TRAMWAJE WARSZAWSKIE
STRONA PRYWATNA


ARCHIWUM AKTUALIZACJI - 2014


Aktualizacja 30.12.2014

do NG: 1220 (R-4 Żoliborz), 1226+1225 (R-4 Żoliborz), 1233 (R-4 Żoliborz),1274+1273 (R-3 Mokotów), 1410+1409 (R-2 Praga)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1358+1357 (R-4 Żoliborz; po NG), 2128+2129 (R-1 Wola; po NG), 2154+2155 (R-1 Wola; po NG)

skład 1358+1357 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

skład 2128+2129 otrzymał przesuwne okienka boczne



Aktualizacja 07.12.2014

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1336+1335 (R-4 Żoliborz; po NG), 2146 (R-1 Wola; po NG), 2147 (R-1 Wola; po NG)

skład 1336+1335 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

wagon 3152 otrzymał ponownie pantograf 70C (prod. EC Engineering)



Aktualizacja 26.11.2014

W dniu 21 listopada 2014r. prototypowy wagon 128N Jazz DUO  3601 (przypisany do R-1 Wola ale nadal nie wpisany na stan) otrzymał dopuszczenie do kursowania z pasażerami.
Pierwszy kurs liniowy odbył na popołudniowym dodatku 08/23.

nowy skład: 1374"+1373 (R-4 Żoliborz)
nowa solówka: 1220 (R-4 Żoliborz)

do NG: 2154+2155 (R-1 Wola)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1262+1261 (R-4 Żoliborz; po NG), 1442+1441 (R-2 Praga; po NG), 2158+2159 (R-1 Wola; po NG)

skład 1442+1441 otrzymał przesuwne okienka boczne



Aktualizacja 25.10.2014

do NG: 1358+1357 (R-4 Żoliborz)
do NSp: 2025 (R-1 Wola)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 2124+2125 (R-1 Wola; po NG)
powrót do klasycznych barw miejskich: 1153 (R-3 Mokotów; po NSp)

skład 2124+2125 otrzymał przesuwne okienka boczne



Aktualizacja 15.10.2014

W dniu 7 października 2014r. z zajezdni R-4 Żoliborz skreślono wagon 105Na  2003
W dniu 7 października 2014r. ze stanu taboru gospodarczego zostały skreślone wagony 105Na  1057+1056 (dotychczas użytkowane jako nauka jazdy)

do NG: 2128+2129 (R-1 Wola), 2146 (R-1 Wola), 2147 (R-1 Wola)
do NSp: 1221 (R-4 Żoliborz)

ze składu 1470+1469 zdemontowano system elektronicznej informacji pasażerskiej prod. Dysten



Aktualizacja 01.10.2014

do NG: 1262+1261 (R-4 Żoliborz), 1336+1335 (R-4 Żoliborz), 1442+1441 (R-2 Praga)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1360+1359 (R-3 Mokotów; po NG), 2108+2109 (R-1 Wola; po NG), 2138+2139 (R-1 Wola; po NG), 3004 (R-2 Praga; po NG)

skład 1360+1359 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

skład 2108+2109 otrzymał przesuwne okienka boczne



Aktualizacja 05.09.2014

W dniu 21 sierpnia 2014r. do Warszawy wrócił pierwszy wagon typu 128N Jazz Duo.
Przyszły (3601) przechodzi obecnie odbiory techniczne.

do NG: 2124+2125 (R-1 Wola), 2158+2159 (R-1 Wola)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1314+1313 (R-4 Żoliborz; po NG), 2110+2111 (R-1 Wola; po NG), 3003 (R-2 Praga; po NG)

skład 1314+1313 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

skład 2110+2111 otrzymał przesuwne okienka boczne



Aktualizacja 09.08.2014

W dniu 25 lipca 2014r. protypowy wagon typu 128N Jazz Duo. po zakończeniu prób homologacyjnych i otrzymaniu homologacji wrócił do producenta celem uzupełnienia wyposażenia i przygotowania do odbioru przez TW.

do NG: 1360+1359 (R-3 Mokotów), 2108+2109 (R-1 Wola), 2138+2139 (R-1 Wola)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1306+1305 (R-2 Praga; po NG), 2016+2017 (R-1 Wola; po NG), 2150+2151 (R-1 Wola; po NG)

skład 1306+1305 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

skład 2016+2017 podczas NGII otrzymały nową aparaturę (impulsowy układ rozruchu oparty o tranzystrory IGBT)
i otrzymały nowe oznaczenie 105Ni

skład 2016+2017 otrzymał przesuwne okienka boczne
ze składu 1406+1405 zdemontowano system elektronicznej informacji pasażerskiej prod. Dysten



Aktualizacja 16.07.2014

W dniu 15 lipca 2014r. Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. otworzyły oferty w przetargu
na dostawę 5 szt. dwukierunkowych, przegubowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów tramwajowych
z napędem prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym (falownikowym) o długości do 32,5m.
Jedyną ofertę złożyła bydgoska PESA SA, która chce dostarczyć nowe tramwaje
(identyczne z zamówionymi już wagonami 128N Jazz Duo) za 47,8 mln zł brutto (o 4,4 mln zł więcej niż planował zamawiający).
Co ciekawe - mimo że nowe tramwaje mają być identyczne, to bedą one kosztować 9,55 mln zł brutto za sztukę - o 1,15 mln zł więcej niż obecnie dostarczane.



Aktualizacja 04.07.2014

W dniu 4 lipca 2014r. ze stanu taboru gospodarczego zostały skreślone wagony S-6, S-7, 2116, 2215, 2216, 2217 (wszystkie - typu K), S-16 (typu 4N) i 23 (typu 13N).
W dniu 4 lipca 2014r. wagon 13N  23 został wpisany na stan taboru zabytkowego



Aktualizacja 03.07.2014

W dniu 30 czerwca 2014r. do Warszawy dotarł pierwszy wagon typu 128N Jazz Duo.
Wagon, choć nie został jeszcze wpisany na stan, otrzymał już numer taborowy 3601. W najbliższych dniach wagon będzie przechodził testy homologacyjne

nowa solówka: 1374" (R-4 Żoliborz)

do NG: 2110+2111 (R-1 Wola)



Aktualizacja 28.06.2014

powrót do ruchu liniowego: 1374" (R-4 Żoliborz; po NSp)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1368+1367 (R-3 Mokotów; po NG), 2152+2153 (R-1 Wola; po NG)

skład 1368+1367 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)



Aktualizacja 20.06.2014

W dniu 16 czerwca 2014r. z zajezdni R-1 Wola na zajezdnię R-3 Mokotów przeniesiono wagony 105N2k/2000  2074+2075

Tym samym rozpoczęły się przeniesienia międzyzajezdniowe związane z realizowanymi w latach 2014-2015 dostawami 80 nowych tramwajów niskopodłogowych: 45 szt. typu 128N Jazz Duo, 30 szt. typu 134N Jazz i 5 szt. z aktualnie trwającego przetargu.

nowe solówki: 2008 (R-1 Wola)
                    2009 (R-1 Wola)

do NG: 1314+1313 (R-4 Żoliborz), 3004 (R-2 Praga)



Aktualizacja 08.06.2014

W dniu 1 czerwca 2014r. z zajezdni R-4 Żoliborz skreślono wagon 105Na  2002

nowe solówki: 2160 (R-1 Wola)
                    2161 (R-1 Wola)

do NG: 1306+1305 (R-2 Praga), 2150+2151 (R-1 Wola)

powrót do ruchu liniowego: 1321 (R-4 Żoliborz; po NSp)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1334+1333 (R-4 Żoliborz; po NG), 1462+1461 (R-3 Mokotów; po NG), 2112+2113 (R-1 Wola; po NG)

skład 1334+1333 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

skład 1462+1461 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

składy 1462+1461 i 2112+2113 otrzymały przesuwne okienka boczne

W dniu 3 czerwca 2014r. Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. ogłosiły przetarg nieograniczony
na dostawę 5 szt. dwukierunkowych, przegubowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów tramwajowych
z napędem prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym (falownikowym) o długości do 32,5m - szczegóły



Aktualizacja 08.05.2014

do NG: 2016+2017 (R-1 Wola)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1328+1327 (R-2 Praga; po NG), 2038+2039 (R-1 Wola; po NG), 2144+2145 (R-1 Wola; po NG)

skład 1328+1327 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

skład 2038+2039 podczas NGII otrzymały nową aparaturę (impulsowy układ rozruchu oparty o tranzystrory IGBT)
i otrzymały nowe oznaczenie 105Ni



Aktualizacja 27.04.2014

nowy skład: 2046+2047 (R-1 Wola) (dotychczasowe barwy miejskie - żółto-czerwone)

do NSp: 1153 (R-3 Mokotów)

powrót do ruchu liniowego: 2047 (R-1 Wola; po NSp)

wagony 13N 140, 218, 295, 685, 701, 732, 835 i 836 zostały w dniu 23 kwietnia 2014r. skreślone ze stanu taboru gospodarczego



Aktualizacja 17.04.2014

do NG: 1368+1367 (R-3 Mokotów), 1462+1461 (R-3 Mokotów), 2152+2153 (R-1 Wola), 3003 (R-2 Praga)



Aktualizacja 04.04.2014

do NG: 1334+1333 (R-4 Żoliborz), 2112+2113 (R-1 Wola)
do NSp: 1321 (R-4 Żoliborz)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1348+1347 (R-4 Żoliborz; po NG), 2122+2123 (R-1 Wola; po NG), 2156+2157 (R-1 Wola; po NG)

skład 1348+1347 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

skład 2122+2123 otrzymał przesuwne okienka boczne



Aktualizacja 06.03.2014

do NG: 1328+1327 (R-2 Praga), 2038+2039 (R-1 Wola), 2144+2145 (R-1 Wola)
do NSp: 1374" (R-4 Żoliborz)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1316+1315 (R-4 Żoliborz), 1414+1413 (R-2 Praga; po NG), 2074+2075 (R-1 Wola; po NG)

skład 1316+1315 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

skład 2074+2075 otrzymał przesuwne okienka boczne



Aktualizacja 10.02.2014

do NG: 2122+2123 (R-1 Wola)



Aktualizacja 01.02.2014

do NG: 1348+1347 (R-4 Żoliborz), 1414+1413 (R-2 Praga), 2156+2157 (R-1 Wola)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1460+1459 (R-3 Mokotów; po NG), 2082+2083 (R-1 Wola; po NG), 2104+2105 (R-1 Wola; po NG)

składy 1460+1459, 2082+2083 i 2104+2105 otrzymały przesuwne okienka boczne



Aktualizacja 15.01.2014

W dniu 15 stycznia 2014r. w warszawskim Ratuszu uroczyście (w obecności m.in. prezydent Warszawy - Hanny Gronkiewicz-Waltz oraz Adama Zdziebły - wiceministra infrastruktury i rozwoju i Tomasza Zaboklickiego - prezesa PS Pesa Bydgoszcz SA) zostanie podpisana umowę na dostawę nowych tramwajów 134N Jazz.

wagon 1412 otrzymał piasecznice prod. Knorr



Aktualizacja 03.01.2014

W dniu 31 grudnia 2013r. z zajezdni R-1 Wola skreślono wagony 105Na  1001+1000
Wagony 1001+1000 zostały wprowadzone na stan taboru historycznego

nowy skład: 2160+2161 (R-1 Wola)

do NG: 2074+2075 (R-1 Wola)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1326+1325 (R-2 Praga; po NG), 2006+2007 (R-1 Wola; po NG), 2084+2085 (R-1 Wola; po NG)

skład 1326+1325 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

skład 2006+2007 podczas NG-E otrzymał nową aparaturę (impulsowy układ rozruchu oparty o tranzystrory IGBT)
i otrzymał nowe oznaczenie 105Ni

skład 2084+2085 otrzymał przesuwne okienka boczne



ARCHIWUM AKTUALIZACJI
  2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009
2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016      


16.03.2015 NAPISZ DO AUTORA © MKM 101