TRAMWAJE WARSZAWSKIE
STRONA PRYWATNA


ARCHIWUM AKTUALIZACJI - 2010


Aktualizacja 30.12.2010

W dniu 30 grudnia 2010r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3144 (zajezdnia R-2 Praga).

W dniu 29 grudnia 2010r. z zajezdni R-2 Praga na na R-4 Żoliborz przeniesiono wagony 105Na  1332+1331
Z zajezdni R-4 Żoliborz skreślono wagony 13N  598+599

powrót do barw miejskich: 2020+2021 (R-1 Wola; po NG), 3015 (R-2 Praga; po NG)

wagon 3015 otrzymał w trakcie NG nowe barwy żółto-czarno-czerwone (identyczne jak wagon 3014)

skład 2020+2021 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego),
dodatkowo oba wagony otrzymały przesuwne okienka boczne

W dniu 29 grudnia 2010r. dotarł do Warszawy trzydziesty pierwszy wagon 120Na.



Aktualizacja 24.12.2010

W dniu 21 grudnia 2010r. z zajezdni R-2 Praga na na R-4 Żoliborz przeniesiono wagony 105Na  1338+1337

W dniu 22 grudnia 2010r. wpisano na stan TW wagony 120Na  3142 i 3143  (oba - zajezdnia R-2 Praga).
Z zajezdni R-4 Żoliborz na na R-1 Wola przeniesiono wagony 105N2k/2000  2104+2105
Z zajezdni R-1 Wola skreślono wagony 105Na  1028"+1027

W dniu 23 grudnia 2010r. z zajezdni R-2 Praga na na R-4 Żoliborz przeniesiono wagony 105Na  1220+1221
Z zajezdni R-4 Żoliborz na R-3 Mokotów przeniesiono wagony 105Nm  1470+1469

do NG: 1192+1193 (R-3 Mokotów), 1392"+1391''' (R-1 Wola)

nowe reklamy: 140 (Poczta Kwiatowa), 2068 (Wykładziny i podłogi), 2072 (Wykładziny i podłogi)

powrót do barw miejskich: 1114+1115+1128 (R-3 Mokotów; po NG), 1174 (R-3 Mokotów; po NG),
1268+1267 (R-2 Praga), 3012 (R-2 Praga)

wagony 1114 i 1115 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg (niepełnego) standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
natomiast bez montażu pantografów połówkowych, dodatkowo w wagonie 1115 pozostawiono stare gniazda z tyłu

wagon 1174 podczas NG został poddany częściowym modyfikacjom spoza któregokolwiek dotychczasowego standardu remontowego
(kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
natomiast bez montażu połówkowych pantografów ani przycisków do otwierania drzwi przez pasażerów,
pozostawiono także przeszklone płaty drzwiowe oraz stare gniazda)

wagon 1128 podczas NG zostały poddane częściowym modyfikacjom spoza któregokolwiek dotychczasowego standardu remontowego
(kwadratowe przednie punkty świetlne, natomiast bez montażu połówkowych pantografów ani przycisków do otwierania drzwi przez pasażerów,
pozostawiono także przeszklone płaty drzwiowe oraz stare gniazda)

wagony 1114 i 1268 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego

W dniu 20 grudnia 2010r. dotarł do Warszawy dwudziesty dziewiąty wagon 120Na.
W dniu 23 grudnia 2010r. dotarł do Warszawy trzydziesty wagon 120Na.



Aktualizacja 18.12.2010

W dniu 14 grudnia 2010r. z zajezdni R-4 Żoliborz skreślono wagony 13N  769 i 807

W dniu 16 grudnia 2010r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3141 (zajezdnia R-2 Praga).

powrót do barw miejskich: 1264+1263 (R-2 Praga), 1318+1317 (R-2 Praga), 2052 (R-1 Wola), 3009 (R-2 Praga)



Aktualizacja 14.12.2010

W dniu 10 grudnia 2010r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3140 (zajezdnia R-2 Praga).

W dniu 13 grudnia 2010r. z zajezdni R-3 Mokotów skreślono wagony 13N  475+246

powrót do barw miejskich: 1258+1257 (R-2 Praga)

W dniu 13 grudnia 2010r. dotarł do Warszawy dwudziesty siódmy wagon 120Na.
W dniu 14 grudnia 2010r. dotarł do Warszawy dwudziesty ósmy wagon 120Na.



Aktualizacja 10.12.2010

W dniu 9 grudnia 2010r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3139 (zajezdnia R-4 Żoliborz).

do NG: 1204+1205 (R-3 Mokotów), 1251 (R-2 Praga)
do NSp: 1330+1329 (R-2 Praga), 3022 (R-2 Praga)

W dniu 7 grudnia 2010r. dotarł do Warszawy dwudziesty szósty wagon 120Na.



Aktualizacja 03.12.2010

W dniu 29 listopada 2010r. z zajezdni R-3 Mokotów skreślono wagony 13N  364+256

powrót do barw miejskich: 1198 (R-4 Żoliborz; po NG)

wagon 1198 podczas NG został poddany częściowym modyfikacjom spoza któregokolwiek dotychczasowego standardu remontowego
(kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
natomiast bez montażu połówkowych pantografów ani przycisków do otwierania drzwi przez pasażerów,
pozostawiono także przeszklone płaty drzwiowe oraz stare gniazda)

wagon 1198 otrzymał piasecznice prod. Knorr i klimatyzację kabiny motorniczego
wagon 1206 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego

W dniu 1 grudnia 2010r. dotarł do Warszawy dwudziesty czwarty wagon 120Na.
W dniu 2 grudnia 2010r. dotarł do Warszawy dwudziesty piąty wagon 120Na.



Aktualizacja 28.11.2010

W dniu 23 listopada 2010r. z zajezdni R-1 Wola skreślono wagony 105Na  1040+1041

W dniu 25 listopada 2010r. wpisano na stan TW wagony 120Na  3137 (zajezdnia R-1 Wola) oraz 3138 (zajezdnia R-4 Żoliborz).

powrót do barw miejskich: 1105 (R-4 Żoliborz; po NG), 1396+1395 (R-3 Mokotów; po NG), 3011 (R-2 Praga; po NG)

wagon 3011 otrzymał w trakcie NG nowe barwy żółto-czarno-czerwone (identyczne jak wagon 3014)

skład 1396+1395 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagon 1105 podczas NG został poddany częściowym modyfikacjom spoza któregokolwiek dotychczasowego standardu remontowego
(kwadratowe przednie punkty świetlne, natomiast bez montażu połówkowych pantografów,
pozostawiono także stare gniazda)

wagony 1105 i 1396 otrzymały piasecznice prod. Knorr



Aktualizacja 22.11.2010

W dniu 19 listopada 2010r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3136 (zajezdnia R-4 Żoliborz).
W dniu 22 listopada 2010r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3135 (zajezdnia R-3 Mokotów).

nowy skład: 806"+768 (R-4 Żoliborz)

do NG: 1174 (R-3 Mokotów) (zamiast planowanego do NG wagonu 1139)

W dniu 22 listopada 2010r. dotarł do Warszawy dwudziesty drugi wagon 120Na.



Aktualizacja 18.11.2010

W dniu 18 listopada 2010r. z zajezdni R-3 Mokotów skreślono wagony 13N  414+468"436+553

W dniu 18 listopada 2010r. dotarł do Warszawy dwudziesty pierwszy wagon 120Na.



Aktualizacja 17.11.2010

W dniu 16 listopada 2010r. wpisano na stan TW wagony 120Na  3133 (zajezdnia R-2 Praga) i 3134 (zajezdnia R-3 Mokotów).
Z zajezdni R-2 Praga na na R-1 Wola przeniesiono wagony 105Na  1025+1013

powrót do barw miejskich: 1156+1157 (R-4 Żoliborz; po NG), 1192+1193 (R-3 Mokotów),
1204+1205 (R-3 Mokotów), 1454+1453 (R-4 Żoliborz)

skład 1156+1157 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagon 1156 otrzymał piasecznice prod. Knorr i klimatyzację kabiny motorniczego

W dniu 12 listopada 2010r. dotarł do Warszawy dziewiętnasty wagon 120Na.
W dniu 15 listopada 2010r. dotarł do Warszawy dwudziesty wagon 120Na.



Aktualizacja 12.11.2010

W dniu 9 listopada 2010r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3132 (zajezdnia R-2 Praga).
Z zajezdni R-2 Praga na R-4 Żoliborz przeniesiono wagony 105Na  1346+1345
Z zajezdni R-4 Żoliborz na R-1 Wola przeniesiono wagony 105N2k/2000  2082+2083
W zamian z zajezdni R-1 Wola skreślono wagony 105Na  1038+1065

do NG: 1114+1115+1128 (R-3 Mokotów), 3015 (R-2 Praga)

powrót do barw miejskich: 1432+1431 (R-3 Mokotów)

wagon 1286 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego

W dniu 9 listopada 2010r. dotarł do Warszawy osiemnasty wagon 120Na.



Aktualizacja 06.11.2010

W dniu 5 listopada 2010r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3131 (zajezdnia R-2 Praga).

nowe reklamy: 3007 (LovatoGas), 3018 (Volfra Taxi)

powrót do barw miejskich: 1424 (R-2 Praga), 1466+1465 (R-3 Mokotów), 2052 (R-1 Wola)

W dniu 3 listopada 2010r. dotarł do Warszawy siedemnasty wagon 120Na.



Aktualizacja 03.11.2010

W dniu 28 października 2010r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3128 (zajezdnia R-3 Mokotów).
W dniu 2 listopada 2010r. wpisano na stan TW wagony 120Na  31293130 (oba - zajezdnia R-2 Praga).

do NG: 2020+2021 (R-1 Wola)

powrót do barw miejskich: 1122+1123+1138 (R-3 Mokotów; po NG), 1240+1239 (R-2 Praga),
1408+1409 (R-2 Praga), 3024 (R-2 Praga; po NG)

wagon 3024 otrzymał w trakcie NG nowe barwy żółto-czarno-czerwone (identyczne jak wagon 3014)

skład 1122+1123+1138 podczas NG został poddany modyfikacjom wg (niepełnego) standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
natomiast bez montażu pantografów połówkowych, dodatkowo w wagonie 1138 pozostawiono stare gniazda z tyłu

wagon 1122 otrzymał piasecznice prod. Knorr i klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 28.10.2010

W dniu 25 października 2010r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3127 (zajezdnia R-3 Mokotów).

powrót do barw miejskich: 1160 (R-3 Mokotów; po NG), 2014"+2015 (R-1 Wola; po NG), 2020+2021 (R-1 Wola)

skład 2014"+2015 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)
wagon 1160 podczas NG został poddany częściowym modyfikacjom spoza któregokolwiek dotychczasowego standardu remontowego
(kwadratowe przednie punkty świetlne, natomiast bez montażu nowych płatów drzwiowych
ani połówkowych pantografów)

skład 2014"+2015 otrzymał przesuwne okienka boczne
wagon 1160 otrzymał piasecznice prod. Knorr

W dniu 26 października 2010r. dotarł do Warszawy piętnasty wagon 120Na.
W dniu 28 października 2010r. dotarł do Warszawy szesnasty wagon 120Na.



Aktualizacja 23.10.2010

W dniu 20 października 2010r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3126 (zajezdnia R-3 Mokotów).

nowy skład: 1374"+1373 (R-3 Mokotów)

do NG: 1396+1395 (R-3 Mokotów)

wagon 1252 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego i piasecznice prod. Knorr



Aktualizacja 20.10.2010

W dniu 19 października 2010r. z zajezdni R-2 Praga na zajezdnię R-4 Żoliborz przeniesiono wagony 105Na  1344+1343.
W zamian z zajezdni R-4 Żoliborz skreślono wagony 13N  783 i 831".

do NG: 1105 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy (tylko na prawym boku): 1076+1077 ("Bądźmy razem bezpieczni"), 1098+1099 ("Bądźmy razem bezpieczni"),
1108+1109 ("Bądźmy razem bezpieczni"), 1200+1201 ("Bądźmy razem bezpieczni"),
1240+1239 (Orange), 1452+1451 ("Bądźmy razem bezpieczni")

powrót do barw miejskich: 1373 (R-3 Mokotów; po NG)

wagon 1373 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008
(kwadratowe przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

W dniu 14 października 2010r. dotarł do Warszawy czternasty wagon 120Na.



Aktualizacja 12.10.2010

W dniu 6 października 2010r. wpisano na stan TW wagony 120Na  3124 (zajezdnia R-4 Żoliborz) i 3125 (zajezdnia R-3 Mokotów).

do NG: 1156+1157 (R-4 Żoliborz), 1198 (R-4 Żoliborz), 3011 (R-2 Praga)

nowe reklamy (tylko na prawym boku): 1010+1015 ("Bądźmy razem bezpieczni"), 1033+1014 ("Bądźmy razem bezpieczni"),
1116+1117 ("Bądźmy razem bezpieczni"), 1132+1133 ("Bądźmy razem bezpieczni"), 1180+1181 ("Bądźmy razem bezpieczni"),
1220+1221 (Orange), 1288+1287 ("Bądźmy razem bezpieczni"), 1292+1291 ("Bądźmy razem bezpieczni"),
1296+1295 ("Bądźmy razem bezpieczni"), 1312+1311 ("Bądźmy razem bezpieczni"), 1342+1341 ("Bądźmy razem bezpieczni"),
1360+1359 (Orange), 1368+1367 ("Bądźmy razem bezpieczni"), 1402+1401 ("Bądźmy razem bezpieczni"),
1448+1447 ("Bądźmy razem bezpieczni"), 1450+1449 (Dipservice), 1456+1455 ("Bądźmy razem bezpieczni")

powrót do barw miejskich: 1227 (R-2 Praga; po NG), 1422+1421 (R-3 Mokotów)

wagon 1227 podczas NG został poddany częściowym modyfikacjom spoza któregokolwiek dotychczasowego standardu remontowego
(kwadratowe przednie punkty świetlne, natomiast bez montażu nowych maszyn drzwiowych
ani przycisków do otwierania drzwi przez pasażera)

W dniu 11 października 2010r. dotarł do Warszawy trzynasty wagon 120Na.



Aktualizacja 08.10.2010

W dniu 5 października 2010r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3123 (zajezdnia R-2 Praga).

nowe reklamy (tylko na prawym boku): 1192+1193 (Orange), 1204+1205 (Orange)

powrót do barw miejskich: 1028"+1027 (R-1 Wola)

W dniu 7 października 2010r. dotarł do Warszawy dwunasty wagon 120Na (nr fabr. 012).



Aktualizacja 04.10.2010

nowe składy: 1110+1111 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
        1182"+1183 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

nowe solówki: 1374" (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
        1430 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

do NG: 1406+1405 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy (tylko na prawym boku): 1258+1257 (Orange), 1302+1301 (Empik School), 1318+1317 (Empik School),
1408 (Polferries), 1454+1453 (Empik School), 1466+1465 (Empik School),
1468+1467 (Empik School), 3021 (Lovato Gas)

powrót do barw miejskich: 1344+1343 (R-2 Praga; po NG), 3028 (R-2 Praga; po NG)

skład 1344+1343 podczas NG został poddany częściowym modyfikacjom spoza któregokolwiek dotychczasowego standardu remontowego
(kwadratowe przednie punkty świetlne, natomiast bez montażu nowych maszyn drzwiowych
ani przycisków do otwierania drzwi przez pasażera)

wagon 3028 otrzymał w trakcie NG nowe barwy żółto-czarno-czerwone (identyczne jak wagon 3014)

wagony 1256 i 1344 otrzymały piasecznice prod. Knorr i klimatyzację kabiny motorniczego

W dniu 22 września 2010r. dotarł do Warszawy dziewiąty wagon 120Na (nr fabr. 008).
W dniu 24 września 2010r. dotarł do Warszawy dziesiąty wagon 120Na (nr fabr. 011).
W dniu 1 października 2010r. dotarł do Warszawy jedenasty wagon 120Na (nr fabr. 009).



Aktualizacja 20.09.2010

W dniu 17 września 2010r. z zajezdni R-3 Mokotów skreślono wagony 13N  434+193

nowe składy: 1428+1427+1429 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

nowa reklama (tylko na prawym boku): 1216+1217 (Empik School), 1464+1463 (Empik School), 2076+2077 (e-uczelnia)

powrót do barw miejskich: 1161 (R-4 Żoliborz; po NG), 1183 (R-4 Żoliborz; po NG)

wagony 1161 i 1183 podczas NG zostały poddane częściowym modyfikacjom spoza któregokolwiek dotychczasowego standardu remontowego
(kwadratowe przednie punkty świetlne, natomiast bez montażu nowych maszyn drzwiowych
ani przycisków do otwierania drzwi przez pasażera)

wagon 1127 otrzymał piasecznice prod. Knorr i klimatyzację kabiny motorniczego
wagon 1161 otrzymał piasecznice prod. Knorr



Aktualizacja 16.09.2010

W dniu 13 września 2010r. z zajezdni R-2 Praga na R-1 Wola przeniesiono wagony 105Nz  2028+2029
W zamian z zajezdni R-1 Wola skreślono wagony 105Na  1054 i 1071

W dniu 15 września 2010r. z zajezdni R-3 Mokotów skreślono wagony 13N  306+305, 386 i 430,
z zajezdni R-4 Żoliborz wagony 13N  480 i 832

W dniu 16 września 2010r. z zajezdni R-3 Mokotów skreślono wagony 13N  372+371

nowe składy: 230+231 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
        238+239 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
        806"+831" (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

nowa solówka: 1111 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

nowa reklama (tylko na prawym boku): 3009 (Lovato Gas)

powrót do barw miejskich: 1224 (R-2 Praga; po NG), 1235 (R-2 Praga; po NG)

wagony 1224 i 1235 podczas NG zostały poddane częściowym modyfikacjom spoza któregokolwiek dotychczasowego standardu remontowego
(kwadratowe przednie punkty świetlne, natomiast bez montażu nowych maszyn drzwiowych
ani przycisków do otwierania drzwi przez pasażera)

wagon 1224 otrzymał piasecznice prod. Knorr

W dniu 13 września 2010r. dotarł do Warszawy ósmy wagon 120Na (nr fabr. 010, przyszły 3123).



Aktualizacja 06.09.2010

W dniu 31 sierpnia 2010r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3122 (zajezdnia R-2 Praga).

nowe składy: 230+239 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
        1045+1087 (R-1 Wola) (barwy miejskie)
        1176+1177+1175 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
        1198+1222 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
        1408+1409 (R-2 Praga) (barwy miejskie / Polferries)

nowa solówka: 1110 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

do NG: 1160 (R-3 Mokotów), 1227 (R-2 Praga), 1373 (R-3 Mokotów), 3024 (R-2 Praga)

nowe reklamy (tylko na prawym boku): 1422+1421 (Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego)
3010 (Waseet), 3012 (Waseet), 3016 (Waseet)

powrót do barw miejskich: 1222 (R-4 Żoliborz; po NG)

wagon 1222 podczas NG został poddany częściowym modyfikacjom spoza któregokolwiek dotychczasowego standardu remontowego
(kwadratowe przednie punkty świetlne, natomiast bez montażu nowych maszyn drzwiowych
ani przycisków do otwierania drzwi przez pasażera)

wagon 1250 otrzymał piasecznice prod. Knorr i klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 30.08.2010

W dniu 27 sierpnia 2010r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3121 (zajezdnia R-3 Mokotów).
Nie skreślono w zamian żadnych wagonów.

do NG: 1122+1123+1138 (R-3 Mokotów), 2014"+2015 (R-1 Wola)

nowa reklama (tylko na prawym boku): 1028"+1027 (Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego)

powrót do barw miejskich: 1104 (R-4 Żoliborz; po NG), 1320" (R-2 Praga; po NG), 1340 (R-2 Praga; po NG), 3006 (R-2 Praga; po NG)

wagon 3006 otrzymał w trakcie NG nowe barwy żółto-czarno-czerwone (identyczne jak wagon 3014)

wagon 1104 podczas NG został poddane modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagony 1320" i 1340 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg standardu 2008
(kwadratowe przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagony 1320" i 1340 otrzymały piasecznice prod. Knorr i klimatyzację kabiny motorniczego

W dniu 30 sierpnia 2010r. dotarł do Warszawy siódmy wagon 120Na (przyszły 3122).



Aktualizacja 27.08.2010

W dniu 26 sierpnia 2010r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3120 (zajezdnia R-3 Mokotów).
Nie skreślono w zamian żadnych wagonów.

nowy skład: 1012+1031" (R-1 Wola) (barwy miejskie)
nowa solówka: 1009 (R-1 Wola) (barwy miejskie)

do NG: 1344+1343 (R-2 Praga)

modyfikacje reklam (pozostawienie reklam tylko na prawym boku): 2080+2081 (Pizza Marzano), 2120+2121 (Pizza Marzano)

powrót do barw miejskich: 1387"+1383" (R-3 Mokotów; po NG)

skład 1387"+1383" podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagon 1376 otrzymał piasecznice prod. Knorr i klimatyzację kabiny motorniczego
wagon 1387" otrzymał piasecznice prod. Knorr

W dniu 19 sierpnia 2010r. dotarł do Warszawy piąty wagon 120Na (przyszły 3120).
W dniu 25 sierpnia 2010r. dotarł do Warszawy szósty wagon 120Na (przyszły 3121).



Aktualizacja 12.08.2010

W dniu 12 sierpnia 2010r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3119 (zajezdnia R-3 Mokotów).
W zamian z zajezdni R-3 Mokotów skreślono wagony 13N  417"+245

nowe solówki: 1182" (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
            1198 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

do NG: 1161 (R-4 Żoliborz), 1183 (R-4 Żoliborz), 1470+1469 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 1424 ("Ciekawe studia" - filia UŁ w Tomaszowie Maz.; tylko na prawym boku)
2052 ("Ciekawe studia" - filia UŁ w Tomaszowie Maz.; tylko na prawym boku)

modyfikacja reklamy (pozostawienie reklamy tylko na prawym boku): 2058+2059 (Archon)

wagon 1212" otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego

W dniu 9 sierpnia 2010r. dotarł do Warszawy czwarty wagon 120Na (przyszły 3119).



Aktualizacja 06.08.2010

W dniu 4 sierpnia 2010r. wpisano na stan TW 2 wagony 120Na - otrzymały one nr tab. 3117 (zajezdnia R-3 Mokotów) i  3118 (zajezdnia R-2 Praga).
Nie skreślono w zamian żadnych wagonów.

do NG: 3028 (R-2 Praga)

nowa reklama: 3023 (Veka; tylko na prawym boku)

modyfikacja reklamy (pozostawienie reklamy tylko na prawym boku): 2098+2099 (Mioorto)

wagony 1184, 1332 i 1354 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego

W dniu 30 lipca 2010r. dotarł do Warszawy trzeci wagon 120Na (przyszły 3118).



Aktualizacja 28.07.2010

do NG: 1224 (R-2 Praga), 1235 (R-2 Praga)

modyfikacja reklamy (pozostawienie reklamy tylko na prawym boku): 304+484 (Kręgle - Wodny Park Warszawianka)

powrót do barw miejskich: 418+310 (R-3 Mokotów), 804+809 (R-4 Żoliborz),
1186+1187 (R-3 Mokotów; po NG), 1346+1345 (R-2 Praga; po NG),
1390+1386 (R-1 Wola), 1422+1421 (R-3 Mokotów), 1434+1433 (R-3 Mokotów),
1462+1461 (R-3 Mokotów), 2088+2089 (R-1 Wola), 2134+2135 (R-1 Wola),
3015 (R-2 Praga), 3018 (R-2 Praga)

wagon 3005 otrzymał w trakcie NG nowe barwy żółto-czarno-czerwone (identyczne jak wagon 3014)

skład 1186+1187 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)
skład 1346+1345 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagony 1186 i 1346 otrzymały piasecznice prod. Knorr i klimatyzację kabiny motorniczego

W dniu 23 lipca 2010r. dotarł do Warszawy drugi wagon 120Na (przyszły 3117).



Aktualizacja 15.07.2010

do NG: 1104 (R-4 Żoliborz), 1222 (R-4 Żoliborz), 1320" (R-2 Praga), 1340 (R-2 Praga), 3006 (R-2 Praga)
do NSp: 2001 (R-4 Żoliborz; po wypadku)

nowe reklamy: 279 (Media Dom; tylko na prawym boku),
3017 (Veka; tylko na prawym boku), 3019 (Veka; tylko na prawym boku)

modyfikacja reklam (pozostawienie reklam tylko na prawym boku): 270 (Poczta Kwiatowa), 278 (Media Dom),
306 (poczta Kwiatowa), 592 (Vitapol), 781+409 (Pescanova),
769 (Poczta Kwiatowa), 808 (Trixie), 1410+1409 (Polferries),
1432+1431 (Polferries), 2046+2047 (Pizza Dominium), 2064+2065 (Dipservice)

powrót do barw miejskich: 449+482 (R-4 Żoliborz), 588"+295 (R-3 Mokotów), 1136+1135 (R-4 Żoliborz),
1218+1219 (R-3 Mokotów; po NG), 1400+1399 (R-3 Mokotów), 1436+1435 (R-2 Praga),
1442+1441 (R-2 Praga), 1450+1449 (R-3 Mokotów), 1458+1457 (R-3 Mokotów),
2006+2007 (R-1 Wola), 2048+2049 (R-1 Wola), 2050+2051 (R-1 Wola),
2112+2113 (R-4 Żoliborz), 3010 (R-2 Praga), 3011 (R-2 Praga),
3012 (R-2 Praga), 3016 (R-2 Praga), 3028 (R-2 Praga)

skład 1218+1219 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagony 1166 i 1218 otrzymały piasecznice prod. Knorr i klimatyzację kabiny motorniczego
wagon 1300 podczas naprawy po kolizji otrzymał nowe (kwadratowe) przednie punkty świetlne



Aktualizacja 08.07.2010

nowe solówki: 1233 (R-2 Praga) (barwy miejskie)
1234 (R-2 Praga) (barwy miejskie)

modyfikacja reklam (pozostawienie reklam tylko na prawym boku): 1406+1405 (Pizza Dominium),
2014"+2015 (Pizza Dominium), 2020+2021 (Pizza Dominium), 2042+2043 (Pizza Dominium)

powrót do barw miejskich: 1396+1395 (R-3 Mokotów), 1426+1425 (R-3 Mokotów), 1448+1447 (R-3 Mokotów),
2028+2029 (R-2 Praga; po NG), 2104+2105 (R-4 Żoliborz), 3003 (R-2 Praga),
3004 (R-2 Praga), 3009 (R-2 Praga), 3019 (R-2 Praga), 3022 (R-2 Praga),
3024 (R-2 Praga), 3026 (R-2 Praga), 3027 (R-2 Praga)

skład 2028+2029 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagony 1236 i 2028 otrzymały piasecznice prod. Knorr
wagon 1236 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 01.07.2010

do NG: 1387"+1383" (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 2120+2121 (Pizza Marzano), 3013 (Veka; tylko na prawym boku)
3029 (Veka; tylko na prawym boku)

modyfikacja reklamy (pozostawienie reklamy tylko na prawym boku): 3030 (Veka)

powrót do barw miejskich: 321+302 (R-3 Mokotów), 1372+1371 (R-3 Mokotów; po NG),
1394+1393 (R-3 Mokotów), 1416+1415 (R-2 Praga), 1452+1451 (R-3 Mokotów),
2016+2017 (R-1 Wola), 2040+2041 (R-1 Wola), 2054+2055 (R-1 Wola),
2068+2069 (R-1 Wola), 2070+2071 (R-1 Wola),
3006 (R-2 Praga), 3017 (R-2 Praga)

skład 1372+1371 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagon 1372 otrzymał piasecznice prod. Knorr i klimatyzację kabiny motorniczego
wagony 1054, 2038, 2066 i 2068 otrzymały nowe (kwadratowe) przednie punkty świetlne w dotychczasowych ramkach



Aktualizacja 24.06.2010

nowe reklamy: 2134+2135 (Politechnika Warszawska), 3016 (PKO BP SA)

powrót do barw miejskich: 350+500 (R-3 Mokotów), 528+589 (R-4 Żoliborz), 606+607 (R-4 Żoliborz),
1118+1119 (R-4 Żoliborz; po NG), 1208+1209 (R-4 Żoliborz; po NG),
1402+1401 (R-3 Mokotów), 1404+1403 (R-3 Mokotów),
2038+2039 (R-1 Wola), 2052+2053 (R-1 Wola), 3029 (R-2 Praga)

składy 1118+1119 i 1208+1209 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagony 1118, 1120, 1208 otrzymały piasecznice prod. Knorr i klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 15.06.2010

W dniu 12 czerwca 2010r. wpisano na stan TW pierwszy wagon 120Na - wagon otrzymał nr tab. 3116 (zajezdnia R-3 Mokotów).
Nie skreślono w zamian żadnych wagonów.

do NG: 3005 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 3004 (Velvet), 3007 (PKO BP SA), 3018 (PKO BP SA)

powrót do barw miejskich: 429 (R-3 Mokotów)

wagon 1200 otrzymał piasecznice prod. Knorr i klimatyzację kabiny motorniczego
wagon 2054 otrzymał nowe (kwadratowe) przednie punkty świetlne w dotychczasowych ramkach

W dniu 12 czerwca 2010r. wagon 120Na o nr. taborowym 3116 wyruszył w pierwszą jazdę z pasażerami, prowadząc uroczystąc paradę a następnie odbywając kursy na okolicznościowej linii W (pl. Narutowicza - Aleje Jerozolimskie - Targowa - al. Solidarności - Towarowa - pl. Narutowicza). Od 14 czerwca wagon rozpoczął regularne kursowanie na linii 4. (więcej).



Aktualizacja 08.06.2010

nowy skład: 1110+1111 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

do NG: 1218+1219 (R-3 Mokotów), 1346+1345 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 1442+1441 ("Zarabiaj na recyclingu"), 1462+1461 ("Zarabiaj na recyclingu"),
3008 (Warta), 3024 (Velvet)

powrót do barw miejskich: 322 (R-3 Mokotów), 326+496 (R-3 Mokotów), 413 (R-4 Żoliborz),
680 (R-4 Żoliborz), 1226+1225 (R-4 Żoliborz; po NG)

skład 1226+1225 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagon 1226 otrzymał piasecznice prod. Knorr i klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 27.05.2010

powrót do barw miejskich: 772 (R-4 Żoliborz), 1330+1329 (R-2 Praga; po NG),
1370+1369 (R-3 Mokotów; po NG), 3023 (R-2 Praga; po NG)

wagon 3023 otrzymał w trakcie NG nowe barwy żółto-czarno-czerwone (identyczne jak wagon 3014)

składy 1330+1329 i 1370+1369 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagony 1213, 1330 i 1370 otrzymały piasecznice prod. Knorr i klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 20.05.2010

nowy skład: 1164+1165+1195 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

do NG: 1186+1187 (R-3 Mokotów), 1372+1371 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 3005 (Milka), 3019 (Milka)

powrót do barw miejskich: 1033+1014 (R-1 Wola), 1110 (R-3 Mokotów; po NG), 1111 (R-3 Mokotów; po NG),
1398+1397 (R-3 Mokotów), 2044+2045 (R-1 Wola; po NG)

składy 1148+1149 i 2044+2045 oraz wagony 1110 i 1111 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

skład 2044+2045 otrzymał przesuwne okienka boczne i system informacji pasażerskiej BUSE
wagony 1110 i 1148 otrzymały piasecznice prod. Knorr i klimatyzację kabiny motorniczego

W dniu 19 maja 2010r. dotarł do Warszawy prototypowy wagon 120Na. (zdjęcia).



Aktualizacja 14.05.2010

do NG: 2028+2029 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 1410+1409 (Polferries), 1432+1431 (Polferries), 3012 (Vienna Info)

powrót do barw miejskich: 1366+1365 (R-3 Mokotów; po NG)

skład 1366+1365 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagon 1230 otrzymał piasecznice prod. Knorr i klimatyzację kabiny motorniczego
wagony 1366 i 1381 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego
wagony 2018, 2052, 2066 i 2068 otrzymały nowe (kwadratowe) przednie punkty świetlne w dotychczasowych ramkach

W dniu 11 maja 2010r. podczas konferencji w siedzibie Naczelnej Organizacji Technicznej prezydent Warszawy poinformowała o woli przyspieszenia budowy nowych tras tramwajowych na Wilanów i Gocław (pomimo że obie te trasy nie są uwzględnione w obecnie obowiązującej umowie wieloletniej pomiędzy TW a ZTM).

W dniu 12 maja 2010r. w bydgoskiej Pesie odbyła się prezentacja gotowego prototypu tramwaju 120Na. Nowy wagon ma dotrzeć do Warszawy w nocy 18/19 maja, po czym zostanie poddany procedurze homologacyjnej. Tramwaje Warszawskie zakładają że wagon wyruszy na trasy w czerwcu. Według informacji przekazanych na prezentacji, Pesa przewiduje przyspieszenie dostaw względem wcześniej zakładanego harmonogramu - do końca 2010r. ma być dostarczone 33 wagony 120Na (więcej).



Aktualizacja 29.04.2010

do NG: 1208+1209 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 2040+2041 (Friskies), 2050+2051 (Nowy Wilanów; nowa wersja reklamy),
3003 (Orange), 3006 (Orange), 3007 (Orange), 3008 (Orange),
3013 (Orange), 3015 (Orange), 3018 (Orange)

powrót do barw miejskich: 2094+2095 (R-1 Wola), 2122+2123 (R-4 Żoliborz), 2130+2131 (R-4 Żoliborz), 3025 (R-2 Praga; po NG)

wagon 3025 otrzymał w trakcie NG nowe barwy żółto-czarno-czerwone (identyczne jak wagon 3014)

wagon 1294 w trakcie naprawy powypadkowej otrzymał kwadratowe przednie punkty świetlne



Aktualizacja 24.04.2010

nowe składy: 1114+1115+1128 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
        1122+1123+1138 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
        1166+1167+1139 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
        1184+1185+1194 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
        1234+1233 (R-2 Praga) (barwy miejskie)

do NG: 1370+1369 (R-3 Mokotów)

powrót do barw miejskich: 1338+1337 (R-2 Praga; po NG)

skład 1338+1337 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagony 1100 i 1338 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 14.04.2010

nowe składy: 1164+1165 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
        2002+2003 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

do NG: 1118 (R-4 Żoliborz), 1330+1329 (R-2 Praga)

powrót do ruchu liniowego: 2082+2083 (R-4 Żoliborz; po remoncie powypadkowym)

powrót do barw miejskich: 1214+1215 (R-4 Żoliborz; po NG), 2056+2057 (R-1 Wola), 3012 (R-2 Praga)

skład 1214+1215 podczas NG został poddany modyfikacjom wg (niepełnego) standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym),
bez zmian pozostawiono jednak przeszklone płaty drzwiowe - tym samym jest on
kolejnym w ciągu ostatnich miesięcy składem wyremontowanym substandardowo

wagon 1214 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 08.04.2010

nowe składy: 1114+1115 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
        1122+1123 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
        1166+1167 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
        1184+1185 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

do NG: 1110 (R-3 Mokotów), 1226+1225 (R-4 Żoliborz), 3023 (R-2 Praga)

powrót do barw miejskich: 1178 (R-3 Mokotów; po NSp), 1446+1445 (R-3 Mokotów; po NSp)



Aktualizacja 02.04.2010

nowa solówka: 1175 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)

do NG: 1111 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 1434+1433 (Kraina Westernu), 3009 (Norwegian), 3010 (Norwegian),
3027 (Norwegian), 3028 (Norwegian)

powrót do barw miejskich: 1188+1189 (R-3 Mokotów)



Aktualizacja 26.03.2010

nowe reklamy: 1364+1363 (Rok Chopinowski 2010), 3022 (Centrum Handlowe M1)

powrót do barw miejskich: 1216+1217 (R-4 Żoliborz), 1274+1273 (R-3 Mokotów; po NG)
2022+2023 (R-1 Wola; po NG), 3020 (R-2 Praga; po NG)

wagon 3020 otrzymał w trakcie NG nowe barwy żółto-czarno-czerwone (identyczne jak wagon 3014)

składy 1216+1217 i 2022+2023 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

skład 1274+1273 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

skład 2022+2023 otrzymał przesuwne okienka boczne



Aktualizacja 18.03.2010

nowe reklamy: 3011 (Big Star; nowa wersja reklamy), 3016 (Maxwell House), 3017 (Maxwell House)

powrót do barw miejskich: 1146+1147 (R-3 Mokotów; po NG), 3022 (R-2 Praga)

skład 1146+1147 podczas NG został poddany modyfikacjom wg (niepełnego) standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym),
bez zmian pozostawiono jednak przeszklone płaty drzwiowe - tym samym jest on
kolejnym w ciągu ostatnich miesięcy składem wyremontowanym substandardowo

wagon 1146 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 12.03.2010

nowy skład: 2090+2091 (R-1 Wola) (barwy miejskie)
wagon 2090 powrócił do ruchu liniowego po 4 latach, 9 miesiącach i 3 dniach od wypadku (zdjęcie)

do NG: 1338+1337 (R-2 Praga), 1366+1365 (R-3 Mokotów), 2044+2045 (R-1 Wola)

nowa reklama: 2094+2095 (Lindt)



Aktualizacja 09.03.2010

nowy skład: 1129+1125 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)

powrót do ruchu liniowego: 719 (R-4 Żoliborz; po remoncie powypadkowym)

do NG: 1119 (R-4 Żoliborz) (przyspieszone NG z powodu uszkodzeń w wypadku w dn. 28 lutego 2010r.),
1148+1149 (R-3 Mokotów), 3025 (R-2 Praga)

powrót do barw miejskich: 1129+1125 (R-4 Żoliborz; po NSp), 3015 (R-2 Praga), 3016 (R-2 Praga), 3018 (R-2 Praga)

wagon 1129 podczas NSp został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)
wagon 1125 podczas NSp został "upgrade'owany" ze standardu 2006/2007 do standardu 2008+
(dodatkowo - kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

wagon 1129 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 03.03.2010

nowy skład: 1118+2003 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
ciekawostką jest fakt że klimatyzator kabiny motorniczego posiada tylko drugi wagon w składzie

do NG: 1214+1215 (R-4 Żoliborz)
do NSp: 2109 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 592 (Vitapol), 1188+1189 (Forum Przeciw Depresji)
2122+2123 (Lindt), 3009 (Orange), 3010 (Orange),
3012 (Orange), 3028 (Orange)

powrót do barw miejskich: 2091 (R-1 Wola; po NG), 3019 (R-2 Praga)



Aktualizacja 25.02.2010

do NG: 1274+1273 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 2070+2071 (President), 3016 (Paczka Pocztowa), 3022 (Centrum Handlowe M1)

powrót do barw miejskich: 1356+1355 (R-3 Mokotów; po NG), 2005 (R-1 Wola; po NG), 3004 (R-2 Praga), 3008 (R-2 Praga; po NG)

wagon 3008 otrzymał w trakcie NG nowe barwy żółto-czarno-czerwone (identyczne jak wagon 3014)

wagon 2005 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008
(kwadratowe przednie punkty świetlne, reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

skład 1356+1355 podczas NG został poddany częściowym modyfikacjom spoza któregokolwiek dotychczasowego standardu remontowego
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
natomiast bez wymiany płatów drzwi na plastikowe, bez montażu nowych maszyn drzwiowych
ani przycisków do otwierania drzwi przez pasażera)

wagon 1356 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 16.02.2010

do NG: 1216+1217 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 2052+2053 (Jedynki), 3015 (Paczka Pocztowa)

powrót do barw miejskich: 1202+1203 (R-3 Mokotów; po NG), 1262+1261 (R-4 Żoliborz; po NG)

składy 1202+1203 i 1262+1261 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

wagon 1262 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 11.02.2010

do NG: 1146+1147 (R-3 Mokotów)
do NSp: 1178 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 1320"+1319 (Metropol dom i wnętrze), 1346+1345 (Metropol dom i wnętrze), 3017 (Hallmark)



Aktualizacja 27.01.2010

do NG: 2022+2023 (R-1 Wola), 3020 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 1422+1421 (Superapteka), 2064+2065 (Dipservice)

powrót do barw miejskich: 1220+1221 (R-2 Praga; po NG), 1362+1361 (R-3 Mokotów; po NG),
2018+2019 (R-1 Wola), 3014 (R-2 Praga; po NG)

skład 1220+1221 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

skład 1362+1361 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
reszta modyfikacji jak w dotychczasowym standardzie remontowym)

Zarząd Transportu Miejskiego zaproponował nową kolorystykę dla wagonów 116Na/1 (ZTM nie rozpatrywał kolorystyki dla innych typów wagonów). Wg tej propozycji, wagon ma mieć czarny pas okienny, żółte pasy nadokienny i podokienny oraz jasnoczerwony fartuch. W zamyśle ZTM nowe barwy mają nawiązywać do wzoru malowania zastosowanego na wagonach 120N, chociaż tym razem kolor czerwony znalazł się w dolnych partiach burt. Zgodnie z propozycją ZTM zastosowano odmienne odcienie żółtego i czerwonego niż dotychczas używane w warszawskiej komunikacji (żółty nieco ciemniejszy, natomast czerwony jaśniejszy).
Nowe barwy otrzymał w trakcie NG wagon 3014 (zdjęcia).



Aktualizacja 19.01.2010

do NG: 1356+1355 (R-3 Mokotów), 2005 (R-1 Wola)

powrót do barw miejskich: 417" (R-3 Mokotów), 473 (R-4 Żoliborz), 3020 (R-2 Praga)



Aktualizacja 14.01.2010

nowy skład: 1176+1177 (R-3 Mokotów)

do NG: 1202+1203 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 2050+2051 (Nowy Wilanów), 2088+2089 (Subway)

powrót do barw miejskich: 590+491 (R-4 Żoliborz), 2078 (R-1 Wola), 2110 (R-4 Żoliborz)



Aktualizacja 07.01.2010

do NG: 1262+1261 (R-4 Żoliborz), 2091 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 3018 (Factory), 3019 (Factory)

powrót do barw miejskich: 1118+1119 (R-4 Żoliborz), 1236+1235 (R-2 Praga)

wagony 2090 i 2132 otrzymały piasecznice prod. Knorr



ARCHIWUM AKTUALIZACJI
  2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009
2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016      


29.01.2011 NAPISZ DO AUTORA © MKM 101