TRAMWAJE WARSZAWSKIE
SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ


ARCHIWUM AKTUALIZACJI - 2009


Aktualizacja 30.12.2009

nowy skład: 1164+1165+1195 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

do NG: 1220+1221 (R-2 Praga), 1362+1361 (R-3 Mokotów), 3008 (R-2 Praga)

nowa reklama: 3017 (Planeta 51)

powrót do barw miejskich: 290+563 (R-3 Mokotów), 1164+1165+1195 (R-3 Mokotów; po NG), 2012+2013 (R-1 Wola; po NG),
3009 (R-2 Praga), 3028 (R-2 Praga)

skład 1164+1165+1195 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

skład 2012+2013 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008
(kwadratowe przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)
dodatkowo skład otrzymał system informacji pasażerskiej BUSE

wagony 1164, 2012 i 2078 otrzymały piasecznice prod. Knorr



Aktualizacja 23.12.2009

do NSp: 1125 (R-4 Żoliborz; po wypadku)

powrót do barw miejskich: 366+218 (R-4 Żoliborz; po NG), 598+599 (R-4 Żoliborz; po NG),
1010+1015 (R-1 Wola), 1042+1043 (R-1 Wola), 1130+1131 (R-3 Mokotów),
1146+1147 (R-3 Mokotów), 2060+2061 (R-1 Wola), 2062+2063 (R-1 Wola),
3003 (R-2 Praga), 3010 (R-2 Praga; po NG), 3012 (R-2 Praga)

wagon 3010 otrzymał w trakcie NG nowe barwy jednolicie żółte (bez dotychczasowych czerwonych wstawek)

składy 366+218 i 598+599 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagon 2102 otrzymał piasecznice prod. Knorr
wagony 366 i 598 otrzymały klapy wentylacyjne kabiny motorniczego

W dniu 22 grudnia 2009r. na skrzyżowaniu ulic Ratuszowej i Jagiellońskiej skład 719+827 (linia 28, jadący w kierunku Koła) skręcił w lewo na zwrotnicy i uderzył w bok składu 2082+2083 (linia 22, jadący w kierunku Piasków). Wagon 719 został poważnie uszkodzony (rozbity i przemieszczony w prawo przód), wagon 2082 ma zniszczone poszycie lewej burty, wagon 2083 rozbity lewy przód.

Skład 366+218 jest ostatnim w historii warszawskich tramwajów poddanym remontowi składem wagonów 13N



Aktualizacja 17.12.2009

do NSp: 1129 (R-4 Żoliborz; po pożarze aparatury)

powrót do ruchu liniowego: 238 (R-3 Mokotów; po naprawie powypadkowej)

powrót do barw miejskich: 400+642 (R-4 Żoliborz), 1232+1231 (R-2 Praga), 1240+1239 (R-2 Praga)

wagony 2088 i 2094 otrzymały piasecznice prod. Knorr

W dniu 12 grudnia 2009r. ok. godz 9.20 w al. Niepodległości (przy skrzyżowaniu z ul. Batorego) skład 1446+1445 (linia 17, jadący w kierunku Służewca) uderzył w tył składu 805+638 (linia 33, w kierunku Kieleckiej). Wagony 805 i 638 zostały poważnie uszkodzone (oba wagony mają zniszczone tylne pomosty, wagon 805 także przełamany dach), wagon 1446 ma poważnie uszkodzony przód i nieznacznie - tył.

W dniu 11 grudnia 2009r. z remontu powypadkowego w bydgoskiej Pesie powrócił wagon 105N2k/2000 o nr tab. 2090. Po dokonaniu ostatnich uzupełnień wagon powróci do ruchu liniowego.



Aktualizacja 11.12.2009

W dniu 7 grudnia 2009r. skreślono wagon 13N o nr tab. 483 (R-3 Mokotów; po wypadku)

nowy skład: 1166+1167+1139 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

do NG: 1164+1165 (R-3 Mokotów), 1195 (R-3 Mokotów)

nowa reklama: 781+409 (Pescanova)

powrót do barw miejskich: 1028"+1027 (R-1 Wola), 3024 (R-2 Praga)

wagony 1234, 1436, 2098 i 2100 otrzymały piasecznice prod. Knorr



Aktualizacja 03.12.2009

do NG: 366+218 (R-4 Żoliborz), 3014 (R-2 Praga)

nowa reklama: 1458+1457 (Centrum Krakowska 61)

powrót do barw miejskich: 546+545 (R-4 Żoliborz; po NG), 706+707 (R-4 Żoliborz; po NG), 1098+1099 (R-1 Wola),
1125 (R-4 Żoliborz), 1184+1185+1194 (R-3 Mokotów; po NG),
1378+1377 (R-3 Mokotów; po NG), 1470+1469 (R-4 Żoliborz),
2036+2037 (R-1 Wola), 3007 (R-2 Praga; po NG)

wagon 3007 otrzymał w trakcie NG nowe barwy jednolicie żółte (bez dotychczasowych czerwonych wstawek)

skład 1184+1185+1194 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

skład 1378+1377 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

składy 546+545 i 706+707 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagony 1184, 1378 i 2096 otrzymały piasecznice prod. Knorr
wagony 546 i 706 otrzymały klapy wentylacyjne kabiny motorniczego



Aktualizacja 25.11.2009

nowy skład: 1212"+1102" (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

nowa solówka: 1124 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

do NG: 598+599 (R-4 Żoliborz), 2012+2013 (R-1 Wola)

powrót do barw miejskich: 1006"+1107 (R-1 Wola), 1124 (R-4 Żoliborz), 1132+1133 (R-4 Żoliborz),
1212"+1102" (R-4 Żoliborz; po NG), 1224+1223 (R-2 Praga), 3022 (R-2 Praga; po NG)

wagon 3022 otrzymał w trakcie NG nowe barwy jednolicie żółte (bez dotychczasowych czerwonych wstawek)

skład 1212"+1102" podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagony 1212" i 1424 otrzymały piasecznice prod. Knorr

W dniu 25 listopada 2009r. podpisany został aneks do umowy wieloletniej ZTM-TW. Nowy aneks przewiduje m.in. przekazanie TW do wybudowania i obsługi linii tramwajowej na Tarchomin (powstający obecnie projekt odcinka TMP-Winnica oraz wykup gruntów będą jeszcze sfinansowane przez miasto), przeniesienie modernizacji torowiska w Towarowej, Okopowej i Słomińskiego do puli "rezerwowej", przyspieszenie realizacji odcinka na Powstańców Śląskich oraz niewielkie zwiększenie puli zakupów taboru w następnych latach (w tym możliwość zakupu tramwajów dwukierunkowych). (więcej)



Aktualizacja 17.11.2009

nowy skład: 1182"+1183 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

nowe reklamy: 3009 (Orange), 3012 (Orange), 3028 (Orange)

powrót do barw miejskich: 1108+1109 (R-4 Żoliborz), 1116+1117 (R-4 Żoliborz), 1443 (R-2 Praga; po NG)

wagon 1443 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008
(kwadratowe przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)



Aktualizacja 10.11.2009

W dniu 9 listopada 2009r. skreślono wagon 105Na o nr tab. 1078 (R-1 Wola; po wypadku)

nowe składy: 1190+1191 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
        1199+1210 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
        1226+1225 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
        1376+1375 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

do NG: 546+545 (R-4 Żoliborz), 1378+1377 (R-3 Mokotów), 3010 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 1446+1445 (Dipservice), 3017 (Teatr Roma)

powrót do barw miejskich: 1354+1353 (R-3 Mokotów; po NG), 1388" (R-3 Mokotów), 3008 (R-2 Praga)

skład 1354+1353 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagony 1354 i 2122 otrzymały piasecznice prod. Knorr



Aktualizacja 04.11.2009

do NG: 706+707 (R-4 Żoliborz)

powrót do barw miejskich: 749" (R-4 Żoliborz; po NG), 1332+1331 (R-2 Praga; po NG),
3014 (R-2 Praga), 3018 (R-2 Praga; po NG)

skład 1332+1331 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagon 749" podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagony 1332 i 2124 otrzymały piasecznice prod. Knorr



Aktualizacja 28.10.2009

nowy skład: 1376+1375+1111 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

do NG: 1184+1185+1194 (R-3 Mokotów), 1443 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 1398+1397 (Pałac Wąsowo), 2038+2039 (Minuta 8), 2040+2041 (TopMarket), 2068+2069 (TopMarket)

powrót do barw miejskich: 357 (R-4 Żoliborz), 470+488 (R-4 Żoliborz; po NG),
1152+1153 (R-3 Mokotów; po NG), 2132+2133 (R-1 Wola),
3010 (R-2 Praga), 3028 (R-2 Praga)

skład 1152+1153 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

skład 470+488 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagon 1152 otrzymał piasecznice prod. Knorr
wagon 470 otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego



Aktualizacja 22.10.2009

nowe solówki: 1233 (R-2 Praga) (barwy miejskie)
        1234 (R-2 Praga) (barwy miejskie)

do NG: 3007 (R-2 Praga)

nowa reklama: 2046+2047 (Pizza Dominium; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 493 (R-3 Mokotów), 593" (R-3 Mokotów), 751"+487 (R-4 Żoliborz),
833+530 (R-4 Żoliborz), 1144+1145 (R-3 Mokotów; po NG),
2120+2121 (R-4 Żoliborz), 2124+2125 (R-4 Żoliborz),
3025 (R-2 Praga), 3027 (R-2 Praga)

skład 1144+1145 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagon 1232 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego
wagon 1144 otrzymał piasecznice prod. Knorr



Aktualizacja 13.10.2009

nowe składy: 1040+1041 (R-1 Wola) (barwy miejskie)
        1114+1115+1128 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
        1122+1123+1138 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
        1164+1165+1139 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
        1166+1167+1195 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
        1176+1177+1175 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
        1182"+1161 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
        1184+1185+1194 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
        1190+1191+1225 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
        1199+1210+1183 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

nowa solówka: 1226 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

do NG: 1354+1353 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 606+607 (Syrena), 3004 (Centrum Handlowe M1; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 316 (R-3 Mokotów), 317 (R-3 Mokotów), 1100+1101 (R-3 Mokotów; po NG) ,
2066+2067 (R-1 Wola), 3016 (R-2 Praga), 3019 (R-2 Praga; po NG)

wagon 3019 otrzymał w trakcie NG nowe barwy jednolicie żółte (bez dotychczasowych czerwonych wstawek)

skład 1100+1101 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagon 1100 otrzymał piasecznice prod. Knorr



Aktualizacja 06.10.2009

do NG: 470+488 (R-4 Żoliborz), 749" (R-4 Żoliborz), 1102 (R-4 Żoliborz), 1144+1145 (R-3 Mokotów),
1332+1331 (R-2 Praga), 3022 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 304+484 (Kręgle - Wodny Park Warszawianka), 1450+1449 (Centrum Krakowska 61),
1452+1451 (Centrum Krakowska 61), 3011 (BigStar)

powrót do barw miejskich: 293 (R-4 Żoliborz), 324 (R-4 Żoliborz), 366 (R-4 Żoliborz), 457 (R-4 Żoliborz),
458 (R-4 Żoliborz), 688+689 (R-4 Żoliborz; po NG),
1093+1094 (R-1 Wola; po NG), 1350+1349 (R-3 Mokotów; po NG)

skład 1350+1349 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

skład 1093+1094 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008
(kwadratowe przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

skład 688+689 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagon 1350 otrzymał piasecznice prod. Knorr
wagon 688 otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego



Aktualizacja 23.09.2009

nowe reklamy: 751"+487 (Filharmonia Narodowa), 833+530 (Filharmonia Narodowa), 1470+1469 (CKF Bielany),
2066+2067 (Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego),
2112+2113 (Zespresso Café; nowa wersja reklamy),
3026 (Zespresso Café; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 341 (R-3 Mokotów), 1444 (R-2 Praga; po NG), 1468+1467 (R-4 Żoliborz; po NG),
2038+2039 (R-1 Wola), 2084+2085 (R-1 Wola), 2086+2087 (R-1 Wola),
2106+2107 (R-4 Żoliborz), 2128+2129 (R-4 Żoliborz),
3013 (R-2 Praga; po NG), 3022 (R-2 Praga)

wagon 3013 otrzymał w trakcie NG nowe barwy jednolicie żółte (bez dotychczasowych czerwonych wstawek)

skład 1468+1467 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagon 1444 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008
(kwadratowe przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagony 1164 i 1248 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego
wagony 1444 i 1468 otrzymały piasecznice prod. Knorr



Aktualizacja 09.09.2009

nowy skład: 1234+1233 (R-2 Praga)

do NG: 1093+1094 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 2050+2051 (Braas), 3016 ("Californication 2")

powrót do barw miejskich: 1374" (R-3 Mokotów; po NG)

wagon 1374" podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008
(kwadratowe przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagony 1216 i 1374" otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego
wagon 1374" otrzymał piasecznice prod. Knorr



Aktualizacja 02.09.2009

nowe składy: 1122+1123 (R-3 Mokotów)
          1184+1185 (R-3 Mokotów)

do NG: 688+689 (R-4 Żoliborz), 1152+1153 (R-3 Mokotów), 1350+1349 (R-3 Mokotów), 3018 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 1446+1445 (Braas), 3008 (Factory), 3017 (Factory)

powrót do barw miejskich: 407+430 (R-3 Mokotów), 498+490 (R-4 Żoliborz), 796+797 (R-4 Żoliborz), 2126+2127 (R-4 Żoliborz)



Aktualizacja 31.08.2009

nowy skład: 1176+1177 (R-3 Mokotów)

powrót do barw miejskich: 836+835" (R-4 Żoliborz; po NG), 1076+1077 (R-1 Wola; po NG), 1374" (R-3 Mokotów; po NG), 3016 (R-2 Praga; po NG)

wagon 3016 otrzymał w trakcie NG nowe barwy jednolicie żółte (bez dotychczasowych czerwonych wstawek)

skład 1076+1077 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008
(kwadratowe przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

skład 836+835" podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagony 1204 i 1300 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego
wagon 836 otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego

W dniu 31 sierpnia 2009r. po modernizacji oddano do ruchu torowisko na centralnym odcinku Trasy W-Z (od węzła Femina do pl. Wileńskiego). W ramach modernizacji na odcinku od ul. Orlej do ul. Jagiellońskiej wymieniono torowisko (zastosowano bezpodsypkowe technologie ERS i ERS-M), przebudowano platformy przystankowe na przystankach Metro Ratusz-Arsenał i Park Praski, wymieniono sieć napowietrzną. Wymiana torowiska umożliwiła podniesienie dopuszczalnej prędkości tramwajów z 30 km/h do 50 km/h. Nowością jest uruchomienie pierwszego w Warszawie torowiska tramwajowo-autobusowego (zwanego także pasem autobusowo-tramwajowym) na odcinku od ul. Orlej do pl. Weteranów 1863r. Celem ułatwienia podjazdu autobusów do krawędzi nowych platform przystankowych, na zmodernizowanych przystankach zastosowano odpowiednio wyprofilowane granitowe krawężniki typu Combibord. Dodatkowo uruchomiono nowe (osygnalizowane) przejście dla pieszych na wysokości ul. Bielańskiej, dzięki czemu przystanki Metro Ratusz-Arsenał będą dostępne z dwóch stron. Bez zmian pozostały natomiast przystanki Stare Miasto - tutaj nadal pasażerowie wsiadają do pojazdów komunikacji miejskiej (tak tramwajów jak i autobusów) z poziomu jezdni. Zmiany w tym miejscu nastąpią dopiero w przyszłym roku w ramach III etapu modernizacji torowiska w ciągu Trasy W-Z.



Aktualizacja 27.08.2009

do NG: 1444 (R-2 Praga)

powrót do barw miejskich: 364+256 (R-3 Mokotów), 1140+1141 (R-3 Mokotów; po NG), 2108+2109 (R-4 Żoliborz)

skład 1140+1141 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagony 1140 i 2086 otrzymały piasecznice prod. Knorr
wagon 1140 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 12.08.2009

do NG: 3019 (R-2 Praga)

powrót do barw miejskich: 465+451 (R-3 Mokotów), 815+756 (R-4 Żoliborz), 1456+1455 (R-3 Mokotów),
2094+2095 (R-1 Wola), 2116+2117 (R-4 Żoliborz), 3005 (R-2 Praga)

wagon 2080 otrzymał piasecznice prod. Knorr
wagon 1260 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego

Pod koniec lipca TW podjęło decyzję o wprowadzeniu zmian w ograniczeniach prędkości na dwóch odcinkach trasy w ciągu Alej Jerozolimskich. I tak na Moście Poniatowskiego (odcinek o długości ok. 1400 m) zwiększono dopuszczalną prędkość z 30 km/h do 50 km/h, natomiast na wiadukcie (odc. Kruczkowskiego - przystanek "Most Poniatowskiego", o długości ok. 300 m) zmniejszono dopuszczalną prędkość do 20 km/h. Zmniejszenie prędkości na wiadukcie jest efektem licznych skarg mieszkańców sąsiadujących kamienic na hałas (wywołany głównie z samą konstrukcją wiaduktu, zwielokratniającą hałas wywoływany przez przejeżdżające pojazdy, w tym mające duży nacisk na oś tramwaje). Zmiany w ograniczeniach prędkości (fizycznie dokonane w dniach 4 i 5 sierpnia) pozwoliły na skrócenie czasu przejazdu na odcinku od przystanku "Muzeum Narodowe" do Ronda Waszyngtona o kilkadziesiąt sekund.



Aktualizacja 03.08.2009

nowe reklamy: 2058+2059 (Archon), 2098+2099 (Mioorto), 2104+2105 (Subway)

powrót do barw miejskich: 336+375 (R-3 Mokotów; po NG), 541+401 (R-3 Mokotów), 662+655 (R-4 Żoliborz; po NG),
806"+807 (R-4 Żoliborz), 1408+1407 (R-2 Praga), 1412+1411 (R-2 Praga),
1420+1419 (R-2 Praga), 1430+1429 (R-3 Mokotów), 2082+2083 (R-4 Żoliborz),
2102+2103 (R-1 Wola), 3006 (R-2 Praga), 3008 (R-2 Praga),
3011 (R-2 Praga), 3021 (R-2 Praga)

składy 336+375 i 662+655 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagon 1220 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego
wagony 336 i 662 otrzymały klapę wentylacyjną kabiny motorniczego

W dniu 31 lipca 2009r. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego ujawniło kolejną aktualizację listy indykatywnej inwestycji mających szansę na dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej. Zmiany na liście były korzystne dla Tramwajów Warszawskich oprócz wprowadzonej na listę już w styczniu inwestycji (1) "Modernizacja trasy tramwajowej Dworzec Wileński - Stadion Narodowy - Rondo Waszyngtona wraz z zakupem 30 tramwajów niskopodłogowych", na listę podstawową wprowadzono kolejną inwestycję pod nazwą (2) "Obsługa północno - wschodnich obszarów Warszawy komunikacją tramwajową w związku z rozbudową sieci metra oraz zakupem taboru" (w skład której wchodzi budowa linii na Tarchomin oraz zakup 60 tramwajów do obsługi tras tramwajowych do Białołęki, Targówka i Pragi Północ, przewidywany koszt 681,37 mln zł, zakładana kwota dofinansowania to 279,25 mln zł).
Dodatkowo na listę rezerwową wprowadzono kolejne dwie inwestycje TW - (3) "Modernizację trasy tramwajowej W-Z (odc. Cm. Wolski - Dw. Wileński) wraz z zakupem 30 tramwajów niskopodłogowych" (przewidywany koszt 322,10 mln zł, zakładana kwota dofinansowania 216,80 mln zł) oraz (4) "Dostosowanie taboru Tramwajów Warszawskich do potrzeb osób niepełnosprawnych - zakup 40 tramwajów niskopodłogowych" (przewidywany koszt 529,0 mln zł, zakładana kwota dofinansowania 129,65 mln zł). Oba te projekty mają szansę przejścia na listę podstawową (czyli gwarancji dofinansowania) w razie rozszerzenia puli pieniędzy przeznaczonej na znajdujące się na liście indykatywnej tzw. inwestycje strategiczne lub wypadnięcia z niej innych inwestycji (z powodu opóźnień w ich realizacji). (źródło - PDF).



Aktualizacja 28.07.2009

do NG: 836+835" (R-4 Żoliborz), 1076+1077 (R-1 Wola), 1100+1101 (R-3 Mokotów), 1140+1141 (R-3 Mokotów),
1468+1467 (R-4 Żoliborz), 3013 (R-2 Praga)

nowa reklama: 3025 (Velvet)

powrót do barw miejskich: 414+468" (R-3 Mokotów), 494 (R-3 Mokotów), 1113 (R-2 Praga; po NG),
1200+1201 (R-4 Żoliborz), 1319 (R-2 Praga; po NG),
3017 (R-2 Praga; po NG), 3026 (R-2 Praga; po NG)

W dniu 27 lipca 2009r. z PS Pesa w Bydgoszczy powrócił po zmianie kolorystyki wagon 120N nr tab. 3103. Tym razem przedstawiciele władz miasta, Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej Urzędu m. st. Warszawy oraz Zarządu Transportu Miejskiego (po krytycznych głosach prasy dotyczących poprzedniej wersji malowania) zalecili barwy miejskie - wagon otrzymał więc żółte burty i ściany czołowe, czerwony dach, ciemnoszare drzwi i słupki międzyokienne. (zdjęcie 1, zdjęcie 2, zdjęcie 2)

wagony 3017 i 3026 otrzymały w trakcie NG nowe barwy jednolicie żółte (bez dotychczasowych czerwonych wstawek)

wagon 1113 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(prostokątne przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagon 1319 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008
(prostokątne przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagon 1113 otrzymał piasecznice prod. Knorr
wagony 1113, 1224 i 1340 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 15.07.2009

nowe składy: 383+695 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
          1424+1423 (R-2 Praga) (barwy miejskie)

nowa reklama: 3027 (Velvet)

powrót do barw miejskich: 434+193 (R-3 Mokotów), 805+638 (R-4 Żoliborz),
821+818 (R-4 Żoliborz; po NG), 2096+2097 (R-1 Wola)

W dniu 14 lipca 2009r. z PS Pesa w Bydgoszczy powrócił po zmianie kolorystyki wagon 120N nr tab. 3113.
Nowa kolorystyka (jasnoszare burty i ściany czołowe, ciemnoszary dach, czerwone i żółte słupki międzyokienne) została wybrana przez przedstawicieli władz miasta (z wiceprezydentem J. Wojciechowiczem na czele), Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej Urzędu m. st. Warszawy oraz Zarządu Transportu Miejskiego spośród kilku propozycji przedstawionych przez Pesę. Co ciekawe, użytkownik pojazdu czyli Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. nie miał wielkiego wpływu na podjętą decyzję. (zdjęcie 1, zdjęcie 2)
Zakłada się że W ten sposób w najbliższym czasie zostaną przemalowane pozostałe wagony 120N, a jak informuje bydgoska prasa lokalna, takie same barwy ma nosić także 186 wagonów 120Na, niedawno zamówionych przez TW w bydgoskiej firmie.

W dniu 13 lipca 2009r. po prawie 5 miesiącach remontu powrócił do ruchu liniowego skład 821+818 (tzw. "żaba"). Skład podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008, dodatkowo wprowadzono kilka poprawek technicznych (m.in. wymieniono dotychczasowy nietypowy pulpit motorniczego na klasyczny stopiątkowy). Długi czas remontu był związany z odmiennością składu od innych 13N oraz kiepskim stanem technicznym (w tym poważnie naruszoną przez czas konstrukcją pudeł obu wagonów).

podczas NG dokonano podmiany wagonów - jako 1374'' wyjedzie z remontu ex-gorzowski wagon 136 (prod. 1988)
wagony 1254 i 1276 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego
wagon 821 otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego



Aktualizacja 08.07.2009

nowa solówka: 1424 (R-2 Praga) (barwy miejskie)

do NG: 336+375 (R-3 Mokotów), 662+655 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 364+256 (Mokpol), 2084+2085 (Orange POP), 2086+2087 (Orange POP),
2126+2127 (Orange POP), 3005 ("Harry Potter")

powrót do barw miejskich: 140+685 (R-4 Żoliborz; po NG), 783 (R-4 Żoliborz), 1336+1335 (R-2 Praga; po NG)
2074+2075 (R-1 Wola), 2134+2135 (R-1 Wola),
3018 (R-2 Praga), 3019 (R-2 Praga), 3025 (R-2 Praga)

skład 1336+1335 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(prostokątne przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

skład 140+685 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagon 1336 otrzymał piasecznice prod. Knorr
wagony 1280 i 1336 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego
wagon 140 otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego



Aktualizacja 01.07.2009

W dniu 1 lipca 2009r. skreślono wagon 13N o nr tab. 549 (R-4 Żoliborz; po wypadku)

nowe składy: 548+601 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
          834+615 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
          1164+1165 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

nowe solówki: 1233 (R-2 Praga) (barwy miejskie)
          1234 (R-2 Praga) (barwy miejskie)

do NG: 1113 (R-2 Praga), 1319 (R-2 Praga), 3016 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 2082+2083 ("Harry Potter"), 2130+2131 (Pizza Marzano), 3006 ("Harry Potter"),
3008 ("Harry Potter"), 3030 (Veka)

powrót do barw miejskich: 601 (R-4 Żoliborz; po NG), 615 (R-4 Żoliborz; po NG), 834 (R-4 Żoliborz; po NG),
1168+1169 (R-3 Mokotów; po NG), 1196+1197 (R-4 Żoliborz; po NG),
1358+1357 (R-3 Mokotów; po NG), 3009 (R-2 Praga; po NG)

wagon 3009 otrzymał w trakcie NG nowe barwy jednolicie żółte (bez dotychczasowych czerwonych wstawek)

składy 1168+1169 i 1196+1197 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg standardu 2009
(prostokątne przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

skład 1358+1357 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(prostokątne przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagon 601 podczas NG został poddany modyfikacjom wg pełnego standardu 2006/2007
(m.in. otrzymał ogrzewanie przedziału pasażerskiego, przyciski do otwierania drzwi przez pasażera i gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech).

wagony 615 i 834 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagony 1168, 1196 i 1358 otrzymały piasecznice prod. Knorr
wagony 1144, 1168, 1196 i 1358 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego
wagon 834 otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego



Aktualizacja 25.06.2009

nowe składy: 1054+1031" (R-1 Wola) (barwy miejskie)
          1114+1115 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
          1166+1167 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

nowe reklamy: 588"+295 (Euroadres), 1402+1401 (Kuchnia Polki), 2080+2081 (Pizza Marzano; nowa wersja reklamy)

W dniu 21 czerwca 2009r. Warszawę opuścił rozbity przed 4 laty wagon 105N2k/2000 nr tab. 2090 (więcej o wypadku).
Wagon został przewieziony do Pesy w Bydgoszczy, gdzie przejdzie remont powypadkowy.



Aktualizacja 19.06.2009

nowe składy: 1182"+1183 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
          1190+1191 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
          1199+1210 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
          1226+1225 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

nowe reklamy: 449+482 (Euroadres), 1448+1447 (Galeria Rembielińska), 2060+2061 (Wiśniowy Sad),
2062+2063 (Wiśniowy Sad), 2064+2065 (Galeria Rembielińska),
2108+2109 (Pizza Marzano; nowa wersja reklamy), 3029 (Meble Agata)

powrót do barw miejskich: 1206+1207 (R-4 Żoliborz), 1260+1259 (R-4 Żoliborz)

W dniach 16-18 czerwca 2009r. do Warszawy dotarły zakupione od MZK Gorzów Wielkopolski 3 wagony typu 105Na. Na zajezdni R-1 Wola rozładowano kolejno wagony:
136 (nr fabr. 2617, prod. 1988r., dostawa 16 czerwca, zdjęcie),
135 (nr fabr. 2606, prod. 1988r., dostawa 17 czerwca) i
113 (nr fabr. 1524, prod. 1982r., dostawa 18 czerwca, zdjęcie).
Wagony te nie będą wpisane na stan taboru liniowego, zostaną wykorzystane do podmiany trzech spośród rozbitych w ostatnim czasie warszawskich stopiątek.

W dniu 18 czerwca 2009r. TW poinformały, że Urząd Miasta Stołecznego Warszawy nie zgodził się na przeprowadzenie w latach 2010-2011 modernizacji torowiska w ciągu al. Niepodległości - al. Jana Pawła II - Broniewskiego (odcinek pętla Kielecka - pętla Piaski), motywując to planami wykonania w tym czasie innych inwestycji (m.in. budowy II linii metra). Biorąc pod uwagę terminy tych inwestycji (odcinek centralny II linii metra ma być zakończony w 2013r.), modernizacji torowiska należy się spodziewać nie wcześniej niż w roku 2014. O ile do tego czasu będzie jeszcze co modernizować...



Aktualizacja 12.06.2009

nowy skład: 1213+1103 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

do NG: 140+685 (R-4 Żoliborz), 483 (R-3 Mokotów), 1336+1335 (R-2 Praga), 1358+1357 (R-3 Mokotów)

powrót do ruchu liniowego: 1278 (R-2 Praga; po remoncie powypadkowym)

nowe reklamy: 1396+1395 (Centrum al. Krakowska 61), 1408+1407 (Federacja Konsumentów; reklama naklejana),
2074+2075 (PKO BP SA), 2094+2095 (Aviva), 2104+2105 (PKO BP SA)

powrót do barw miejskich: 1072 (R-1 Wola; po NG), 1213+1103 (R-4 Żoliborz; po NG),
1310+1309 (R-2 Praga; po NG), 1368+1367 (R-3 Mokotów; po NG)

skład 1213+1103 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(prostokątne przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

składy 1310+1309 i 1368+1367 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg standardu 2008+
(prostokątne przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagon 1072 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008
(prostokątne przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagony 1310 i 1368 otrzymały piasecznice prod. Knorr
wagony 1310, 1350 i 1368 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 02.06.2009

do NG: 615 (R-4 Żoliborz), 3026 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 429 ("Nieruchomości bezpośrednio"), 2016+2017 (Centrum al. Krakowska 61),
2096+2097 (RMF Maxxx), 2116+2117 (Aviva), 3018 (RMF Maxxx),
3019 (RMF Maxxx), 3021 (Aviva), 3027 (PKO BP SA)

powrót do barw miejskich: 733+629 (R-4 Żoliborz), 1140+1141 (R-3 Mokotów),
1204+1205 (R-3 Mokotów), 1284+1283 (R-3 Mokotów)

wagon 1105 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego

W dniu 29 maja 2009r. na terenie zajezdni R-4 Żoliborz uroczyście (w obecności m.in. prezydenta Warszawy - Hanny Gronkiewicz-Waltz oraz marszałka województwa mazowieckiego - Adama Struzika) podpisano mowę na dostawę 186 szt. nowych tramwajów niskopodłogowych typu 120Na. (więcej o przetargu - tutaj, więcej o 120Na - tutaj).



Aktualizacja 26.05.2009

do NG: 1168+1169 (R-3 Mokotów), 1196+1197 (R-4 Żoliborz)

powrót do ruchu liniowego: 1104 (R-4 Żoliborz; po remoncie powypadkowym)

nowe reklamy: 528+589 (Euroadres), 1200+1201 (Federacja Konsumentów; reklama naklejana),
1394+1393 (Centrum al. Krakowska 61), 1446+1445 (Nowy Wilanów),
2050+2051 (Nowy Wilanów), 2134+2135 (Pedigree), 3025 (Pedigree)

powrót do barw miejskich: 794+650" (R-4 Żoliborz), 1158+1159 (R-3 Mokotów; po NG),
1314+1313 (R-2 Praga; po NG), 2118+2219 (R-4 Żoliborz),
3015 (R-2 Praga), 3016 (R-2 Praga), 3030 (R-2 Praga; po NG)

skład 1158+1159 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(prostokątne przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

skład 1314+1313 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(prostokątne przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagony 1158 i 1314 otrzymały piasecznice prod. Knorr
wagony 1104, 1158 i 1314 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego
wagon 1104 otrzymał prostokątne przednie punkty świetlne

W dniu 24 maja 2009r. o godz 19.53 na ul. Powstańców Śląskich skład 1078+1031" (linia 13, jadący w kierunku Kawęczyńskiej) uderzył w tył składu 2040+2041 (linia 76, jadący w kierunku Okęcia). Wagon 1078 został poważnie uszkodzony (zniszczony przedni pomost), wagon 2041 ma uszkodzony tył.



Aktualizacja 20.05.2009

do NG: 3017 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 2036+2037 (Instytut Cervantesa), 2110 (Kupiec Warszawski)

powrót do barw miejskich: 274+272 (R-4 Żoliborz; po NG)

skład 274+272 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagon 1378 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego
wagon 274 otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego

Na początku maja do planu remontowego dopisano dwa rozbite w wypadkach wagony: 483 (R-3 Mokotów) i 1374 (R-3 Mokotów)



Aktualizacja 15.05.2009

nowy skład: 1127+1211 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

nowe solówki: 783 (R-4 Żoliborz) (Cross) (nauka jazdy)
            1040 (R-1 Wola) (barwy miejskie)
            1041 (R-1 Wola) (barwy miejskie)
            1045 (R-1 Wola) (barwy miejskie)
            1087 (R-1 Wola) (barwy miejskie)

powrót do barw miejskich: 3021 (R-2 Praga; po NG)

wagon 3021 otrzymał w trakcie NG nowe barwy jednolicie żółte (bez dotychczasowych czerwonych wstawek)

wagon 1362 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 10.05.2009

do NG: 601 (R-4 Żoliborz), 834 (R-4 Żoliborz), 1310+1309 (R-2 Praga), 1374 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 324 (AlmaMer; reklama naklejana), 357 (AlmaMer; reklama naklejana),
1033+1014 (Społem Wola), 1042+1043 ("Bądźmy razem bezpieczni"), 1132+1133 ("Bądźmy razem bezpieczni"),
3004 (Centrum Handlowe M1)

powrót do barw miejskich: 278+279 (R-3 Mokotów; po NG), 396+559 (R-3 Mokotów), 412+269 (R-3 Mokotów),
1070 (R-1 Wola; po NG), 2082+2083 (R-4 Żoliborz), 2086 (R-1 Wola), 2096+2097 (R-1 Wola),
2100+2101 (R-1 Wola), 2130 (R-4 Żoliborz), 3004 (R-2 Praga)

wagon 3004 powrócił do barw miejskich 05.05.2009r., po czym 08.05.2009r. otrzymał nową reklamę

wagon 1070 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008
(prostokątne przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

skład 278+279 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagon 278 otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego



Aktualizacja 04.05.2009

nowe solówki: 1092 (R-1 Wola) (barwy miejskie)
                  1226 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

do NG: 1072 (R-1 Wola), 1103 (R-4 Żoliborz), 1158+1159 (R-3 Mokotów), 1368+1367 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 293 (AlmaMer; reklama naklejana), 316 (AlmaMer; reklama naklejana), 317 (AlmaMer; reklama naklejana),
366 (AlmaMer; reklama naklejana), 457 (AlmaMer; reklama naklejana), 458 (AlmaMer; reklama naklejana),
493 (AlmaMer; reklama naklejana), 593" (AlmaMer; reklama naklejana),
1006"+1007 ("Bądźmy razem bezpieczni"), 1010+1015 ("Bądźmy razem bezpieczni"), 1028+1027 ("Bądźmy razem bezpieczni"),
1098+1099 ("Bądźmy razem bezpieczni"), 1108+1109 ("Bądźmy razem bezpieczni"),
1116+1117 ("Bądźmy razem bezpieczni"), 1118+1119 ("Bądźmy razem bezpieczni"),
1124+1125 ("Bądźmy razem bezpieczni"), 1130+1131 ("Bądźmy razem bezpieczni"), 1146+1147 ("Bądźmy razem bezpieczni"),
1224+1223 ("Bądźmy razem bezpieczni"), 1232+1231 ("Bądźmy razem bezpieczni"), 1236+1235 ("Bądźmy razem bezpieczni"),
1240+1239 ("Bądźmy razem bezpieczni"), 1332+1331 ("Bądźmy razem bezpieczni"), 1354+1353 ("Bądźmy razem bezpieczni"),
1362+1361 ("Bądźmy razem bezpieczni"), 1378+1377 ("Bądźmy razem bezpieczni"),
3003 (Hotel Start), 3025 (Teatr Polonia)

powrót do barw miejskich: 1180+1181 (R-4 Żoliborz; po NG), 1432+1431 (R-3 Mokotów), 1464+1463 (R-3 Mokotów; po NG),
2092+2093 (R-1 Wola), 2094+2095 (R-1 Wola), 2116+2117 (R-4 Żoliborz), 2122 (R-4 Żoliborz)
2126 (R-4 Żoliborz), 3018 (R-2 Praga)

skład 1464+1463 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(prostokątne przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

skład 1180+1181 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(prostokątne przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagony 1180 i 1464 otrzymały piasecznice prod. Knorr
wagony 1180, 1436 i 1464 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego

W dniu 21 kwietnia 2009r. ok. godz 17.00 na ul. Starzyńskiego skład 1100+1101 (linia 4, jadący w kierunku Żerania Wschodniego) uderzył w tył składu 1436+1435 (linia 1, jadący w kierunku Annopola). 6 osób zostało rannych. Wagon 1100 został poważnie uszkodzony (zniszczony przedni pomost), wagon 1435 ma mniejsze uszkodzenia (zniszczony tył).

W dniu 20 kwietnia 2009r. Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. rozstrzygnęły protest konsorcjum Alstom Konstal i Alstom Transport na wynik przetargu na dostawę 186 tramwajów niskopodłogowych oddalając go w całości. Protestujący w wymaganym terminie nie wniósł odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej, co oznacza że przetarg został faktycznie rozstrzygnięty (na korzyść PS Pesa SA). Obecnie do finalizacji przetargu pozostała jeszcze tylko zgoda Urzędu Zamówień Publicznych (po tzw. kontroli uprzedniej) - jeśli UZP nie wniesie żadnych zastrzeżeń to za około 3-4 tygodnie TW sp. z o.o. będzie mogło podpisać ze zwycięzcą przetargu kontrakt na dostawę 186 szt. nowych tramwajów.



Aktualizacja 15.04.2009

nowe składy: 1045+1087 (R-1 Wola) (barwy miejskie)
            1234+1233 (R-2 Praga) (barwy miejskie)

do NG: 3009 (R-2 Praga)

W dniu 10 kwietnia 2009r. konsorcjum Alstom Konstal i Alstom Transport złożyło do TW protest na wynik przetargu na dostawę 186 tramwajów niskopodłogowych. Protestujący wnosi o uchylenie odrzucenia jego oferty (domagając się poprawienia "oczywistych pomyłek pisarskich" m.in. dotyczących linii podłogi), odrzucenie oferty Pesy jako niezgodnej nie tylko z SIWZ ale i z Prawem Zamówień Publicznych (w kwestiach m.in. podnoszenia środkowego wózka, rozplanowania siedzeń i nacisku na oś) oraz o konsekwentne uznanie oferty Alstomu jako jedynej nieodrzuconej - a więc zwycięskiej. Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. mają 10 dni na rozpatrzenie protestu.



Aktualizacja 12.04.2009

nowy skład: 1040+1041 (R-1 Wola) (barwy miejskie)

powrót do barw miejskich: 3005 (R-2 Praga)



Aktualizacja 09.04.2009

nowe składy: 1033+1014 (R-1 Wola) (barwy miejskie)
            1080+1084" (R-1 Wola) (barwy miejskie)

do NG: 1314+1313 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 2050+2051 (Os. Cichy Kącik), 3010 (Oferta), 3012 (Oferta; po NG), 3028 (Oferta)

powrót do barw miejskich: 318+328" (R-3 Mokotów; po NG), 364 (R-3 Mokotów), 1069+1037 (R-1 Wola; po NG), 3006 (R-2 Praga)

skład 1069+1037 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008
(prostokątne przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

skład 318+328" podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

dodatkowo oba wagony otrzymały pantografy połówkowe OTK-2
wagon 318 otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego

wagon 1258 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 02.04.2009

do NG: 274+272 (R-4 Żoliborz), 278+279 (R-3 Mokotów), 1070 (R-1 Wola), 1464+1463 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 1420+1419 (Exim Tours), 1430+1429 (Exim Tours), 2056+2057 (Antyradio), 2120+2121 (Oferta),
2124+2125 (Oferta), 2132+2133 (Oferta), 3014 (Oferta), 3017 (Milandia)

powrót do barw miejskich: 528+589 (R-4 Żoliborz; po NG), 1178+1179 (R-3 Mokotów; po NG)

skład 1178+1179 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(prostokątne przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

skład 528+589 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008
wagon 589 otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego

wagony 1152, 1178 i 1238 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego
wagon 1178 otrzymał piasecznice prod. Knorr

W dniu 1 kwietnia 2009r. Tramwaje Warszawskie ogłosiły wyniki przetargu na dostawę 186 tramwajów niskopodłogowych. Trzy oferty - konsorcjum AnsaldoBreda & Newag, konsorcjum Alstom Konstal & Alstom Transport oraz Stadlera zostały odrzucone jako niespełniające wymogów SIWZ. Tym samym wygrała jedyna nieodrzucona (a zarazem - najtańsza spośród złożonych) oferta PS Pesa SA. Bydgoski producent zaproponował dostawę nowych tramwajów za 1227,6 mln zł netto (1497,6 mln zł brutto).



Aktualizacja 27.03.2009

do NG: 1180+1181 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 2020+2021 (Pizza Dominium), 2100+2101 (Milandia), 2118+2219 (Milandia), 3016 (Milandia)

powrót do barw miejskich: 1188+1189 (R-3 Mokotów; po NG), 1440+1439 (R-3 Mokotów), 1442+1441 (R-2 Praga; po NG)

składy 1188+1189 i 1442+1441 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg standardu 2009
(prostokątne przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagony 1188 i 1442 otrzymały piasecznice prod. Knorr i klimatyzację kabiny motorniczego

W dniu 25 marca 2009r. ok godz 22.40 na skrzyżowaniu ulic Puławskiej i Woronicza skład 1278+1277 (linia 4, jadący w kierunku Żerania Wsch.) skręcił w lewo na zwrotnicy i uderzył w mijany skład 548+549 (linia 36, jadący w kierunku Wyścigów). Wagony 549 i 1278 zostały poważnie uszkodzone (549 - rozbity lewy bok, uszkodzona konstrukcja pudła, 1278 - rozbity i przemieszczony w prawo przód).



Aktualizacja 19.03.2009

nowe solówki: 1040 (R-1 Wola) (barwy miejskie)
            1041 (R-1 Wola) (barwy miejskie)
            1110 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
            1111 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

do NG: 3021 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 2094+2095 (Lindt), 2116+2117 (Lindt)

powrót do barw miejskich: 1334+1333 (R-2 Praga; po NG), 2024+2025 (R-1 Wola), 2078+2079 (R-1 Wola), 2084+2085 (R-1 Wola)

skład 1334+1333 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(prostokątne przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagony 1234 i 1334 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego
wagon 1334 otrzymał piasecznice prod. Knorr

W dniu 19 marca 2009r. otwarte zostały oferty w przetargu na dostawę 186 tramwajów niskopodłogowych. Spośród sześciu producentów zaproszonych do II etapu przetargu TW sp. z o.o. dwóch - Bombardier i Siemens - zrezygnowali ze składania ofert. Pozostali producenci taboru uznali jednak, że wymogi zamawiającego są możliwe do spełnienia i złożyli swoje oferty.
konsorcjum Alstom&Alstom proponuje tramwaje za cenę 2348,2 mln zł netto (2864, 8 mln zł brutto), konsorcjum Ansaldo&Newag za cenę 342,2 mln euro netto (417,5 mln euro brutto), Pesa za 1227,6 mln zł netto (1497,6 mln zł brutto), Stadler za 3052,2 mln zł netto (3723,7 mln zł brutto). Wg informacji TW, w SIWZ zapisano wymóg podania ceny w złotych (więcej o oferowanych tramwajach).
Jednocześnie TW poinformowało iż sąd oddalił bez rozpatrzenia skargę Pesy na wyrok KIO dopuszczający Ansaldo&Newag do II etapu - co sugeruje że wyniki przetargu powinny być znane w nieodległym czasie.



Aktualizacja 16.03.2009

nowe solówki: 1045 (R-1 Wola) (barwy miejskie)
            1087 (R-1 Wola) (barwy miejskie)
            1233 (R-2 Praga) (barwy miejskie)
            1234 (R-2 Praga) (barwy miejskie)

nowe reklamy: 706+707 (Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji), 1416+1415 (Selgros)

powrót do barw miejskich: 1360+1359 (R-3 Mokotów; po NG)

skład 1360+1359 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(prostokątne przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagon 1360 otrzymał piasecznice prod. Knorr oraz klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 12.03.2009

do NG: 821+818 (R-4 Żoliborz), 3030 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 1260+1259 (Cukier Srebrna Łyżeczka), 3011 (Big Star)

powrót do barw miejskich: 369 (R-3 Mokotów), 832 (R-4 Żoliborz), 1450+1449 (R-3 Mokotów), 3027 (R-2 Praga; po NG)

wagon 3027 otrzymał w trakcie NG nowe barwy jednolicie żółte (bez dotychczasowych czerwonych wstawek)

wagon 1416 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego

Kolejne zmiany w przetargu na 186 tramwajów niskopodłogowych - na prośbę jednego z oferentów, TW sp. z o.o. przesunęły termin złożenia ofert o tydzień - na 19 marca 2009r. Niezależnie od tego jeden z uczestników (PS PESA SA) wniósł skargę do sądu na wyrok KIO (dopuszczający konsorcjum AnsaldoBreda S.p.A. oraz Newag SA do postępowania przetargowego) - w związku z czym rozstrzygnięcie przetargu przesunie się w czasie (do chwili wyroku sądu).



Aktualizacja 05.03.2009

do NG: 318+328" (R-3 Mokotów), 528+589 (R-4 Żoliborz), 1069+1037 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 1206+1207 (Cukier Srebrna Łyżeczka), 1284+1283 (Cukier Srebrna Łyżeczka), 1396+1395 (BHS), 1402+1401 (Asus),
3005 (TVN - "Taniec z gwiazdami"), 3006 (TVN Warszawa), 3009 (Orange MultiPOP),
3010 (Orange MultiPOP), 3014 (Orange MultiPOP), 3028 (Orange MultiPOP)

powrót do barw miejskich: 216 (R-3 Mokotów), 324 (R-4 Żoliborz), 329 (R-3 Mokotów), 383 (R-4 Żoliborz), 457 (R-4 Żoliborz),
799 (R-4 Żoliborz), 1040+1041 (R-1 Wola; po NG), 1045+1087 (R-1 Wola; po NG),
2072+2073 (R-1 Wola), 3009 (R-2 Praga), 3016 (R-2 Praga), 3029 (R-2 Praga; po NG)

wagon 3009 powrócił do barw miejskich 28.02.2009r., po czym 02.03.2009r. otrzymał nową reklamę
wagon 3029 otrzymał w trakcie NG nowe barwy jednolicie żółte (bez dotychczasowych czerwonych wstawek)

składy 1040+1041 i 1045+1087 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg standardu 2008
(prostokątne przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w podstawowym standardzie remontowym),
dodatkowo powyższe wagony otrzymały diodowe punkty świetlne na ścianach przednich,
wszystkie te wagony zostały przystosowane do ruchu w składzie dwukierunkowym lub jako solówki (więcej)

wagony 1172 i 1414 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 26.02.2009

nowy skład: 376"+701 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

nowe reklamy: 350+500 (Fundacja "Mam marzenie"), 1204+1205 (Cukier Srebrna Łyżeczka), 1446+1445 (BHS)

powrót do barw miejskich: 376"+701 (R-4 Żoliborz, po NG), 450 (R-4 Żoliborz), 458 (R-4 Żoliborz), 1142+1143 (R-4 Żoliborz; po NG)

skład 1142+1143 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(prostokątne przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

skład 376"+701 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008
wagon 376" otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego

wagon 1142 otrzymał piasecznice prod. Knorr oraz klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 19.02.2009

do NG: 1178+1179 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 733+629 (Wspólna Droga; reklama naklejana), 794+650" (Wspólna Droga; reklama naklejana),
2086 (Dombank), 2122 (Dombank), 2126 (Dombank), 2130 (Dombank)

powrót do barw miejskich: 304+484 (R-3 Mokotów; po NG), 449+482 (R-4 Żoliborz), 833+530 (R-4 Żoliborz), 2123 (R-4 Żoliborz)

skład 304+484 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008
wagon 304 otrzymał klapę wentylacyjną kabiny motorniczego

wagon 2118 otrzymał piasecznice prod. Knorr



Aktualizacja 12.02.2009

nowe składy: 1098+1099 (R-1 Wola) (barwy miejskie)
            1422+1421 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
            1458+1457 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

do NG: 1212+1213 (R-4 Żoliborz), 1442+1441 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 2052+2053 (Restauracja Śpiewających Kelnerów), 2082+2083 (Multimedia VOD), 2096+2097 (Multimedia VOD)

powrót do barw miejskich: 733+629 (R-4 Żoliborz), 1030+1083 (R-1 Wola; po NG), 1458 (R-3 Mokotów; po NG),
3019 (R-2 Praga), 3028 (R-2 Praga)

skład 1030+1083 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008
(prostokątne przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)
wagon 1458 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(prostokątne przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)
wagon 1421 podczas NSp został poddany modyfikacjom doprowadzającym do standardu 2008+
(wymieniono przednie punkty świetlne z okrągłych na prostokątne,
zamontowano zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

wagon 1458 otrzymał piasecznice prod. Knorr



Aktualizacja 03.02.2009

nowa solówka: 834 (R-4 Żoliborz; nauka jazdy)

do NG: 1040+1041 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 2006+2007 (Lokaty budowlane), 2092+2093 (Multimedia VOD), 3015 (SOS Wioski Dziecięce), 3018 (Multimedia VOD)

powrót do barw miejskich: 1344+1343 (R-2 Praga), 1446+1445 (R-3 Mokotów), 2086+2087 (R-1 Wola),
3003 (R-2 Praga), 3010 (R-2 Praga), 3011 (R-2 Praga)



Aktualizacja 29.01.2009

do NG: 701 (R-4 Żoliborz), 1045+1087 (R-1 Wola), 1188+1189 (R-3 Mokotów), 1334+1333 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 383 (AlmaMer; reklama naklejana), 457 (AlmaMer; reklama naklejana), 1426+1425 (Lokaty budowlane)

powrót do barw miejskich: 1172+1173 (R-3 Mokotów; po NG), 1414+1413 (R-2 Praga; po NG), 2026+2027 (R-1 Wola),
2030+2031 (R-1 Wola), 2130+2131 (R-4 Żoliborz; po NG)

składy 1172+1173 i 1414+1413 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg standardu 2009
(prostokątne przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagony 1172, 1414 i 2130 otrzymały piasecznice prod. Knorr



Aktualizacja 22.01.2009

nowe reklamy: 216 (AlmaMer; reklama naklejana), 329 (AlmaMer; reklama naklejana), 369 (AlmaMer; reklama naklejana),
450 (AlmaMer; reklama naklejana), 458 (AlmaMer; reklama naklejana),
498+490 (Stowarzyszenie Sportu Osób Niepełnosprawnych Rugby), 799 (AlmaMer; reklama naklejana),
832 (AlmaMer; reklama naklejana), 2102+2103 (Subway)

powrót do barw miejskich: 1170+1171 (R-4 Żoliborz), 1282+1281 (R-3 Mokotów), 2066+2067 (R-1 Wola), 3026 (R-2 Praga)



Aktualizacja 16.01.2009

nowe reklamy: 815+756 (Cross), 1306+1305 (PCK), 3004 (Centrum Handlowe M1)

powrót do barw miejskich: 1144+1145 (R-3 Mokotów), 2044+2045 (R-1 Wola), 2050+2051 (R-1 Wola)

W przetargu na 186 tramwajów niskopodłogowych nastąpiły zmiany - dwaj odrzuceni po I etapie oferenci (CAF oraz konsorcjum AnsaldoBreda & Newag) złożyli protest na decyzję TW. TW odrzuciło oba protesty, wobec czego obaj oferenci odwołali się do Krajowej Izby Odwoławczej. W dniu 16 stycznia 2009r. KIO ogłosiła werdykt - oddalone zostało odwołanie złożone przez firmę CAF SA, natomiast uwzględnione zostało odwołanie złożone przez konsorcjum AnsaldoBreda S.p.A. oraz Newag SA. Efektem wyroku KIO będzie wezwanie konsorcjum do uzupełnienia wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu i ewentualne (o ile konsorcjum uzupełni wymagane dokumenty) zaproszenie do złożenia oferty. Termin składania ofert zostanie przedłużony - przewidywany termin to ostatnia dekada marca 2009r.



Aktualizacja 14.01.2009

do NG: 1142+1143 (R-4 Żoliborz), 1360+1359 (R-3 Mokotów)

powrót do barw miejskich: 1196+1197 (R-4 Żoliborz), 3006 (R-2 Praga), 3008 (R-2 Praga)

wagon 2106 otrzymał piasecznice prod. Knorr



Aktualizacja 08.01.2009

nowa solówka: 1098 (R-1 Wola) (barwy miejskie)

do NG: 304+484 (R-3 Mokotów), 1030+1083 (R-1 Wola), 1172+1173 (R-3 Mokotów), 1458 (R-3 Mokotów)

nowa reklama: 3018 (TVN Warszawa)

powrót do barw miejskich: 1192+1193 (R-3 Mokotów), 2132+2133 (R-1 Wola)



Aktualizacja 03.01.2009

nowe reklamy: 414+468" (Cross), 465+451 (Cross), 541+401 (Cross), 805+638 (Cross),
806+807 (Cross), 3019 (TVN Warszawa)



ARCHIWUM AKTUALIZACJI
  2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009
2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016      


27.01.2010 NAPISZ DO AUTORA © MKM 101