Zatoru oraz przebudowę Ronda Grzegórzeckiego w Krakowie). W dziedzinie tramwajowej dokonania są mniejsze - MP-Mosty wygrało w ub.r. w Krakowie przetarg na zaprojektowanie modernizacji trasy Mogilska-Ujastek-Wzgórza Krzesławickie, firma współpracuje także z ZUE Kraków (wykonawcą modernizacji torowiska w Alejach Jerozolimskich) przy budowie tunelu dla Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. (pełny tekst ogłoszenia ZTM - tutaj).

W dniu 18 czerwca 2008r. Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na wybudowanie Trasy Mostu Północnego (odcinek węzeł Pułkowa - węzeł Modlińska) wraz z Mostem Północnym i trasą tramwajową przebiegającą wzdłuż TMP od ul. Marymonckiej do ul. Projektowanej. Założony termin składania ofert to 10 lipca 2008r., czas realizacji - 32 miesiące od podpisania umowy. (pełny tekst ogłoszenia ZDM - tutaj [7 MB]).



Aktualizacja 12.06.2008

nowe składy: 1079+1007 (R-1 Wola) (barwy miejskie)
1114+1115+1128 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
2164+2165 (R-1 Wola) (barwy miejskie)

do NG: 719+827 (R-4 Żoliborz), 1006" (R-1 Wola), 1085 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 808 (Trixie), 1448+1447 (Onkomed), 3021 (Knorr; po NG)

powrót do barw miejskich: 409 (R-4 Żoliborz; po NG)

wagony 1348, 1442 i 1464 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 03.06.2008

nowe składy: 1057+1056 (R-1 Wola) (barwy miejskie)
1164+1165+1139 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
1174+1115+1128 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
2164+2148 (R-1 Wola) (barwy miejskie)

do NG: 692+691 (R-4 Żoliborz), 1112 (R-4 Żoliborz), 1154+1155 (R-3 Mokotów),
1316+1315 (R-2 Praga), 3024 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 412+269 (Hale Banacha), 1180+1181 (Fundusze Europejskie), 1390+1386 (Onkomed),
2010+2011 (Pirelli Pekao Real Estate), 2022+2023 (Media Markt/Komfort), 2024+2025 (Grand Theft Auto IV),
2052+2053 (Media Markt/Komfort), 2074+2075 (Knorr; nowa wersja reklamy), 2098+2099 (Pek-Pol Paryżanki),
2110+2111 (Pek-Pol Paryżanki), 2126+2127 (Electroworld),
3003 (Orange Warsaw Open 2008), 3004 (Orange Warsaw Open 2008),
3006 (Emmerson Wiślane Ogrody), 3016 (Emmerson Wiślane Ogrody), 3022 (Knorr)

powrót do barw miejskich: 1057+1056 (R-1 Wola; po NG), 2002+2001 (R-4 Żoliborz; po NG), 2026+2027 (R-1 Wola),
2040+2041 (R-1 Wola), 2112+2113 (R-4 Żoliborz)

skład 2002+2001 podczas NG został poddany standardowym modyfikacjom
wagony 1306, 1384, 1387", 1396, 1424, 1454 i 2002 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego
wagon 2026 otrzymał piasecznicę prod. Knorr



Aktualizacja 18.05.2008

nowe reklamy: 278 (AlmaMer; reklama naklejana), 414 (AlmaMer; reklama naklejana),
2086+2087 (Fundusze Europejskie)

przywrócenie reklamy po NG: 2104+2105 (Sando Inmobiliaria)

powrót do barw miejskich: 1370+1369 (R-3 Mokotów), 1372+1371 (R-3 Mokotów), 2034+2035 (R-1 Wola),
3006 (R-2 Praga), 3022 (R-2 Praga; po NG)

wagony 2024 i 2104 otrzymały piasecznicę prod. Knorr



Aktualizacja 15.05.2008

nowy skład: 1164+1165+1128 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

do NG: 428+207 (R-3 Mokotów), 3007 (R-2 Praga)

powrót do barw miejskich: 397+391 (R-3 Mokotów; po NG), 732+753" (R-4 Żoliborz; po NG), 1462+1461 (R-3 Mokotów; po NG)

skład 1462+1461 podczas NG został poddany standardowym modyfikacjom
składy 397+391 i 732+753" podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg nowego (zubożonego) standardu 2008
wagony 1400, 1412, 1462, 1468 i 2005 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego
wagony 397 i 732 otrzymały klapę wentylacyjną kabiny motorniczego
wagon 2046 otrzymał piasecznicę prod. Knorr



Aktualizacja 08.05.2008

do NG: 1056 (R-1 Wola), 1057 (R-1 Wola), 1420+1419 (R-2 Praga), 2084+2085 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 498 (AlmaMer; reklama naklejana), 574 (AlmaMer; reklama naklejana), 598 (AlmaMer; reklama naklejana),
2116+2117 (Oferta), 3027 (Oferta)

powrót do barw miejskich: 1102+1103 (R-4 Żoliborz), 1322+1321 (R-2 Praga; po NG), 1364+1363 (R-1 Wola),
2064+2065 (R-1 Wola), 3001 (R-2 Praga; po NG)

Wagon 3001 podczas NG został poddany znacznym modyfikacjom - m.in. wymieniono pantograf (na Stemmann Fb700), zmodernizowano pulpit motorniczego, zmieniono wygrodzenie kabiny motorniczego, wymieniono siedzenia pasażerskie na nowe prod. Taps (identyczne jak w 105N2k/2000), wymieniono oświetlenie przedziału pasażerskiego, zmieniono układ poręczy przy przegubie, zamontowano system informacji pasażerskiej BUSE, zmodernizowano sterowanie drzwiami, wymieniono płaty drzwi, zmieniono osie w wózkach jezdnych, zmieniono tylne punkty świetlne (na diodowe), zmieniono lusterka (na identyczne jak w 116Na/1).

skład 1322+1321 podczas NG został poddany standardowym modyfikacjom
wagony 1322, 1404, 1444, 1470 i 3001 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego
wagony 2030 i 2044 otrzymały piasecznicę prod. Knorr



Aktualizacja 01.05.2008

nowy skład: 1079+1085 (R-1 Wola)

do NG: 1284+1283 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 372+371 (Syrena), 434 (AlmaMer; reklama naklejana), 465 (AlmaMer; reklama naklejana),
473 (AlmaMer; reklama naklejana), 540" (AlmaMer; reklama naklejana),
541 (AlmaMer; reklama naklejana), 584 (AlmaMer; reklama naklejana),
2122+2123 (Maxon), 3008 ("Opowieści z Narnii")

powrót do barw miejskich: 1458+1457 (R-3 Mokotów), 2012+2013 (R-1 Wola)

wagony 1162, 1388" i 1432 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 24.04.2008

nowy skład: 1078+1031" (R-1 Wola)

do NG: 409 (R-4 Żoliborz), 2002+2001 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 2078+2079 (Era GSM), 2114+2115 (Era GSM), 3015 (Bouygues Immobilier)
3025 (Era GSM)

powrót do barw miejskich: 728+823 (R-4 Żoliborz; po NG), 808+816 (R-4 Żoliborz; po NG),
1078+1031" (R-1 Wola; po NG)

skład 728+823 i 808+816 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg nowego (zubożonego) standardu 2008
wagon 1460 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego
wagony 728 i 808 otrzymały klapę wentylacyjną kabiny motorniczego
wagon 2042 otrzymał piasecznicę prod. Knorr



Aktualizacja 18.04.2008

nowe reklamy: 306 (Poczta Kwiatowa), 322 (Poczta Kwiatowa), 413 (Poczta Kwiatowa),
588"+295 (100-lecie warszawskich tramwajów elektrycznych; reklama naklejana),
680 (Poczta Kwiatowa), 769 (Poczta Kwiatowa), 1430+1429 (M1),
2008+2009 ("Oni są twoimi sąsiadami"), 2030+2031 (Pirelli Pekao Real Estate),
2088+2089 (Oferta), 3010 (Era GSM), 3017 (Era GSM), 3018 (Era GSM)

powrót do barw miejskich: 305 (R-3 Mokotów), 1226+1225 (R-4 Żoliborz), 1326+1325 (R-2 Praga; po NG),
1356+1355 (R-3 Mokotów), 1398+1397 (R-3 Mokotów), 1452+1451 (R-3 Mokotów; po NG)
1470+1469 (R-4 Żoliborz), 2122+2123 (R-4 Żoliborz)

składy 1326+1325 i 1452+1451 podczas NG zostały poddane standardowym modyfikacjom
wagony 1326, 1406 i 1452 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 05.04.2008

do NG: 2104+2105 (R-4 Żoliborz), 3021 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 1426+1425 (Medoran), 3003 (5.10.15), 3004 (5.10.15)

powrót do barw miejskich: 475+246 (R-3 Mokotów), 1001+1000 (R-1 Wola; po NG), 1124+1125 (R-4 Żoliborz; po NG)

skład 1124+1125 podczas NG został poddany standardowym modyfikacjom
wagony 1124 i 1290 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego
wagon 2036 otrzymał piasecznicę prod. Knorr



Aktualizacja 31.03.2008

nowa solówka: 1054 (R-1 Wola)

do NG: 397+391 (R-3 Mokotów), 732+753" (R-4 Żoliborz), 1031" (R-1 Wola), 1078 (R-1 Wola),
1322+1321 (R-2 Praga), 1462+1461 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 1178+1179 (BHS), 1422+1421 (BHS), 2012+2103 (15 Bydgoski Festiwal Operowy),
2034+2035 (PBM Południe), 2040+2041 (Meble Emilia), 2064+2065 (PBM Południe),
2112+2113 (Meble Emilia), 2126+2127 (Ostoja Wilanów), 3008 ("Horton widzi ktosia")

powrót do barw miejskich: 3017 (R-2 Praga), 3025 (R-2 Praga)

wagony 1108 i 1428 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 20.03.2008

nowa solówka: 1462 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 2086+2087 (Marks&Spencer), 2098+2099 (Meble Emilia),
3006 (Ostoja Wilanów; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 350+500 (R-3 Mokotów; po NG), 540"+492 (R-4 Żoliborz),
1328+1327 (R-2 Praga; po NG), 2084+2085 (R-1 Wola),
2088+2089 (R-1 Wola), 2114+2115 (R-4 Żoliborz), 2130+2131 (R-4 Żoliborz)

skład 1328+1327 podczas NG został poddany standardowym modyfikacjom
skład 350+500 podczas NG został poddany modyfikacjom wg nowego (zubożonego) standardu 2008
wagony 1328, 1408 i 1458 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego
wagon 350 otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego
wagon 2058 otrzymał piasecznicę prod. Knorr



Aktualizacja 13.03.2008

nowy skład: 1108+1109 (R-4 Żoliborz)

do NG: 3022 (R-2 Praga)

powrót do barw miejskich: 306+305 (R-3 Mokotów), 612+611 (R-4 Żoliborz; po NG),
678+687 (R-4 Żoliborz; po NG), 1108+1109 (R-4 Żoliborz; po NG),
2098+2099 (R-1 Wola), 3015 (R-2 Praga), 3018 (R-2 Praga)

skład 1108+1109 podczas NG został poddany standardowym modyfikacjom
składy 612+611 i 678+687 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg nowego (zubożonego) standardu 2008
wagony 612 i 678 otrzymały klapę wentylacyjną kabiny motorniczego



Aktualizacja 04.03.2008

nowy skład: 584+798 (R-4 Żoliborz)
nowa solówka: 1160 (R-3 Mokotów)

powrót do ruchu liniowego: 584 (R-4 Żoliborz; po naprawie po wypadku),

do NG: 728+823 (R-4 Żoliborz), 808+816 (R-4 Żoliborz), 1001+1000 (R-1 Wola), 1326+1325 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 1102+1103 (Cukier Puder - Srebrna Łyżeczka), 1370+1369 (Cukier Puder - Srebrna Łyżeczka),
1372+1371 (Cukier Puder - Srebrna Łyżeczka), 1394+1393 (Prima Moda),
1398+1397 (Teatr Muzyczny w Gdyni - 50 lat), 1468+1467 (Prima Moda), 3009 (Big Star)

powrót do barw miejskich: 1350+1349 (R-3 Mokotów), 1388"+1389" (R-3 Mokotów),
1390+1386 (R-1 Wola), 1392"+1391''' (R-1 Wola), 1408+1407 (R-2 Praga; po NG),
2078+2079 (R-1 Wola), 2112+2113 (R-4 Żoliborz), 2116+2117 (R-4 Żoliborz)

skład 1408+1407 podczas NG został poddany standardowym modyfikacjom
wagon 1084" otrzymał piasecznicę prod. Knorr



Aktualizacja 27.02.2008

do NG: 1124+1125 (R-4 Żoliborz), 1452+1451 (R-3 Mokotów), 3001 (R-2 Praga)
do NSp: 431 (R-4 Żoliborz)

nowa reklama: 3020 (Kit Kat)

powrót do barw miejskich: 1097+1091 (R-1 Wola; po NG), 1290+1289 (R-2 Praga; po NG), 1412+1411 (R-2 Praga; po NG)

składy 1290+1289 i 1412+1411 podczas NG zostały poddane standardowym modyfikacjom



Aktualizacja 16.02.2008

nowy skład: 1199+1210+1183 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

do NG: 350+500 (R-3 Mokotów)

nowa reklama: 372+371 (Centrum Mody Nadarzyn)

powrót do barw miejskich: 1422+1421 (R-3 Mokotów), 3016 (R-2 Praga)

wagon 2022 otrzymał piasecznicę prod. Knorr



Aktualizacja 07.02.2008

do NG: 1328+1327 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 1434+1433 (Castorama), 2032+2033 (Pirelli Pekao Real Estate), 2122+2123 (Commercial Union),
3015 (Commercial Union), 3017 (Commercial Union),
3018 (Commercial Union), 3025 (Pracuj.pl), 3026 (M1 Marki)

powrót do barw miejskich: 316+312 (R-3 Mokotów; po NG), 357+587 (R-4 Żoliborz; po NG),
1050+1047 (R-1 Wola; po NG), 1162+1163 (R-3 Mokotów; po NG), 2126 (R-4 Żoliborz; po NSp)

skład 1162+1163 podczas NG został poddany standardowym modyfikacjom
składy 316+312 i 357+587 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg nowego (zubożonego) standardu 2008
wagony 316 i 357 otrzymały klapę wentylacyjną kabiny motorniczego
wagon 2070 otrzymał piasecznicę prod. Knorr



Aktualizacja 31.01.2008

nowy skład: 486'''+803 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

do NG: 612+611 (R-4 Żoliborz), 678+687 (R-4 Żoliborz), 1097+1091 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 1388"+1389" (Citibank Handlowy), 1390+1386 (Citibank Handlowy)

powrót do barw miejskich: 486'''+803 (R-4 Żoliborz; po NG), 1420+1419 (R-2 Praga), 1432+1431 (R-3 Mokotów),
2122 (R-4 Żoliborz; po NSp), 3015 (R-2 Praga)

skład 486'''+803 podczas NG został poddany modyfikacjom wg nowego (zubożonego) standardu 2008
wagon 486''' otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego



Aktualizacja 24.01.2008

nowy skład: 1320"+1319 (R-2 Praga) (barwy miejskie) (przywrócenie składu)
nowa solówka: 1182" (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

do NG: 1109 (R-4 Żoliborz), 1408+1407 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 1350+1349 (Citibank Handlowy), 1392"+1391''' (Citibank Handlowy)
1470+1469 (Citibank Handlowy), 3005 (TNT; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 1182" (R-4 Żoliborz; po NSp), 1320" (R-2 Praga; po NSp), 1394+1393 (R-3 Mokotów), 3017 (R-2 Praga)

wagony 1182" i 1320" podczas NSp zostały poddane standardowym modyfikacjom
wagon 1320" otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego
wagon 2020 otrzymał piasecznicę prod. Knorr



Aktualizacja 19.01.2008

nowe składy: 417"+245 (R-3 Mokotów) (Polskie Młyny - dobry chleb / miejskie) (przywrócenie składu)
494+569 (R-3 Mokotów) (Polskie Młyny - dobry chleb / miejskie) (przywrócenie składu)

nowe reklamy: 1364+1363 (Exim Tours), 1458+1457 (Exim Tours), 2026+2027 (Volumetric - os. Sokratesa)
3006 (Ostoja Wilanów; nowa wersja reklamy), 3008 (Ostoja Wilanów; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 458+408 (R-4 Żoliborz), 2024+2025 (R-1 Wola), 3018 (R-2 Praga), 3027 (R-2 Praga)




Aktualizacja 14.01.2008

nowy skład: 1466+1465 (R-3 Mokotów) (Pizza Dominium) (przywrócenie składu)

do NG: 1290+1289 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 2082+2083 (TNT), 2092+2093 (XL Energy Drink), 2096+2097 (TNT),
2100+2101 (XL Energy Drink), 3007 (TNT), 3019 (TNT)
przywrócenie reklamy po remoncie: 2134+2135 (Sando Inmobiliaria; po NG),

powrót do barw miejskich: 1005+1021 (R-1 Wola), 1080+1014 (R-1 Wola), 1168 (R-3 Mokotów),
1190+1191 (R-4 Żoliborz), 1328+1327 (R-2 Praga), 1350+1349 (R-3 Mokotów),
2016+2017 (R-1 Wola), 3020 (R-2 Praga; po NG)

wagon 1352 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego
wagony 2040 i 2060 otrzymały piasecznicę prod. Knorr




Aktualizacja 07.01.2008

nowe składy: 1256+1255 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie) (przywrócenie składu)
1324+1323 (R-2 Praga) (barwy miejskie) (przywrócenie składu)

powrót do ruchu liniowego: 417"+569 (R-3 Mokotów) (poprzednio nauka jazdy)

do NG: 316+312 (R-3 Mokotów), 357+587 (R-4 Żoliborz), 1412+1411 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 417" (Polskie Młyny - dobry chleb), 3011 (XL Energy Drink)

powrót do barw miejskich: 1256+1255 (R-3 Mokotów)




Aktualizacja 01.01.2008

nowe składy: 417"+569 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie) (nauka jazdy)
1127+1129+1211 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
2140+2141 (R-1 Wola) (barwy miejskie) (przywrócenie składu)

do NG: 803 (R-4 Żoliborz), 1162+1163 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 329+307 (Pomóżmy dzieciom w Laskach), 1402+1401 (Electromarket), 3025 ("Zaczarowana")

powrót do barw miejskich: 2110+2111 (R-4 Żoliborz), 2123 (R-4 Żoliborz; po NG),
2124+2125 (R-4 Żoliborz), 2127 (R-4 Żoliborz; po NG)




ARCHIWUM AKTUALIZACJI
  2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009
2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016      


15.01.2009 NAPISZ DO AUTORA © MKM 101